Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Paraplytrille til 4-åring eller ikke?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-05-12, 18:02   #11
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Paraplytrille til 4-åring eller ikke?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg er en sånn som har hatt frisk fireåring i vogn. Jeg har barn som har sovet på dagen ennå i den alderen og som går ned for telling tidlig om kvelden. Og så har jeg ikke nødvendigvis tilpasset turen etter barnet, jeg synes det er veldig greit å kunne gå fort fra a til b av og til. I tillegg synes jeg det er greit å ha et sted å sette ungen fast ved trassanfall som kan medføre bortkomming eller farlige situasjoner. Derfor har jeg brukt vogn lenge, dvs til ca 4 år. Jeg synes vogn er praktisk til å ha med seg alskens i også mens jeg tråkker rundt.

Jeg hadde ikke tatt med vogn til en unge som vanligvis ikke bruker vogn. Det er bortkastet bagasje. Men ved behov for dagsøvn eller på kvelden mens man er ute med større barn hadde jeg vurdert det.

Tenker som Katta. Yngste brukte vogn til han var over fire. Ikke fordi han ikke kunne gå eller var lat, men fordi det i enkelte sammenhenger var veldig praktisk. For oss som bare har en bil, var det f.eks greit å gå i barnehagen (6 km) hvis en av oss hadde gjemmekontor eller begynte seint på jobb i stedet for å dra han ut av senga grytidlig, begi seg ut på en kronglete busstur (lengre tid enn vognturen )eller gå begge (slik at ungen var utmattet når han kom i barnehagen. Kort sagt, hvis avstanden var slik at den voksne fint kunne klare å gå den, men det ble for langt for han, brukte vi vogna. Vi hadde vel ikke med vogn på ferie da han var fire, tror jeg, men da var vi to voksne slik at en kunne bære hvis det ble behov for det. I mine øyne er det "rarere" med treåringer som blir ammet og femåringer med smokk enn at en fireåring sitter i vogn, men that`s just me. :trekker på skuldrene:

rine er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:50.