Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Dr Martens til en åtteåring?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-12-11, 13:34   #1
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Dr Martins til en 8 åring?

Masse nyttige innspill i tråden, tusen takk

Som ofte er tilfelle trenger jeg bare en tråd på FP for å ta en beslutning , og det blir ikke Docs enda. Greit nok, jeg parkerer argumentet om at hun er for ung, og at det ikke er "passende".
Men som Olympia, ser jeg overhode ikke på Docs som pensko eller helgesko, men i aller høyeste grad hverdagssko. Og vesla er veldig aktiv, spiller slåball på skolen i frimutter og løper ganske så mye i hverdagen får jeg inntrykk av. Så hvis Docs er tunge og litt stive, kan de umulig være gode for de smale delikate føttene hennes og de nærmest spinkle anklene hennes. Dessuten er ekstra ammunisjon til meg i denne krangelen at hun «vant» sist gang da hun fikk mast seg til UGGs da vi var i New York på ferie. Dette var sterkt mot min vilje og hun brukte store deler av ferien på å overtale meg. UGGs'ene «bor» hun i nå på andre året og verre fottøy skal man lete lenge etter. Så neste kjøp av støvler blir noe mer «fornuftig», basta.

Flere påpeker prisen på Dr Martins. Må bare presisere at jeg ikke ville ha betalt over tusen kroner for et par Docs til et barn, men de finnes alltid til rundt £50 på amazon.

Gammel 06-12-11, 13:59   #2
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Finnes det egentlig spesielle barne-Docs? Min datter har str. 37 ( ), så jeg hadde nok måtte kjøpe voksenversjonen uansett.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-11, 08:32   #3
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det tar lang tid å gå inn Dr. Martins-sko, i hvertfall de parene jeg har hatt. Utover det hadde jeg ikke hatt betenkeligheter med å kjøpe det til noen, egentlig.
Det er kule sko.
Men ikke som vintersko hvis man kjøper den typen du viser fram der.

Gammel 06-12-11, 08:55   #4
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For å si det sånn: det blir lenge til jeg kjøper et par sko med snøring til niåringen min igjen.

Vi har et par converse stående, som ble brukt i fire uker, og deretter gadd hun ikke snøre dem på og igjen lenger og insisterte på å bruker støvler i 20 grader pluss, til jeg kapitulerte og kjøpte joggesko med borrelås i stedet.

Jeg hadde ikke reagert på at en niåring brukte Dr. Martins, men min jenter får det ikke, for hun ville ikke gidde å snøre dem på seg hver dag i mange måneder.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-11, 08:55   #5
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, og som vintersko ville de være komplett uaktuelle uansett.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-11, 09:34   #6
Drømmedama
keep on dreaming

Drømmedama sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Jeg synes ikke Dr Martins er tacky eller vulgært, og jeg kunne helt klart kjøpt dem til en 8-åring. Med skikkelige vintersko i tillegg. De rosa var jo dønn søte og kule og herregud det er jo bare sko og hvis det betyr så mye for henne og du har pengene, hvorfor ikke?
Nettingstrømper og dyp utringning - absolutt ikke. Men da handler det for meg om å ta avstand til seksualisering av barn. Dr Martins er slitesterke og kule, men ikke sexy.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-11, 14:22   #7
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dr Martins til en åtteåring?

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Ortopeden Frøkna går til mente dette var gode sko til hennes ben fordi de hadde stiv helkappe. Hun klarer faktisk ikke å trå de skjeve.

Joda, det klarer man fordi sålen er såpass dårlig at man lett sliter dem skjeve. Alle mine gamle Dr. Martens er slitt sånn at det på "innsiden" av foten er ingen såle igjen, mens på "utsiden" ser de ubrukte ut.

Aldri i verden om mitt barn hadde fått Dr. Martens av følgende grunner:
- de må gåes inn og i mellomtiden har man et helvete med gnagsår
- de fungerer veldig dårlig på vinterføre og er iiiiiiiiiskalde
- de gir dårlig støtte og har ingen demping

Jeg gikk rundt i Dr. Martens fra jeg var 13 til noen og 20, nå er jeg heldigvis voksen nok til å ikke orke gnagsårhelvete bare pga. kule sko.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-11, 14:27   #8
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Joda, det klarer man fordi sålen er såpass dårlig at man lett sliter dem skjeve. Alle mine gamle Dr. Martens er slitt sånn at det på "innsiden" av foten er ingen såle igjen, mens på "utsiden" ser de ubrukte ut.

Sånn er det med alle sko da, man vil slite sålen ulikt. Heldigvis for barn, så bruker de ofte ikke skoene mer enn en sesong, og rekker dermed ikke å slite dem så mye.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-11, 14:51   #9
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Sånn er det med alle sko da, man vil slite sålen ulikt. Heldigvis for barn, så bruker de ofte ikke skoene mer enn en sesong, og rekker dermed ikke å slite dem så mye.

Jo, men Dr. Martens har en såle som slites veldig mye mer og raskere enn andre sko, i hvert fall på mine føtter.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-11, 09:22   #10
Stikka
...

Stikka sin avatar

Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg synes Dr. Martens til barn er fint. Er jo ikke så lenge siden de hadde barnekolleksjon heller, og der var det veldig mange fine. Desverre var de nesten umulig å få tak i når jeg ville ha til storesøster for noen år siden. Så jeg hadde kjøpt slike hvis storesøster ville hatt det nå, men ikke som hverdagssko, pga knyttingen og at de ikke er fôret.

Gammel 06-12-11, 09:39   #11
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ikke samme sperrene mot Dr. Martens som du har, jeg syns det verken er tacky, vulgært eller spesielt veslevoksent. Jeg ville allikevel ikke gitt dem til noen under tenåringsalder fordi de er er svært tunge, de er stive og tar lang tid å gå inn (jeg kjenner ingen som ikke har kjipe gnagsår de første ukene med nye docs), og har man høy vrist passer de rett og slett ikke på foten.

Det er heller ikke vintersko, og blir både glatte og kalde. Skal de brukes om vinteren må man ha plass til tykk ullsåle og tykke ullssokker, og da er de for store til å bruke på andre årstider.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-11, 09:39   #12
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Hvis hun har varme vinterstøvler i tillegg, og dette blir en ekstra støvel så hadde jeg kjøpt det.
Men som nevnt over, de er megaglatte og ikke forfille i de.
Jeg har 2 par Dr. Martens og syns de er kjempegode å gå i.

Gammel 06-12-11, 12:06   #13
mrc

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Har noen minner "fra min ungdom" (...) hvor jeg gled baklengd medover bakker med varmene nedi og Dr. M på bena... og noen tilfeller der jeg glei og landa i vanndammer....

Gammel 06-12-11, 14:49   #14
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg visste ikke at Doc Martens var gnagsårverstinger. Jeg får gnagsår og må gå inn alle nye sko, så husker ikke at mine var spesielt vonde.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-11, 18:33   #15
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Jeg visste ikke at Doc Martens var gnagsårverstinger. Jeg får gnagsår og må gå inn alle nye sko, så husker ikke at mine var spesielt vonde.

Jeg får også alltid gnagesår, men har ikke fått det av mine 2 par.

Gammel 06-12-11, 20:12   #16
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dr Martens til en åtteåring?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg har ikke samme sperrene mot Dr. Martens som du har, jeg syns det verken er tacky, vulgært eller spesielt veslevoksent. Jeg ville allikevel ikke gitt dem til noen under tenåringsalder fordi de er er svært tunge, de er stive og tar lang tid å gå inn (jeg kjenner ingen som ikke har kjipe gnagsår de første ukene med nye docs), og har man høy vrist passer de rett og slett ikke på foten.

Det er heller ikke vintersko, og blir både glatte og kalde. Skal de brukes om vinteren må man ha plass til tykk ullsåle og tykke ullssokker, og da er de for store til å bruke på andre årstider.

Min ortoped og fysioterapeut er ikke spesielt glad i Doc M fordi de er tunge og stive, men de er jo fantastiske å gå i når de først er gått inn.

Gammel 06-12-11, 20:20   #17
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Jeg har et par Dr Martens som ga meg gnagsår da de var nye, men som etter det har vært verdens beste (og de må da snart være 10 år gamle).

Men det er meg, store, voksne damen, og ikke en åtteåring, så jeg ville nok vært litt skeptisk til et slikt kjøp, Lisa.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-11, 20:56   #18
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Hvor tunge og stive de er varierer jo fra modell til modell. Den klassiske, "vanlige" modellen er stiv og tung. Det finnes en lettere modell med mykere skinn. Denne: http://www.dmusastore.com/p-3161-pascal.aspx

Jeg går med Doc Martens (ikke nå om vinteren, dog), så jeg ser ikke helt argumentet med "fjortis-stil". Men jeg er enig i at bruksområde kanskje er noe begrenset for en 9-åring, og at de kan være tunge.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-11, 15:05   #19
era

era sin avatar

Hvor: østfold
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Feil person å spørre, eldste fikk sine første dm før han var to. Jeg skjønner virkelig ikke problemet annet en at de er glatte om vinteren, veldig gode overgangssko.

Gammel 06-12-11, 15:13   #20
Lyppa

Lyppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg synes de er veldig tunge,stive og glatte, og derfor ville jeg ikke kjøpt dem. Utseendet har jeg ingen problemer med.

Lyppa er aktiv nå   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:42.