Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Savner dere hverdagen når dere har ferie?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-04-12, 09:45   #21
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Savner dere hverdagen når dere har ferie?

Jeg blir ikke lei av å ha ferie. Men jeg blir helt ærlig blir jeg litt lei av å være sammen ungene mine 24/7. Veldig lite PK, men veldig sant.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-12, 09:45   #22
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Ja, jeg savner hverdagen etterhvert, men det slutter jeg nok med når vi ikke har småbarn lenger om et par år. Da blir nok ferien ordentlig ferie igjen.

Gammel 10-04-12, 09:47   #23
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Nei.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-12, 09:48   #24
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Men jeg blir helt ærlig blir jeg litt lei av å være sammen ungene mine 24/7. Veldig lite PK, men veldig sant.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-12, 09:49   #25
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eh... nei. Aldri! Vi har alt for lite ferie.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-12, 09:49   #26
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg savner ikke hverdagen. Jeg synes at det er vidunderlig å ha ferie sammen med familien min og kan som oftest tenke meg å ha mer.

Det betyr ikke at jeg ikke trives med hverdagen når den er der. For det gjør jeg. Og jeg innser at jeg må ha hverdag for å sette sånn pris på ferie. ippi:

På slutten av sommerferien kan jeg synes at det er litt gøy å komme tilbake til rutinene igjen. Det har noe med at det er nye og spennende ting og at jeg er veldig glad i høst. Men etter andre ferier har jeg stort sett lyst på mer ferie. Og jeg er aldri lei av å være sammen med jentene. Men så har jeg jo ganske store barn også, og kan unne meg en tur på trening, eller bare ut om jeg vil.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-12, 09:49   #27
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av oslo78, her.

Ja, jeg savner hverdagen etterhvert, men det slutter jeg nok med når vi ikke har småbarn lenger om et par år. Da blir nok ferien ordentlig ferie igjen.

Ja, for tenåringer legger seg kjempetidlig og sånn.

Jeg savner ikke hverdager i ferien, men jeg savner litt voksenkveld. Både i ferier og i hverdagen.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-12, 09:51   #28
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Ja, for tenåringer legger seg kjempetidlig og sånn.

Jeg savner ikke hverdager i ferien, men jeg savner litt voksenkveld. Både i ferier og i hverdagen.

Tenåringer trenger ikke å legge seg kjempetidlig fordi de ikke konstant henter vann, søler med det, klatrer opp på TV-skapet, hiver alle skoene ut av skoskapet, trykker på DVD-spilleren, trykker på vaskemaskinen, står med hodet nedi do, pusser tennene med dobørsten, osv.

Gammel 10-04-12, 09:54   #29
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Tenåringer trenger ikke å legge seg kjempetidlig fordi de ikke konstant henter vann, søler med det, klatrer opp på TV-skapet, hiver alle skoene ut av skoskapet, trykker på DVD-spilleren, trykker på vaskemaskinen, står med hodet nedi do, pusser tennene med dobørsten, osv.

Så velkjent, så velkjent..

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Jeg blir ikke lei av å ha ferie. Men jeg blir helt ærlig blir jeg litt lei av å være sammen ungene mine 24/7. Veldig lite PK, men veldig sant.

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-12, 09:55   #30
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Jeg skal love deg at de andre laster.

Gammel 10-04-12, 09:59   #31
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Standard

Jeg skal love deg at de andre laster.

Jobber med dem, så jeg vet det. Men JEG blir mest sliten av det at jeg aldri vet om jeg klarer å få gått på do eller henge opp en klesvask uten at det blir katastrofe et eller annet sted i huset. Tenåringer er slitsomt det også, men på en annen måte som passer MEG bedre.

Gammel 10-04-12, 10:00   #32
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes det var helt OK at ferien var over nå. Godt å komme på jobb igjen. Har hatt en kjempefin ferie, men det er noe med det - det er ferie og de skal ikke vare forever.

Det eneste var at det var utrolig kjedelig å stå opp veldig tidlig igjen.

Gleder meg til neste ferie altså!

Gammel 10-04-12, 10:01   #33
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Nei. Jeg storkoser meg når vi har ferie og er sammen hele gjengen, borte eller hjemme.

Snart sommer nå!

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-12, 10:04   #34
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Nei. :trøtt:

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-12, 10:04   #35
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg sov og spiste hjemme da jeg var tenåring, satt ikke hjemme med mor og far, nei.

Gammel 10-04-12, 10:10   #36
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Jobber med dem, så jeg vet det. Men JEG blir mest sliten av det at jeg aldri vet om jeg klarer å få gått på do eller henge opp en klesvask uten at det blir katastrofe et eller annet sted i huset. Tenåringer er slitsomt det også, men på en annen måte som passer MEG bedre.

Nå har ikke jeg tenåringer lenger, men jeg tror jeg forstår hva du mener. Minstemannen min var et utrolig slit i alderen 10 måneder til to og et halvt. Visste aldri hva han kunne finne på. Nå er han 4 og ting ser heldigvis helt annerledes ut. Jeg begynner ikke lenger å hyperventilere av tanken på ei helg med dem alene.

Gammel 10-04-12, 10:11   #37
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sånn sett så har jeg kanskje barn i akkurat passelig alder. De er 4,5 og 7 år. De står opp om morgenen, men trenger ikke å passes på. Bare vissheten om at vi er i nærheten er nok. De tar seg mat selv og ser på tv eller leker. Legge seg om kvelden gjør de også. Og de er helt selvfølgelig med på hytta uten protester.

Gammel 10-04-12, 10:12   #38
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Ramses, her.

Jeg sov og spiste hjemme da jeg var tenåring, satt ikke hjemme med mor og far, nei.

Det er utrolig hvor mye fuzz og rot man kan lage på kort tid. Tro meg.

Forøvrig er halvannetåringen nydelig å ha i hus. Ingen jakting, påpassing eller revestreker. Bare kos. Også svarer han ikke nebbete.

Gammel 10-04-12, 10:19   #39
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Forøvrig er halvannetåringen nydelig å ha i hus. Ingen jakting, påpassing eller revestreker. Bare kos. Også svarer han ikke nebbete.

Å, finnes de?? Jeg vil også ha en sånn halvannetåring. Som ikke skriker og går i fistel over den minste ting, som ikke biter så snart muligheten byr seg, som ikke river ned alt som ikke er naglet fast og som ikke henger i lampa på kjøkkenbordet om jeg snur ryggen til i 2 sekunder.

Jeg vet.. hver alder har sin sjarm, og det blir sikkert slitsomt med tenåringer i hus. 5-åringen er en fryd, og hadde jeg hatt to som han hadde nok feriene vært litt mindre slitsomme også.

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-12, 10:21   #40
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker hverdag og rutiner best akkurat nå, og jeg er glad for at påskeferien er over. Lang ferie med mulighet for sol og strand og varme i luften, er noe ganske annet enn snøfri ferie i pissregn (pardon my French) og 5 grader utendørs.

I påsken har Storesøster vært i stallen hver dag, mens vi andre har vært på jobb og i bhg frem til og med onsdag før Skjærtorsdag.

Lillebror er så liten enda, at det ikke er aktuelt å reise til så mange andre kompiser enn de som er i nabolaget. Når disse er på ferie, og de vi evt kunne ha invitert hit også har reist bort, har ferien stort sett bestått av å finne på noe så dagene ikke blir så lange for minstemann. For meg er ikke TV og spill/data kombinert med hånda fastlimt i et påskeegg noe alternativ som hovedaktivitet, og dermed så har ferien bestått av å finne på ting som Lillebror vil synes er OK, men som ikke innebærer overnatting eller for lang reise unna huset (i tilfelle det skulle skje noe med Storesøster).

Jeg fungerer best med ferie VEKK fra hus og hage, og jeg klarer ikke få feriefølelsen når jeg tråkker rundt i de samme omgivelsene som jeg vandrer rundt i ellers. Jeg tror vi fungerer best som feriefamilie i litt andre omgivelser rett og slett, og neste år kommer vi til å reise bort hvertfall deler av ferien.

Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:16.