Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Savner dere hverdagen når dere har ferie?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-04-12, 09:07   #1
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Savner dere hverdagen når dere har ferie?

Synes jeg ser så mange som skriver eller sier at de savner hverdagen. Ikke jeg, jeg vil ha mer ferie! Feriene går altfor fort! Jeg trives jo forsåvidt i jobben, men jeg får aldri nok av lange, deilige fridager sammen med barna. I morgen begynner hverdagen igjen for min del, da det er planleggingsdag i barnehagen til minsten i dag, og jeg gruer meg allerede selv om det skal bli godt å treffe kollegene igjen. Men opp før fuglene fiser, smøre matpakker, trøtte unger som helst vil sove til 8-9, bilkø, 7,5 timer foran en pc-skjerm før jeg endelig får se barna igjen osv. Jeg gleder meg allerede til neste ferie.

Gammel 10-04-12, 09:08   #2
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Savner dere hverdagen når dere har ferie?

Nei! :sutreputre:

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-12, 09:09   #3
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Nei.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-12, 09:11   #4
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Ja.
Jeg blir altfor lat av å ha mye fri, og gleder meg nesten alltid til å komme i gang med hverdagene igjen etter mange dager fri/ferie.
Jeg synes det er veldig deilig med fridager altså, det er ikke det, men godt å komme i normalt gjenge igjen også.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-12, 09:12   #5
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Nei, ikke nå lenger. Da ungene var mindre og ferier var krangling fra ende til annen, var det en lettelse når hverdagen kom over oss igjen og det gikk an å være noe annet enn kjeftemamma, brølemamma og meglemamma hele dagen.

Nå er de såpass store, selvgående og lite kranglete at en ferie føles som en ferie. Ferien er avslappende, koselig, og bare en helt normal dose kjefting, brøling og megling.

Gammel 10-04-12, 09:14   #6
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei. Men jeg merker at eldste gjør det, hvis han ikke får sett venner på noen dager.

Gammel 10-04-12, 09:15   #7
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, overhodet ikke.

Gammel 10-04-12, 09:16   #8
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, men eg gjorde det da eg var gift, ulykkelig, hadde små barn som sto opp tidlig og eg jobba turnus og såg fram til fridag aleine. I frykt for å støte nokon; eg trur dei fleste som savne kvardagar etter ferie har små barn og jobbe redusert/jobbe turnus/har fri og har tid til seg sjølv.

Gammel 10-04-12, 09:17   #9
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Nei. Men jeg merker at eldste gjør det, hvis han ikke får sett venner på noen dager.

Ja, det skjønner jeg. Her er det ikke mangel på venner i feriene, men om bestevenninnen til eldste er vekkreist kan det bli litt nedtur for henne, men hun har jo andre å være med. Minsten er jo ikke selvgående på det området enda, men han får heldigvis alltid lov å leke med eldstes venner når de er her, og han kan gjerne også bli med dem opp i barnehagen rett over huset vårt, jeg ser dem fra kjøkkenvinduet. Så det er alltid action her i feriene også.

3 mndr igjen til vi drar til Tyrkia i to uker. Jeg klarer ikke å vente!

Gammel 10-04-12, 09:18   #10
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Jeg skal ha fri mange uker før jeg savner hverdager igjen. Jeg merker at jeg savnet hverdager på barnas vegne på slutten av en lang sommerferie, men siden jeg selv bare har 3 uker ferie, så rekker jeg ikke å savne mine hverdager på de 3 ukene.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-12, 09:18   #11
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Hvor: Øvre Romerike
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Normalt elsker jeg ferie sammen med familien min. Det er så godt å kunne ligge litt lenge om morgenen, før man setter seg ned sammen rundt frokostbordet og blir enige om hva man skal bruke dagen på. Ungene bruker å bli hørt på sine ønsker, og vi voksne prøver å få lagt inn litt som er kos for oss.

I år er jeg i overkant redusert, og merker at 11 dager med påskeferie har gitt meg en helsikkes hodepine, mer kvalme, svimmehet, nummenhet i lillefinger og ringfinger på begge hender... Det var med andre ord ganske ok å sende mann og barn ut av huset i dag tidlig slik at jeg kan hente meg inn litt igjen.

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-12, 09:26   #12
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Det sjelden jeg savner hverdagen i løpet av ferien. Men jeg er ganske god på innstille meg selv på hvor lenge ferien skal vare, og når ferieuken(e) er over er det ganske ofte godt å komme inn i de vanlige rutinene igjen. Det hjelper selvsagt at alle trives fint på jobb, skole og barnehage.

tink er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 10-04-12, 09:27   #13
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Det å ha en jobb man elsker er nok en stor grunn til at folk gleder seg til hverdagen igjen. Jeg trives som sagt på jobb, men trives bedre hjemme og misunner jo veldig de som virkelig elsker jobben sin og brenner for den. Jeg håper jo jeg er der en gang.

Gammel 10-04-12, 09:30   #14
celebelen
Dragedytteren

celebelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hvis vi er bortreist et sted, og gjør morsomme ting, savner jeg ikke hverdagen. Men hvis vi bare blir gående og tråkke oppå hverandre uten å finne på noe, synes jeg det er deilig å komme tilbake til rutinene. Og ja, det hjelper selvsagt å trives på jobben og å vite at barnet trives i barnehagen.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-12, 09:31   #15
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

NEI!

Har så mye kjekt å gjøre når jeg har fri at jeg ikke savner hverdagen.

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-12, 09:34   #16
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja. Jeg får for god tid til å være misfornøyd i ferier
(ikke sommerferier, da skjer det for mye)

Gammel 10-04-12, 09:35   #17
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Det er jo ikke akkurat sånn at jeg lengter etter å komme på jobb igjen da. Men det er noe med at vi alle har behov for påfull og energibruk utenfor familien, dette merkes særlig på barna. Dessuten har vi en tendens til å la alt skli ut i ferier, kosthold, tv-tid, leggetid. Vi trenger visst litt faste rammer.

tink er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 10-04-12, 09:38   #18
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Jeg savner ofte hverdagen helt mot slutten av ferien, for eksempel fordi det er koselig å tilbringe noen få dager i en ikke alt for stor hytte sammen med ti andre mennesker. Og det er koselig at noen sørger for at marsipanskålen alltid er full, men ikke når bukselinningen strammer som følge av tre ekstra påskekilo, og man ikke eier selvdisiplin. Og det er sjarmerende å smelte snø til eget forbruk, men ikke i mer enn to dager. Jeg elsker ferie, men er såpass til bekvemmelighetshungrig vanemenneske at jeg går litt lei av vaner og rutiner som ofte følger med en (påske)ferie.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-12, 09:43   #19
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ser også at folk skriver at de gleder seg til hverdagene kommer igjen. Jeg er ikke sånn i det hele tatt. Jeg liker jobben min og alt, men jeg lever for feriene våre. Og helgene. Nesten litt for mye. Jeg burde lære meg å sette større pris på hverdagene. Det er jo de det er flest av.

Jeg synes det er utrolig deilig å være sammen med mann og barn uten stress. Vi tråkker ikke oppå hverandre i det hele tatt. Det er bare fint og koselig.

Gammel 10-04-12, 09:44   #20
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Stort sett ikke, men akkurat etter årets tragedie av en påskeferie så er det helt greit. Selv om hverdagen forsåvidt startet med en dag hjemme med det syke barnet. Nå gleder jeg meg til han blir frisk og skal i barnehagen igjen. Jeg har tilbragt hele påsken med en unge klistret inntil meg eller oppå fanget mitt.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:05.