Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Ellingsrud Vest, et bra sted å bo?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-04-07, 20:15   #21
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ellingsrud Vest, et bra sted å bo?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg har aldri vært på Ellingsrud. :innspill: Men si fra hvis dere finner et ledig hus til oss også.

Jaaaa! Det skal jeg!

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-07, 20:24   #22
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Hmmm, bor jeg i nærheten av Kaz og Laluna mon tro??

Alnabydel er en fin bydel å bo i, men nå er jeg født og oppvokst her så jeg er kanskje ikke helt objektiv.
Østensjøbydel er også bra, men vanskelig å få barnehageplass vet jeg.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-07, 20:26   #23
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg er fra en av nabobydelene, så jeg har ikke førstehåndskunnskap om Ellingsrud mht barnehager og skoler, men jeg vet ihvertfall at det er mye bra i nærområdet, veldig flotte turområder sommer som vinter, spesielt til Mariholtet som er et yndet utfartssted for veldig mange, sykkelstier, lysløyper, ridesenter, aktive idrettsforeninger innen mange felt og forholdsvis kort vei til sentrum (20 min med t-bane?). Kaffebarer og restauranter begynner de fleste bydelene å få litt utvalg på, dog ikke Grunerløkka. Du har kort vei til diverse kjøpesentre, sykkelavstand til Losby Gods med golfbane, åpen gård, kanoutleie, mange fiskevann, hotell og restaurant. Det er korte bilavstander til veldig mye, Steinbruvann på Grorud om sommeren, kino på Kalbakken (men den er kanskje nedlagt ), aktivitetshus på Haugenstua. Det finnes flere offentlige bibliotek som har en del kulturtilbud som f.eks eventyrstunder for små barn osv...
Det er variert bebyggelse i alle bydeler, alt fra høyblokker, lavblokker, rekkehus, småhus og villaområder. Alle bydeler i Groruddalen er enten omkranset av Lillomarka eller Østmarka. Kort vei til både Oslo sentrum og Lørenskog/Lillestrøm-området mtp jobber.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-07, 00:27   #24
Kaz
Juba Juba

Kaz sin avatar

Hvor: Oslo
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Hmmm, bor jeg i nærheten av Kaz og Laluna mon tro??

.

Spørs det!

Fint å bo her.

Kinoen på Kalbakken er stengt, men det er ikke så langt til Triaden på Lørenskog, og der har de kino. Biblioteket på Furuset senter er veldig hyggelig, og de som jobber der er flinke, synes jeg.

Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:14.