|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
maler
|
![]() Sv: All Inclusive eller ikke når man reiser med små barn?
Det er kun med AI, men klart, man kan jo kjøpe drikke i butikken og ha på rommet, man må ikke handle i baren. Jeg har ikke vært på det hotellet der så jeg vet ikke hvordan det er med andre restauranter der egentlig, men det bruker å være minst en til på tilsvarende hoteller.
![]() |
#22 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: All Inclusive eller ikke når man reiser med små barn?Vi har prøvd det en gang og kommer nok ikke til å gjøre det igjen med det første. Vi har tre barn og det ble til at vi først følget barna til buffeten. Så gikk vi hver vår gang etterpå. Problemet var bare at når vi var klare til å spise var barna ferdige med sin mat og lei av å sitte stille. Spise man al a carte får jo alle maten samtidig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
I mål
|
![]() Sv: All Inclusive eller ikke når man reiser med små barn?Vi har hatt halvpensjon på Callisto med en ettåring og en seksåring, og jeg syntes det var ideelt med et lite barn. Det var frokost- og middagsbuffet, men ikke gratis is og brus og slikt utenom. Jeg synes det har vært deilig etter en dårlig natt (...) at man bare kan gå med ungene til buffeten og få seg kaffe og ferdig mat. Deretter har vi tatt noe lett til lunsj, eller spist et annet sted. Buffet tre ganger daglig synes jeg er for mye. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: All Inclusive eller ikke når man reiser med små barn?Jeg er ikke tilhenger av AI uansett, og med så mye god mat som de har på Kypros, aldri i verden om jeg hadde hatt AI. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
I mål
|
![]() Sv: All Inclusive eller ikke når man reiser med små barn?Ayia Napa ville jeg vel neppe gått inn til om kvelden heller, for å si det sånn, og jeg synes det er såpass varmt og tørt rundt der at det ikke har fristet å bevege seg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Flax
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
![]() Sv: All Inclusive eller ikke når man reiser med små barn?Vi har hatt AI flere ganger, og det har vært litt varierte opplevelser. I fjor bodde vi på Cala Mesquida på Mallorca (mener det er Ving?).
![]() |
#27 |
fornøyd
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: nedre eiker
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: All Inclusive eller ikke når man reiser med små barn?Vi var på Fig tree i fjor og skal tilbake til sommeren. Vi hadde ikke Ai da og skal ikke ha det nå heller. Vi spiste i buffer et par ganger.Det var nok. Det er mye koseligere og gå på promenaden og spise i byen. Vi kjøpte ferske rundstykker på supern og spise frokost i leiligheten og ofte påsmurt til lunsj. Det er restaurant til både lunsj og middag vedbassenget også som har gode retter.
![]() |
#28 |
Erfaren
![]() ![]() |
![]() Sv: All Inclusive eller ikke når man reiser med små barn?I fjor sommer var vi i Tyrkia og reiste med Ving..De hadde noe som heter Inclusive og da var det frokost og.lunch alle dager, middag hadde en 10 dager. Jeg synest det var veldig ok, til lunch og.middag hadde en en drikke inkludert og ungene fikk en kulis etter.middag. Med AI der mat og drikke er tilgjengelig hele tiden tror jeg kan bli litt vel mye. Ettersom som vi reiser med ungene så drikkes det ikke mye alkohol heller. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: All Inclusive eller ikke når man reiser med små barn?Jeg var i utgangspunktet skeptisk, men etter en uke på GC med AI må jeg si det fungerte overraskende bra. Mye takket være god flyt, slik at vi aldri sto i kø, f.eks. Veldig greit at ungene kunne hente så mye drikke og is de bare ville, og at det alltid var mat tilgjengelig.
![]() |
#30 |
maler
|
![]() Sv: All Inclusive eller ikke når man reiser med små barn?Hvis man ikke er villig til å betale for å droppe AI og gå ut en dag eller to hvis man ønsker det tror jeg AI kan virke som en hemsko. Jeg har tenkt at jeg betaler AI som en komfortpakke og litt luksus for ungene, og at jeg likevel betaler for å gå ut og spise hvis jeg finner det for godt. Jeg synes ikke AI er dyrt når man reiser med unger, de spiser jo gratis.
![]() |
#31 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: All Inclusive eller ikke når man reiser med små barn?Vi har bare reist charter to ganger med barn.
![]() |
#32 |
Fullverdig medlem
Medlem siden: Jan 2012
![]() |
![]() Sv: All Inclusive eller ikke når man reiser med små barn?Da vi var på Blue Village på Kreta kjøpte vi all inclusive via hotellet da vi kom dit til en brøkdel av prisen Star Tour skulle ha av oss. Koset oss masse med god og variert mat! |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() Re: Sv: All Inclusive eller ikke når man reiser med små barn?
Det tenker jeg også. Vi har bare hatt AI en gang, i Tyrkia i fjor. Vi var kjempegodt fornøyde med maten. Det var et stort hotell, og det var mange spisesteder å velge i (innunder AI). Det å ha tilgang til drikke hele dagen syns jeg også var veldig greit - vi bruker ofte ganske mye penger på drikke når vi reiser til varme strøk, så at det var inkludert var gull. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Samme her. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: All Inclusive eller ikke når man reiser med små barn?Når vi er på ferie, så er vi stort sett bare på hotellet når vi sover. Det hender vi har et par halve dager ved bassenget, riktignok. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
![]() Sv: All Inclusive eller ikke når man reiser med små barn?Jeg tror ikke AI er aldersstyrt, det er vel mere hva slags forhold man har til mat. Jeg liker å prøve flere steder, og er ikke så begeistret for buffet mat må jeg innrømme. Derfor har vi aldri vurdert AI på noen ferieturer vi har hatt. Når barna var små pleide vi gjerne å ta dagens hovedmåltid til lunsj, slik at vi kunne spise en salat eller noe annet lett på kvelden i leiligheten.
![]() |
#37 |
<3
Medlem siden: Jan 2008
Det er to restauranter der, den ene er AI og den andre er en slags grillrestaurant, tror jeg. (Var ikke der, så er usikker på om den hører til AI)
![]() |
#38 |
<3
Medlem siden: Jan 2008
![]() Sv: All Inclusive eller ikke når man reiser med små barn?Glemte å skrive at jeg er dritmisunnelig! Tre uker på Kypros i juni...
![]() |
#39 |
Earthling
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() Sv: All Inclusive eller ikke når man reiser med små barn?Vi hadde AI på Callisto i Ayia Napa for 2 år siden. Jeg dro dit med lave forventninger, og ble veldig overrasket. Maten var kjempegod, og det var mange salater å velge blant. Mannen syntes det var litt kjedelig med at samme meny ble gjentatt i uke 2, men det gikk greit for min del. Jeg syntes for øvrig at barnebuffeten ikke var den beste jeg har vært borti, så jeg sørget for at de fikk mat også fra den voksne buffeten. |
![]() |
![]() |
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|