Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Verdens feteste syvåring

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-06-07, 10:29   #21
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verdens feteste syvåring

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg tror hun kommer til å få stoore psykiske problemer.
Nei, det er jo ikke noe galt i å ikke oppsøke slike steder, like lite som det er galt å gjøre det. Ingenting galt i å la ungene utfolde seg litt med andre barn mens mamma og pappa får litt alenetid. Jeg er sjeleglad for ballrommet på Ikea.

Syns jeg ser for meg mannen min og jeg har alenetid på IKEA. Det måtte vært i en bortgjemt soverromsutstilling hvis mannen min skulle gidde det tror jeg. Har bare vært på IKEA en gang med han og da var vi ferdige på 20 minutter, og skulle jeg handle mer da så gadd ikke han å være med, da ville han heller vente i bilen. Og det tar halvannen time å kjøre dit en vei.

Jeg er litt i avsporingsmodus kjenner jeg.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-07, 10:32   #22
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven75, her.

OK. Jeg tok denne diskusjonen litt inn på feil spor.

Det er STOR forskjell på å gå på McDonalds en gang i blant, og å gi barnet sitt McDonaldsmat 15 ganger om dagen slik denne moren gjorde.

Selvfølgelig er det ikke bra å gå på McDonalds, og du frarøver datteren din ingenting. Det var bare et lettvint løsning for meg i går da jeg heller ville ta med snuppa ut på tur/kjøre buss enn å stå hjemme å lage middag. Vi kunne selvfølgelig spist på et sunnere sted, men McDonalds er så innmari lettvint og barnevennlig.

Det var ingen kritikk, altså. Jeg forer ungen min med junk av og til jeg også. Hun får alltid pølser hvis vi spiser ute og hun velger selv. Jeg har bare skikkelig aversjon mot sånne ballrom og lekerom og familievennlige restauranter og butikker. Vet ikke hvorfor, men jeg hater sånne steder.

Gammel 28-06-07, 10:32   #23
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette er nok en mor som ikke får en kasse fra kolonihagen hver uke... Stakkars jente som har en slik kunnskapsløs mor.

Kosthold er viktig. Nå er heldigvis dette helt ekstremt, men jeg kjenner jeg fikk en akutt trang til å legge opp skikkelig sunne ukesmenyer.

Men jeg bannlyser ikke pølsegrilling i sommer. Vi kommer nok også til å ta en tur på mækkærn. Noen dager innimellom er greie. Det er hverdagene som må passes på

Gammel 28-06-07, 10:32   #24
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Jeg har i grunnen mest dårlig samvittighet for at Vesla bare har vært på maccern en eneste gang. Frarøver jeg henne noe viktig i barndommen?

Selvsagt ikke. Vi er på mækkern sånn dann og vann. Kanskje én gang annenhver måned i snitt. Det er en løsning når vi er i byen og alle er sultne, for yngstemann sitter ikke stille nok til å være med på andre spisesteder. Så lekerom er et must. Men hadde det fungert på annet vis, hadde jeg glatt droppet disse fast food-stedene.

Men jeg skal innrømme at jeg faktisk LIKER maten på mækkern. :white trash: Men jeg veier det opp med å få en kasse fra Kolonihagen hver uke.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-07, 10:33   #25
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Syns jeg ser for meg mannen min og jeg har alenetid på IKEA. Det måtte vært i en bortgjemt soverromsutstilling hvis mannen min skulle gidde det tror jeg. Har bare vært på IKEA en gang med han og da var vi ferdige på 20 minutter, og skulle jeg handle mer da så gadd ikke han å være med, da ville han heller vente i bilen. Og det tar halvannen time å kjøre dit en vei.

Jeg er litt i avsporingsmodus kjenner jeg.

Hehe da så. Vi har Ikea i 2 minutters bilavstand fra oss, så vi er der ganske ofte. Jeg elsker Ikea, men å ha med vesla inn dit er et rent helvete. Hun elsker ballrommet så da er hun der hele tiden mens vi er og handler. Det er jo ikke JEG som skal like ballrommet, men vesla, det er jo hun som skal være der inne, ikke jeg.

Gammel 28-06-07, 10:37   #26
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Standard

Det er jo ikke JEG som skal like ballrommet, men vesla, det er jo hun som skal være der inne, ikke jeg.

Ja, ikke sant. Jeg er sikker på hun kommer til å hate meg når hun blir voksen.

Gammel 28-06-07, 10:38   #27
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Å kjære vene!

Gammel 28-06-07, 10:39   #28
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er jeg helt sikker på at hun kommer til å gjøre.
Du får passe på å gi henne nok leker og diverse opp gjennom årene for å kompensere.

Gammel 28-06-07, 10:44   #29
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Snuppa lengter seg syk på å bli 3 år og får lov til å være på ballrommet på Ikea. Hun elsker sånt, og gråter hver gang vi forteller at hun er for liten til å få lov. Hun spør stadig om vi ikke snart kan ta den store båten igjen. Vi tok båten til København i påska, og det var visst en stor opplevelse.

Jeg er gift med en kar som har langt mer utviklet shopping- og interiørgen enn meg, så Ikea tar laaaaaang tid. Så blir jeg utslitt av å springe etter en utålmodig snuppe, mens mannen min tar seg goooood tid til å titte.

Å så går vi i kafeen og spiser kjøttboller etterpå. For et liv!

Gammel 28-06-07, 10:47   #30
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Snuppa lengter seg syk på å bli 3 år og får lov til å være på ballrommet på Ikea. Hun elsker sånt, og gråter hver gang vi forteller at hun er for liten til å få lov. Hun spør stadig om vi ikke snart kan ta den store båten igjen. Vi tok båten til København i påska, og det var visst en stor opplevelse.

Jeg er gift med en kar som har langt mer utviklet shopping- og interiørgen enn meg, så Ikea tar laaaaaang tid. Så blir jeg utslitt av å springe etter en utålmodig snuppe, mens mannen min tar seg goooood tid til å titte.

Å så går vi i kafeen og spiser kjøttboller etterpå. For et liv!

Sånn var det her også, hun ville inn dit men var for liten. Da hun fikk gå inn dit for første gang etter at hun ble 3 år, var lykken til å ta på. Hun ELSKER det, blir helt vill bare jeg nevner Ikea.
Det er jo forskjell på barn. Noen elsker sånt, andre er mer forsiktige og liker det ikke. Min jente ELSKER det, både ballrom, lekeland, og barnehagen for den saks skyld. Så jeg lar henne få leke der, selvsagt. Dessuten gjør det shoppingen mye lettere.

Gammel 28-06-07, 10:50   #31
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ikke dårlig samvittighet når jeg tar vesla med på Maccer'n, er ikke så ofte vi går der.

Jeg tar også med min niese dit med god samvittighet. (Men nå er hun lettere underernært og 200 kilo lettere enn denne jenta også.) En enkel hamburger er ikke avsindig usunn og fettholdig at det gjør noe heller. Og isen er kjempegod! :spiser sjøl is på mækker'n minst én gang i uka:

Gammel 28-06-07, 11:05   #32
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Standard

Vi har vært på Legoland da. :fortsatt dårlig samvittighet:

Gammel 28-06-07, 11:05   #33
Sue
Nye muligheter :o)

Sue sin avatar

Sue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg er fortsatt litt sur på mamma og pappa for at jeg aldri fikk komme inn på ballrommet på IKEA da jeg var mindre...

Gammel 28-06-07, 11:31   #34
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Herremannen elsker ballrommet på IKEA, men liker ikke maten på McDonald's.

Jeg blir så opprørt over foreldre som ødelegger barna sine på denne måten. Knoklene er vel deformert for resten av livet hennes.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-07, 11:37   #35
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvorfor lar man ikke barna sine leke på ballrommet på Ikea hvis de har lyst?

Jeg oppriktig lurer.

Gammel 28-06-07, 11:39   #36
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det er jo ikke JEG som skal like ballrommet, men vesla, det er jo hun som skal være der inne, ikke jeg.

Jeg syntes IKEA kan heve aldersgrensen på adgang til ballrommet. *vil også være der*

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-07, 11:52   #37
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Standard

Hvorfor lar man ikke barna sine leke på ballrommet på Ikea hvis de har lyst?

Jeg oppriktig lurer.

For min del fordi vi sjelden er på IKEA, og hvis jeg er der så er det oftest uten Vesla. Jeg vet ikke om jeg hadde satt henne igjen i ballrommet om vi hadde dratt dit nå når hun er stor nok.

Når jeg har fobi mot lekerom og ballrom ellers så er det fordi jeg syns de er møkkete og ekle, og at det alltid er noen slemme, bossete barn som skremmer de andre der. Vi har forresten vært på Peppes mange ganger, og da har det vært fri tilgang til lekerom. :normal: Vesla er nok litt som meg, hun vil heller tegne enn å leke med de ekle, skitne lekene.

Gammel 28-06-07, 12:46   #38
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

For min del fordi vi sjelden er på IKEA, og hvis jeg er der så er det oftest uten Vesla. Jeg vet ikke om jeg hadde satt henne igjen i ballrommet om vi hadde dratt dit nå når hun er stor nok.

Når jeg har fobi mot lekerom og ballrom ellers så er det fordi jeg syns de er møkkete og ekle, og at det alltid er noen slemme, bossete barn som skremmer de andre der. Vi har forresten vært på Peppes mange ganger, og da har det vært fri tilgang til lekerom. :normal: Vesla er nok litt som meg, hun vil heller tegne enn å leke med de ekle, skitne lekene.

Hvis barna blir plaget eller vil til foreldrene, ringer de deg på mobilen med en gang. Jeg har utelukkende god erfaring med ballrommet på Ikea og alle andre steder, men nå er ikke min jente "pysete" og rolig av seg heller, hun er litt av en villstyring. Om vesla di heller liker å sitte rolig og tegne og ikke liker slike steder som ballrom etc, så skal du jo selvsagt ikke akkurat tvinge henne inn dit, men jeg synes det er veldig trist (og litt forstyrret) om foreldre lar sine egne "fobier" overføres til ungene, at et barn griner og vil inn på et ballrom eller lekerom og foreldrene nekter. Nå snakker jeg helt generelt. Jeg hadde aldri nektet vesla å leke på et ballrom hun VILLE inn på, bare fordi jeg ikke likte slike steder.

Gammel 28-06-07, 12:59   #39
Isa
--

Isa sin avatar

Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har bare skikkelig aversjon mot sånne ballrom og lekerom og familievennlige restauranter og butikker. Vet ikke hvorfor, men jeg hater sånne steder.

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-07, 13:11   #40
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Standard

Jeg hadde aldri nektet vesla å leke på et ballrom hun VILLE inn på, bare fordi jeg ikke likte slike steder.

Det har jeg ingen problemer med å gjøre, selv om jeg kanskje hadde latt henne gå inn i noen tilfeller. Det avhenger av situasjonen, og når hun ikke får gjøre ting så er det sjelden på grunn av mine fobier. Det er mange ting Vesla gjerne vil gjøre, men som jeg nekter henne. For eksempel kjøre i bil-handlevogn på Meny. Av og til får hun gjøre det, men oftest ikke. Fordi jeg syns det er forferdelig tullete og upraktisk. Når vi gjør ting sammen så er det oftest jeg som setter rammene, og selv om deler av aktivitetene skjer på hennes premisser så har jeg ingen problemer med å nekte henne ting jeg syns er unødvendige.

Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:18.