|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Borte
|
![]() Sv: Verdens feteste syvåring
For min del fordi vi sjelden er på IKEA, og hvis jeg er der så er det oftest uten Vesla. Jeg vet ikke om jeg hadde satt henne igjen i ballrommet om vi hadde dratt dit nå når hun er stor nok.
![]() |
#2 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvis barna blir plaget eller vil til foreldrene, ringer de deg på mobilen med en gang. Jeg har utelukkende god erfaring med ballrommet på Ikea og alle andre steder, men nå er ikke min jente "pysete" og rolig av seg heller, hun er litt av en villstyring. Om vesla di heller liker å sitte rolig og tegne og ikke liker slike steder som ballrom etc, så skal du jo selvsagt ikke akkurat tvinge henne inn dit, men jeg synes det er veldig trist (og litt forstyrret) om foreldre lar sine egne "fobier" overføres til ungene, at et barn griner og vil inn på et ballrom eller lekerom og foreldrene nekter. Nå snakker jeg helt generelt. Jeg hadde aldri nektet vesla å leke på et ballrom hun VILLE inn på, bare fordi jeg ikke likte slike steder.
![]() |
#3 |
Borte
|
Det har jeg ingen problemer med å gjøre, selv om jeg kanskje hadde latt henne gå inn i noen tilfeller. Det avhenger av situasjonen, og når hun ikke får gjøre ting så er det sjelden på grunn av mine fobier. Det er mange ting Vesla gjerne vil gjøre, men som jeg nekter henne. For eksempel kjøre i bil-handlevogn på Meny. Av og til får hun gjøre det, men oftest ikke. Fordi jeg syns det er forferdelig tullete og upraktisk. Når vi gjør ting sammen så er det oftest jeg som setter rammene, og selv om deler av aktivitetene skjer på hennes premisser så har jeg ingen problemer med å nekte henne ting jeg syns er unødvendige.
![]() |
#4 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Verdens feteste syvåringSelvsagt, jeg mener ikke (og det tror jeg ikke du trodde heller, egentlig) at alt skal skje på ungenes premisser, det er jo vi som er de voksne. Det jeg har problemer med å forstå, er at man skal nekte ungene å leke på enkelte steder bare fordi man selv ikke liker de stedene, at ei mor som har fobi mot karuseller skal nekte ungene å gå på tivoli, om du skjønner. Folk må gjerne nekte ungene sine å leke på ballrommet til Ikea altså, men jeg skjønner ikke helt tankegangen (om barnet virkelig ønsker å være der).
![]() |
|
|