Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Rant kiloene av under amming?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hvordan gikk det med vekta mens du ammet?
Kiloene rant av 37 22,56%
Apetitten økte mer enn ammeforbrenningen - gikk opp i vekt 37 22,56%
Apetitten veide opp for ammeforbrenningen - stabil vekt 46 28,05%
Levde sunt, men gikk likevel ikke ned i vekt 38 23,17%
Sykdom/spiseforstyrrelser/annet gjorde at jeg ikke gikk ned i vekt 4 2,44%
Annet (presiser) 9 5,49%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 164. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-09-07, 21:41   #1
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rant kiloene av under amming?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Det er bare de som er slanke i utgangspunktet som det der virker på. Best virker det visst på de som er for tynne og gjerne skulle beholdt svangerskapskiloene. Vi som mer enn gjerne skulle tatt av både ett og ti kilo, vi er heldige om vi holder vekten og ikke legger på oss. Det er i alle fall slik jeg oppfatter det.

Og jeg har altså aldri mistet et gram på grunn av amming – heller tvert om.

Jeg kan skrive under på hvert et ord. Selv med melkeproduksjon på over en liter i døgnet fikk jeg ikke noe gratis slankehjelp ut av det.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-07, 22:10   #2
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er bare de som er slanke i utgangspunktet som det der virker på. Best virker det visst på de som er for tynne og gjerne skulle beholdt svangerskapskiloene. Vi som mer enn gjerne skulle tatt av både ett og ti kilo, vi er heldige om vi holder vekten og ikke legger på oss. Det er i alle fall slik jeg oppfatter det.

En kan jammen lure, ja. Et beslektet fenomen gjelder amming og puppestørrelse, virker det som. Der er det visst de som i utgangspunktet ikke hadde så mye å strutte med som opplever at brystene blir mindre ved ammeslutt. De som på forhånd syntes at puppene var mer enn store nok, blir enda større.

Gammel 23-09-07, 22:19   #3
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

En kan jammen lure, ja. Et beslektet fenomen gjelder amming og puppestørrelse, virker det som. Der er det visst de som i utgangspunktet ikke hadde så mye å strutte med som opplever at brystene blir mindre ved ammeslutt. De som på forhånd syntes at puppene var mer enn store nok, blir enda større.

Det er så sant, så sant!

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-07, 22:53   #4
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Det stemmer her. Kiloene rant av, renner fremdeles av, men heldigvis ikke like mye etter at vi introduserte fast føde. Jeg må jobbe hardt for å holde vekta oppe, så her spiser jeg så mye sjokolade, kaker og potetgull jeg bare orker, det nytter ikke med bare vanlig, sunn mat.

Gikk opp 16 kilo, ligger nå på -2 i forhold til førgravidvekt. Og her akter jeg å bli, har overhodet ingen interesse av å gå ned mer i vekt.

Gammel 23-09-07, 22:54   #5
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miromurr, her.

. Jeg må jobbe hardt for å holde vekta oppe, så her spiser jeg så mye sjokolade, kaker og potetgull jeg bare orker, det nytter ikke med bare vanlig, sunn mat.

.

Stakkars

Gammel 24-09-07, 11:40   #6
Marge
Bør lage seg en tittel selv

Marge sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Helt riktig! Jeg er ganske slank i utgangspunktet og skulle gjerne beholdt sv.skapskiloene mine, men alt bare renner av meg når jeg ammer, selv om jeg spiser godt. Hjelper ikke hva jeg gjør, i ammeperioden ser jeg ut som en strek Heldigvis går det seg litt til når ammingen er over.

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-07, 13:26   #7
bloma
Aktiv

bloma sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
bloma er litt kul
Standard

Jeg gikk ned mer enn jeg la på meg hele svangerskapet på den første uken etter fødsel - skulle gjerne beholdt svangerskapskiloene...

Selv om det høres forlokkende ut for noen, er det IKKE morsomt å ha søvnløs barseltid når man bokstavelig talt møter et spøkelse i speilet hver morgen.
Og når man er tynn er det jo av en eller annen grunn helt greit for ALLE å kommentere hvor sliten og tynn du ser ut.
-Jo takk, jeg vet...

Gammel 27-09-07, 21:15   #8
Kate
Bør lage seg en tittel selv

Kate sin avatar

Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

[quote=Kaskis;572091]Jeg gikk ned de 15 kiloene jeg hadde lagt på meg under svangerskapet + 5 til mens jeg ammet. Kunne spise alt.

Oså kom de tilbake når jeg sluttet å amme.

Gammel 23-09-07, 21:31   #9
bitte lille my
Fullverdig medlem

bitte lille my sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
bitte lille my har et hav av muligheter foran seg
Standard

Her rant de ikke av under amming.
Jo mer jeg ammet, jo mer hadde jeg lyst på sjokolade
Merket godt etter som ammingen avtok at godtesuget minket.
Jeg sluttet med ammingen for ca 2 mnd siden, og dette sjokkis kicket har nærmest vært totalt fraværende. Litt lettere har jeg også blitt

Gammel 23-09-07, 21:37   #10
Stikka
...

Stikka sin avatar

Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hadde jeg bare klart å holde meg unna snopet og spist sunt så ville jeg nok rast ned i vekt. Suget etter snop har vært helt ekstremt mens jeg har ammet. Nå nærmer det seg slutten på fullamming så litt skjerpings med spising nå så kanskje jeg kan få vekk noen kilo på enkelt vis.

Gammel 23-09-07, 21:40   #11
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Nei.

Jeg har gått opp ti kg i hvert svangerskap, og alle ti har vært borte ti dager etter fødselen. Men jeg gikk ikke ned et kilo til under forrige ammeperiode, og gjetter på at jeg ikke gjør det nå heller. Men det skader ikke å prøve, så når bekkenet er fit for fight igjen skal jeg gjøre en iherdig innsats på tur-fronten.

Gammel 23-09-07, 21:43   #12
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av jolie, her.

Nei.

Jeg har gått opp ti kg i hvert svangerskap, og alle ti har vært borte ti dager etter fødselen. Men jeg gikk ikke ned et kilo til under forrige ammeperiode, og gjetter på at jeg ikke gjør det nå heller.

Akkurat som meg - 10 kg opp hvert svangerskap, og begge gangene forsvant de med en gang. Men så satte apetitten inn, og jeg klarer fint å kompensere for potensielt vekttap. Med mitt vanlige matinntak, hadde jeg sikkert gått ned.

Gammel 23-09-07, 22:20   #13
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Ja. De totale 21 kg i pluss var borte etter få måneder.

Jeg må for øvrig legge til at jeg gikk turer i 1-2 timer hver dag.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-07, 22:27   #14
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Mine kilo forsvant først etter et til 1, 5 år og da hadde jeg sluttet å amme for lenge siden.

Nei, det stemte ikke for meg dette med at kiloene rant av under amming.

Levde forsåvidt sundt, gikk mye tur, etter 5 mnd så begynte jeg å trene igjen osv.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-07, 22:34   #15
IOA
WF: BNBE

IOA sin avatar

IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Kiloene rant av under amming, ja. Jeg la på meg 18 i svangerskapet (mye vann), og gikk ned nesten alt de første par ukene. Etter det gikk jeg ned enda 5-6 kilo mens jeg ammet. Men de (og muligens noen flere) snek seg raskt på igjen da jeg var ferdig med å amme.

Amming fungerte på meg som de fleste dietter - det funker veldig bra når man holder på, men når man skal få et normalt liv i etterkant, går alle kiloene på igjen.

IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-07, 22:41   #16
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Kiloene rant helt klart ikke av her. Jeg gikk opp ca 20 kg og etter 6 mnd så var jeg fortsatt 6+ Etter det introduserte vi fast føde og ammingen (pumpingen) dabbet av.

Gammel 24-09-07, 00:09   #17
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, særlig.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-07, 13:34   #18
Tilde
Jordbærpiken

Tilde sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Tilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt likt
Standard

Kiloene rant av de første 2 månedene jeg ammet.
Det stabiliserte seg etterhvert som tiden gikk.
La på meg igjen når jeg sluttet å amme.

Tilde er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 29-09-07, 23:35   #19
MsM
Har fått nytt nick

MsM sin avatar

Hvor: Nittedal
Blogginnlegg: 220
MsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt likt
Standard

Nei, til tross for fullamming i 7 måneder og fortsatt amming nå etter 10 mnd + 64 liter levert til morsmelkssentralen sitter kiloene som klistret

MsM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-07, 21:37   #20
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Med nummer en gikk jeg ned 90% av det jeg la på meg den første uka. Myye vann, lite ellers, og et år etter fødsel veide jeg ti kilo mindre enn før jeg ble gravid. Men jeg vil ikke si at kiloene rant av, akkurat.

Med nummer to hadde jeg vel mindre startvekt enn med nummer en, men pga et stillesittende svangerskap sneeek kiloene seg på sakte med sikkert, og de vil pokkern meg ikke av igjen heller. Jeg har et normalt kosthold, og har ikke gått ned halvparten engang, spesielt ikke under amming.

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:52.