|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Hvordan gikk det med vekta mens du ammet? | |||
Kiloene rant av |
![]() ![]() ![]() ![]() |
37 | 22,56% |
Apetitten økte mer enn ammeforbrenningen - gikk opp i vekt |
37 | 22,56% |
Apetitten veide opp for ammeforbrenningen - stabil vekt |
46 | 28,05% |
Levde sunt, men gikk likevel ikke ned i vekt |
38 | 23,17% |
Sykdom/spiseforstyrrelser/annet gjorde at jeg ikke gikk ned i vekt |
4 | 2,44% |
Annet (presiser) |
9 | 5,49% |
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 164. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Yes, we can!!
|
![]() Rant kiloene av under amming?Det forundrer meg at dette er så forskjellig. På noen kan man jo formelig SE fettet forsvinne, de avmagres nærmest mens de ammer. En jeg kjenner fikk til og med beskjed av selveste Gro Nylander om å kutte ned på ammingen og intodusere fast føde, før hun forsvant aldeles.
![]() |
#4 |
Epikur
|
![]() Sv: Rant kiloene av under amming?Jeg gikk ikke ned noe særlig under ammingen. Men etterpå forsvant det 20 kilo.
![]() |
#5 |
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
![]() Sv: Rant kiloene av under amming?Hos meg satt de som klistret, samme hva jeg gjorde. Jeg holdt meg under før-fødselvekt, men antagelig fordi jeg gikk 4-6 timer pr dag, med ei som bare sov i vogna på dagen.
![]() |
#7 |
Passiv
|
![]() Sv: Rant kiloene av under amming?Jeg gikk ned de 15 kiloene jeg hadde lagt på meg under svangerskapet + 5 til mens jeg ammet. Kunne spise alt. Nå som jeg har trappet ned på ammingen pga fast føde og jobb sniker kiloene seg på igjen. Amming er den beste og enkleste slankekuren jeg har vært på. |
![]() |
![]() |
#8 |
Fullverdig medlem
Medlem siden: Jul 2007
![]() |
![]() Sv: Rant kiloene av under amming?Her rant de ikke av under amming.
![]() |
#9 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Rant kiloene av under amming?Hos meg veide apetitten opp for den økte forbrenningen. Nå har jeg stagget meg, og går laaaangsomt ned i vekt. Men det sitter godt!
![]() |
#10 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Rant kiloene av under amming?Kiloene nrant av og jeg ble tynnere enn jeg noengang har vært. Det var nok første og siste gang i livet jeg kunne spise og spise og allikevel gå ned... |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Rant kiloene av under amming?De tre første gangene ble jeg tynn som en strek med en gang etter fødselen, og nesten for tynn i løpet av ammeperioden (selv om jeg spiste normalt). Den fjerde gangen merket jeg ikke noe særlig effekt av ammingen, og de ekstra kiloene fra svangerskapet satt godt. Jeg tror det hadde med alder å gjøre for min del. De tre første barna ble født mens jeg var i tjueåra, og det siste da jeg var 36, nærmere 37. Det skjer nok dessverre ett eller annet med forbrenningen når man nærmer seg 40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
sporadisk
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Rant kiloene av under amming?Vekta stagnertes ganske fort etter fødselen. AMmingen hjalp ikke kroppen ned i vekt, men hårveksten derimot...den gikk ned...
![]() |
#13 |
ræv med ører
![]() Sv: Rant kiloene av under amming?Appetitten veide opp, ingen vektnedgang, men gikk heller ikke opp.
![]() |
#14 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Rant kiloene av under amming?Det er bare de som er slanke i utgangspunktet som det der virker på. Best virker det visst på de som er for tynne og gjerne skulle beholdt svangerskapskiloene. Vi som mer enn gjerne skulle tatt av både ett og ti kilo, vi er heldige om vi holder vekten og ikke legger på oss. Det er i alle fall slik jeg oppfatter det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
WF: Sausnebbet
|
![]() Sv: Rant kiloene av under amming?Nå er det ti måneder siden Sverre ble født, og hadde det ikke vært for at det disser litt mer enn det burde, ville jeg sagt at babykiloene sitter som støpt fast på kroppen. Og det enda jeg (og vi) har blitt mye sunnere og flinkere med både mat og bevegelse enn på mange år. (Er ikke supersunne og overaktive, men flinkere enn før.) Tror jeg veier det samme nå som et par uker etter fødselen. - Men klærne passer bedre da, så om jeg ikke har blitt lettere er jeg i hvert fall blitt bittelitt fastere. Er spent på om ammeslutt, når den tid kommer vil hjelpe på vektreduksjonen. Vil ikke bruke mer tid på å ergre meg over mammaflesket nå i hvert fall. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Bør lage seg en tittel selv
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Rant kiloene av under amming?Overhodet ikke
![]() |
#17 |
kamerat
|
![]() Sv: Rant kiloene av under amming?Jeg gikk ned en del de aller første ukene, deretter spiste jeg som en hest og var helt stabil i vekt. De siste 7–8 gravidkiloene måtte pines av begge ganger.
![]() |
#18 |
flisespikker
|
![]() Sv: Rant kiloene av under amming?Kiloene har aldri "rent" av meg, nei.
![]() |
#19 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Rant kiloene av under amming?Jeg har gått opp i vekt hver gang. Ulvehungeren er gigantisk. Frem med puppen og sulten river i tarmene med en gang.
![]() |
#20 |
...
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Rant kiloene av under amming?Hadde jeg bare klart å holde meg unna snopet og spist sunt så ville jeg nok rast ned i vekt. Suget etter snop har vært helt ekstremt mens jeg har ammet. Nå nærmer det seg slutten på fullamming så litt skjerpings med spising nå så kanskje jeg kan få vekk noen kilo på enkelt vis.
![]() |
|
|