Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Dyreparken i Kristiansand, verdt et besøk?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-07-08, 21:33   #21
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dyreparken i Kristiansand, verdt et besøk?

Vi var der senest i dag. Dropp sabeltann. 3 år er altfor ungt. (har jobbet der, og veldig mange under 5 enten sover eller griner..)
Få heller med dere Kristian And i Herligland som går på dagen. Søt forestilling. Gå innom sabeltanns verden og få med dere et smakebit av sabeltann, og ta en tur på skuta. Ikke noe problem å få sett tiger eller andre dyr.

Ta dere absolutt en tur. Ta med dere litt sunn niste så dere har noe å gå på og kos dere masse.

Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-08, 21:33   #22
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Løvedelen var foresten stengt i dag pga de nyfødte løveungene, og parkeringen var et h*****, og det er et ord jeg sjeldent bruker. Men alt var verdt det da vi kom inn. Hvis mulig ville jeg forhåndskjøpt billetter. Vi hadde ikke med vogn, men nå er Lærlingen i bedre form en de fleste voksne. Til normale barn under 4-5 år eller så ville feks en sykkelvogn som kan gjøres om til vogn vært ideell. Matpakke er sikkert greit, men det var ikke noe særlig kø på matserveringer i dag.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-08, 21:48   #23
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dyreparken har mye som er gøy, men jeg liker meg dårlig der i juli. Da er det ganske stappfullt. Jeg hadde heller ikke tatt med en treåring på Sabeltannforestilling på svarte natta, med mindre han var manisk sjørøverinteressert og ønsket det veldig selv.

Det er fint å se på dyrene, og man kan fint velge bort Sabeltann og ha mer enn nok annet å ta seg til.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-08, 22:17   #24
malena

malena sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sabeltannshow klokka elleve? Hva i all verden er vitsen med det når fansen sover flere timer tidligere?

Gammel 13-07-08, 22:40   #25
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring

Gremli Skremli sin avatar

Hvor: På rette sida av elva
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Blås i Sabeltann, da. Sønnen min på 5 har aldri vært interessert i ham, og vi har ikke tenkt oss på noe show. Men vi skal se dyr! Det elsker han.

ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-08, 22:45   #26
tiril
Passiv

Standard

Ville besøkt dyreparken ja. Kjemepkos, tom i juli. Sabeltann show fungerte ikkje på min då han var 4. Så personlig ville eg ikkje tatt med en 3 åring, innbiller meg at en 3 åring ikkje klarer å ta del i handlinga.

Svar med sitat
Gammel 13-07-08, 22:54   #27
Penelope
Superaktiv

Penelope er litt kulPenelope er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Det er også dåneverdig at en slik tur skal koste 10.000 kr for tre dager.

Det trenger ikke koste så mye! Jeg fant en bra link med pakkepris for overnatting og dyreparkbilletter, se her: http://www.sorlandet.com/?articleid=482

Hvordan fungerer disse trallene en kan låne eller leie? Vi lurer på om vi skal plukke fram sportsvogna igjen til vår 3-åring, som forøvrig ikke har sittet i vogn på ett år... Alternativet blir vel en del bæring på skuldrene når dagen blir lang. Fordeler og ulemper?

Penelope er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-08, 22:56   #28
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av malena, her.

Sabeltannshow klokka elleve? Hva i all verden er vitsen med det når fansen sover flere timer tidligere?

Det må være mørkt; det er jo et utendørsshow med etterhvert ganske mye pyrotekniske effekter.

Monsoon, vi var der på mandag og hadde (nesten) parken for oss selv pga regnvær. Badeland-delen utgikk selvsagt. Hvis man unngår helgene så er det slett ikke verst der i fellesferien heller. Kjøp billett på internett så slipper du den køen, vær tidlig ute (de åpner 10) og ha gjerne med småsnacks slik at man slipper å spise til "vanlig" lunsjtid.

Det er flere lekeparkområder som er fine for de små, pluss litt små-tivoli-liknende greier. Der var null kø på mandag, men det er nok ikke helt vanlig. Dog må jeg si at jeg aldri har opplevd kaos-tilstander i Dyreparken; men vi finner alltid på noe annet å gjøre hvis det er finvær slik at Dyreparken er back-up.

Med neste uke - mener du denne eller uken etter der?

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-08, 23:06   #29
tiril
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

August er bedre, altså ... Hm. Da har vi ikke ferie lenger, så det utgår vel. Men bekymringsfullt det der med fellesferie og køer. Billetter til nattshowet er for øvrig fortsatt å oppdrive, jeg sjekket like før jeg skrev innlegget.

Jeg er i aller høyeste grad lunken, og lener meg til at det altså er flere som synes Sabeltannshowet er unødvendig. Det er også dåneverdig at en slik tur skal koste 10.000 kr for tre dager. Men så var det det der med enebarn som naturligvis skal skjemmes bort etter alle kunstens regler. Vi tok en tur på zoologisk museum i dag, og det gjorde liksom ikke helt susen for hans vedkommende.

10 000??? For en fam på 3???
Vi låg ei veke i telt når vi reiste med gutten vår,då var han 6. Betalte mellom 90 og 150 kr natta på overnatting. Var vel en dag i parken, og på eit sabletann show. Men trur neppe vi brukte 10 000 på turen. Og vi var på ferie i ei veke med rå stramt budsjett. Riktignok 6 år sidan så ting er jo blitt dyrare, men 10 000 på 3 dagar synes eg høyres helt vilt ut. Kva er inn i dei kronene, tenker du på å overnatte på Hotellet rett ved parken? Har hørt at det er steindyrt..

Svar med sitat
Gammel 14-07-08, 09:49   #30
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Med neste uke - mener du denne eller uken etter der?

Hvis vi skulle dratt (som er høyst usikkert) så ville det vært førstkommende søndag.

Opprinnelig lagt inn av tiril, her.

10 000??? For en fam på 3???

Tre netter på hotell: 1600*3 = 4800
Todagerspass til alle: 1400
Tog tur/retur: 1400
(evt bil ca kr 1000)

Totalt: 7600

I tillegg kommer alle måltider ute i tre dager, samt det som måtte ryke av penger inne i parken. Da er vi kjapt oppe i 10.000 +++.

Jeg sier ikke at vi MÅ gjøre det slikt altså. Vi er ikke akkurat campere, så telt utgår med skyhøye kneløft. Vi kunne sikkert også kjøpt knekkebrød og ost i skiver for å redusere matutgiftene, men det er ikke helt slik vi trives på tur.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-08, 11:28   #31
Kahlan
Bør lage seg en tittel selv

Kahlan sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Kahlan er populærKahlan er populærKahlan er populærKahlan er populærKahlan er populær
Standard

Vi var i dyreparken i går og storkoste oss. Prinsen ville knapt gå fra løveburet der to majestetiske løvepappaer lå og solte seg i glansen av beundrene menneskebiffer bak glass
Ellers fikk vi sett struts, esel, zebra, giraff, hubrougle, gaupe, surikatter, alpesteinbukk og en masse andre spennende dyr. De fikk sett huset til røverne, kjørt trikken til Kardemomme bru, vært i tårnet til Tobias og i fengselet til Bastian. De fikk kjøre på sjørøvertokt og tatt bilde sammen med Langemann, kjørt tekopper og tog, og de slo tilogmed til i tømmerrenna (og ville kjøre mer). Det var to kjempefornøyde treåringer som sovnet i går kveld rett før ni.

Gammel 14-07-08, 13:07   #32
Skytte

Skytte sin avatar

Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Vi skal i år i Dyreparken for tredje året på rad. Vi voksne gleder oss for vi elsker parken og Poden gleder seg villt til å se Kaptein Sabeltanns smokkarium hvor smokkene hans "ligger". Håper bare på pent vær på fredag.

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-08, 13:12   #33
Muskat

Muskat sin avatar

Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Vi var i Dyreparken i juli i fjor, og det var kjempefint! De eneste plassene det var mye kø var ved tømmerrenna og de elektriske bilene, og så var det ganske tett med folk i Sabeltanns Verden. Men det var virkelig verdt turen og pengene, vi storkoste oss alle sammen, og syns nesten to dager i parken var litt lite.
Vi var på Sabeltannshowet på kvelden, og ungene syns det var helt fantastisk og litt skummelt. Jeg er ingen Sabeltann-fan, men det var absolutt et flott show med fine lyseffekter i mørket. Lyden var litt høy der vi satt, men jeg hadde med ørepropper til ungene så det gikk fint.
Forestillingen om Kristian And som gikk på dagen var forresten vel så populær, minstemann snakker ennå om den, og tar bombehopp når han bader.

Vi bodde på Goldfinger Plaza, billig og greit hotell med minikjøkken slik at vi fikk laget mat selv. Og så var det benker, bord og grill rett utenfor rommene slik at vi voksne kunne sitte ute på kveldene etter at ungene hadde lagt seg.

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-08, 13:48   #34
LaBanga
fri

LaBanga sin avatar

Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har vært der i høysesongen hvert år de siste årene, og jeg synes ikke det er så ille fullt. Klart det er kø ved Tømmerrenna og nå også ved Sabeltannskuta siden man ikke lengre kan hente billetter på forhånd. Men det er så mye annet å finne på, og jeg synes egentlig det er litt koselig med mye folk jeg da.

Vi var der i forrige uke, og var heldige med været, så det ble også tid til bading i Sommerland. Torsdag kveld var vi på Sabeltannshowet. Det er sent, og vi bestilte billetter i siste liten og fikk plasser langt bak, men allikevel så var snart 5-åringen vår helt i hundre. Han har vært Sabeltannfan i mange år, men ikke så ille i det siste, men han kan jo alle sangene, og var helt med. Bare gleden hans var verdt turen, til tross for at jeg var stuptrøtt og det var surt og kaldt og funktig.

Forøvrig så kan det lønne seg å komme østfra og ikke vestfra i forhold til parkering og køer til parken. Det er alltid mest kø fra Kristiansandssiden.

Opprinnelig lagt inn av Penelope, her.

Hvordan fungerer disse trallene en kan låne eller leie? Vi lurer på om vi skal plukke fram sportsvogna igjen til vår 3-åring, som forøvrig ikke har sittet i vogn på ett år... Alternativet blir vel en del bæring på skuldrene når dagen blir lang. Fordeler og ulemper?

Trallene kan være ganske tunge. De har fått noen nye som er litt lettere å dra som jeg byttet til nå. Vi har alltid med en kjølebag med niste og drikke, og finner en plass å spise lunsj i parken. Barna kan også hvile seg oppå tralla innimellom, men er de små så lønner det seg med egen vogn.

Bollene i Kardemomme by er verd køen. Det er varierende på restaurantfronten, men vi ble anbefalt å spise på Afrika-restauranten mellom Tømmerrenna og løvene, og det var skikkelig godt. Ungene gaflet i seg safranris, og vi koste oss med afrikanske retter og flott salatbar.

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-08, 14:01   #35
ullmor
... med mjuke pigger...

ullmor sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Hvis dere drar bør dere beregne å være i parken før åpningstid (iallfall hvis dere kjører) slik at dere slipper kø for å komme inn i parken (og får parkert nærme inngangen). Gjør aktivitetene med det samme, for køen blir større og større utover dagen. Planlegg ruten gjennom parken så dere slipper å gå mye fram og tilbake og samtidig får med dere forestillinger og fôring av dyrene dere er interessert i.

Det finnes flere lekeplasser i parken som dere også kan spise ved. Da slipper dere også kø og dere skjermer ungen for overbelatning!

Sabletann-forestillingen ville jeg utsatt noen år.

Gammel 14-07-08, 14:04   #36
Senna
Javel

Senna sin avatar

Hvor: The Sun
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi var også og spiste på Afrika restauranten i fjor. Og jeg synes det var veldig bra. Til og med de kresne ungene mine gaflet i seg fra buffeen.

Gammel 14-07-08, 14:05   #37
Skytte

Skytte sin avatar

Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av LaBanga, her.

og nå også ved Sabeltannskuta siden man ikke lengre kan hente billetter på forhånd.

Åh? Er det nytt av året? Husker vi kom dit i fjor og ble ganske skuffet da første ledige billetter først var kl. 18.30. Ble ikke noe skute på Poden dengang og vi hadde planer om å løpe strake veien for å finne billetter når vi kommer dit på fredag.

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-08, 14:16   #38
LaBanga
fri

LaBanga sin avatar

Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skytte, her.

Åh? Er det nytt av året? Husker vi kom dit i fjor og ble ganske skuffet da første ledige billetter først var kl. 18.30. Ble ikke noe skute på Poden dengang og vi hadde planer om å løpe strake veien for å finne billetter når vi kommer dit på fredag.

Ja, det er visst det. Sikkert greit for de som ikke skjønner tegninga med en gang og løper rett inn og henter billetter når man kommer inn. Det var lang kø helt i starten, men jeg vet ikke hvor lang kø det blir utover dagen. Vi kuttet ut turen i år. Kan tenke meg at det er mindre kø på den andre holdeplassen utover dagen. Er nok mer rettferdig slik.

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-08, 14:22   #39
TBM
Passiv

Standard

Vi var på sabeltannshow med alle ungene (3, 5 og 8) for to år siden og jeg syntes det var en flott forestilling - magisk i mørket med fyrverkeri og masse effekter. Ungene syntes det var stor stas!

Kjøpepresset i dyreparken er hverken bedre eller verre enn i andre slike parker, man styrer unna om man vil. Vi hadde avklart dette på forhånd, og det gikk helt greit. Mellomste hadde spart til sabeltannfrakk siden bursdagen 10 mnd før, og minste var godt fornøyd med et sverd.

Vi kjøpte todagerspass, slik at vi fikk god tid i dyreparken men også tid til andre aktiviteter! I tivoliet var det nesten ikke folk - enda vi var der i fellesferien og det var godt vær.

Svar med sitat
Gammel 14-07-08, 14:27   #40
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Jeg noterer ned råd og tips :dyreparknovise:

Monsoon: kanskje vi kan ha et fptreff på hotellet, hvis dere drar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:26.