|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Peppy!
|
![]() Dyreparken i Kristiansand, verdt et besøk?Vi har en treåring, og vurderer å ta oss en tur sørover neste uke. Vi klarer dog ikke helt fri oss fra følelsen av at det er rimelig miserabelt. Sabeltann er jo en sur og begredelig type, og jeg er overbevist om at det er så mye folk i parken at vi ikke får anledning til å kose oss med å titte på dyrene. Tar jeg fullstendig feil her? Jeg hører jo den ene etter den andre lovpriser turen, og barna forguder jo denne Sabeltanngjøken. Min sønn er rimelig lunken til fenomenet, men han er ekstremt opptatt av dyr som tigre, løver og elefanter, så det trekker en del. Bør vi ta en tur, eller er det bedre å bruke de pengene på andre ting? Det har egentlig vært uaktuelt å dra ned, helt til jeg så værvarselet for dagene fremover. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
superbruker
|
![]() Sv: Dyreparken i Kristiansand, verdt et besøk?Har du ikke bestilt billetter enda til showet så tror jeg neppe at du trenger å bekymre deg for om dere skal gå dit. Det er nok utsolgt. Vi bestilte i januar. Vi har vært i dyreparken en gang før. Da bestilte vi billetter i april og fikk noe dårlige plasser langt bak.
![]() |
#3 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Dyreparken i Kristiansand, verdt et besøk?Jeg elsker parken og besøker den hvert år sammen med min kjære, mine foreldre og min bror - etter hvert også med barn.
![]() |
#4 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Dyreparken i Kristiansand, verdt et besøk?Jeg synes parken er flott, og når vi har vært der, har det ikke vært fullt. Vi har pleid å dra i august. Vi har fått nok nå, og skal ikke dit i år, men vi har vært de fire år på rad. Sabeltann har vi aldri sett. Ikke noe for meg, og mine unger har heller ingen sjørøver-preferanser. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Dyreparken i Kristiansand, verdt et besøk?Parken er flott og så absolutt verdt et besøk. Sabeltann-verden skummer man raskt gjennom før man kommer til himmelen, bedre kjent som Nordisk Villmark.
![]() |
#6 |
Peppy!
|
![]() Sv: Dyreparken i Kristiansand, verdt et besøk?August er bedre, altså ... Hm. Da har vi ikke ferie lenger, så det utgår vel. Men bekymringsfullt det der med fellesferie og køer. Billetter til nattshowet er for øvrig fortsatt å oppdrive, jeg sjekket like før jeg skrev innlegget. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Javel
|
![]() Sv: Dyreparken i Kristiansand, verdt et besøk?Parken er absolutt verdt et besøk. Vi har vel vært der nesten hver sommer de siste 6-7 årene og det er like kjekt hver gang. Vi har ikke brydd oss om hele Sabeltannshowet. De har alltid hatt en liten smakebit på dagtid i Sabeltanns verden og det har i grunnen vært nok for våre unger. Vi skal innom Dyreparken i går også, og jeg gleder meg.
![]() |
#8 |
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
|
![]() Sv: Dyreparken i Kristiansand, verdt et besøk?Parken er kjempeflott og jeg har vært der gennom årene med alle mine håpefulle (nå 21,19,14 og 5 år)
![]() |
#9 |
Kjernesnill
|
![]() Sv: Dyreparken i Kristiansand, verdt et besøk?Stemmer i med de andre: Ta dere en dag utenom høysesong og dropp Kabelsatan. Det er flott der! Vi koste oss veldig 18. mai i fjor, masse regn og lite folk. Mye liv hos tigrene, det var skikkelig flott å se på dem. Eldste vår var nesten 4 år da og koste seg med både dyr og lekeapparater, det var mange fine lekeområder der.
![]() |
#10 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Dyreparken i Kristiansand, verdt et besøk?Kaptein Sabeltann hadde jeg ventet med noen år.Med en 3-åring er det sikkert ok å besøke parken i fellesferien,men jeg gidder ikke med en 4 og 11 åring. Det er kø,kø og atter kø på attraksjonene (bilkjøring,tømmerenna etc).
![]() |
![]() |
#15 |
Ute på tur
|
![]() Sv: Dyreparken i Kristiansand, verdt et besøk?Jeg har ikke vært i dyreparken, ennå, men de jeg har snakket med som har vært der syns det er helt topp og helt i løypa for unger fra 3 år og oppover. Vi reiser ned neste mandag og kjører full pakke med kabelsatan, noas ark hotellet og dyreparken i 3 dager.
![]() |
#16 |
Ute på tur
|
![]() Sv: Dyreparken i Kristiansand, verdt et besøk?
Dette er jo bare "rett" nord for Gardermoen, jo. Veldig hyggelig, men kan nok ikka sammenlignes med Dyreparken i Kristiansand. Jeg tror de har en krokodille der også... I amadeusparken, altså.
![]() |
#17 |
madmanized
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Dyreparken i Kristiansand, verdt et besøk?Hvis han er mer glad i dyr enn i Sabeltann er det et meget godt utgangspunkt for et besøk i Dyreparken. Sabeltanns verden er bare et hjørne av parken (et pengesluk av et hjørne, det skan være sagt, men man må ikke kjøpe Sabeltann-outfit til 500,-...), det er selve dyreparken som virkelig er verdt et besøk.
![]() |
![]() |
#18 |
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
![]() Sv: Dyreparken i Kristiansand, verdt et besøk?Jeg elsker dyreparken. Jeg og sambo har vært der hver sommer i åresvis, og bare de tre siste med barn (det kjentes veldig greit å endelig ha et alibi for å gå og ikke være de eneste barnløse i køen
![]() |
#19 |
Vaklende
|
![]() Sv: Dyreparken i Kristiansand, verdt et besøk?Nå svarer jeg uten å ha lest de andres svar, men vi er nettopp kommet inn døra etter førstegangstur til Dyreparken i dag. Jeg hadde også grudd meg litt, søndag i høysesongen så jeg for meg at dette ble kun køståing. Min 3,5 åring er lunken, eller nærmest mistenksom, til Sabeltann, og ikke så inne i Kardemommeby, men vi har hatt en fantastisk dag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Dyreparken i Kristiansand, verdt et besøk?
![]() |
|
|