|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
flisespikker
|
![]()
Og bortsett fra at jeg ikke har sagt et ord, da.
![]() |
#2 |
Textrovert
|
![]()
Skummelt, jeg var også overbevist om at du hadde uttalt deg tidligere i tråden.
![]() |
#3 |
Quiet, please
|
![]()
![]() |
#5 |
Introvert optimist
|
![]()
Ja hvis man stadig prøver å forbedre seg. Man gjør så godt man kan basert på det man kan og vet der og da og så prøver man å bli bedre jevnt og trutt.
![]() |
#7 |
flisespikker
|
![]()
Det er en setning som burde komme som obligatorisk tillegg på det meste vi sier, er det ikke?
![]() |
#8 |
Leser
|
![]()
Sist redigert av him : 21-09-06 kl 08:19. Årsak: skriveleif |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Dukkar plutseleg opp ...
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Eg synest Mim sitt innlegg i "halshøggings-tråden" på NM var veldig dekkjande for mine synspunkt her. Vi bør aldri slå oss til ro med at det vi gjer er godt nok, men heile tida strebe etter å gjere det ENDÅ betre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Textrovert
|
![]()
*kremt* Se signatuen min, så skjønner du sikkert at jeg ser en potensiell fare i det du sier der …
![]() |
#11 |
Yes, we can!!
|
![]()
Inderlig enig med Divine! |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Pauset
|
![]()
Det er jeg helt enig i. Hvis vi går tilbake i historien så ble barn sett på som uferdige voksne for ikke lengre tilbake enn på 1800-tallet. Så ble barndommen funnet og barn fikk en verdi........ Den oppdragelsen og måte vi ser barnet på er et "eksperiment". Kanskje det ikke er riktig det vi gjør? Jeg tror vi må prøve å stole på at det vi gjør er bra og målestokken er om barna har det bra. Kanskje vi forventer mer av oss selv enn hva våre barn forventer av oss? Det tror jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Epikur
|
![]() Det kommer jo helt an på. Er man normalt oppegående, flink, grei, snill og frisk, så er det "det beste man kan" godt nok. Er man gal, syk*, rusa, ond eller dum, så er det beste man kan langt fra godt nok. Dette blir for meg et utsagn som minner litt om mitt hat-utsagn nr. 1, nemlig :"Enhver mor vet best for sine barn".
![]() |
#15 |
Moden
|
![]() Hva med holdninger og rollemodeller?
![]() |
#16 |
Dukkar plutseleg opp ...
![]()
Eg forstår ikkje heilt kva du meiner, men velger å tru at du spissformulerer deg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Leser
|
![]()
Jeg tror ikke det er mulig å definere en god forelder. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
flisespikker
|
![]()
Med mindre man gjør det med så runde formuleringer at man ikke trenger ta stilling til enkelttemaer. F. eks. "Gode foreldre er foreldre som gir barna det de trenger, materielt, emosjonelt og praktisk, for å bli lykkelige og friske mennesker." Og det er jo så rundt og glatt at det er nesten meningsløst.
![]() |
#19 |
Dukkar plutseleg opp ...
![]()
Leitar med |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Moden