|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Borte
|
![]() Sv: Hvem lager til julen hos dere?Julegavehandelen har vi gjort store deler av sammen, men jeg har kjøpt litt flere enn han. Mannen er sjefen for pepperkakene, mens jeg har bakt to andre slag. Vaskingen har jeg gjort noe av, mens mannen tar resten. Juletreet kjøpes av mannen og Vesla og settes opp av mannen. Pynting av huset tar jeg helst alene, men treet pynter vi sammen.
![]() |
#22 |
flisespikker
|
![]() Sv: Hvem lager til julen hos dere?
Jeg kunne også godt skrevet at mannen "hjelper" meg med juletreet - det er så veldig opplagt mitt ønske å ha tre og mitt initiativ å skaffe det, men han er grei nok til å hjelpe til med å sette det opp likevel.
![]() |
#23 |
kåt vikingbrud
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvem lager til julen hos dere?Jeg setter igang med planlegging og listeskriving før han har tenkt at det trengs. Vi planlegger gaver og ønskelister sammen, så deler vi på ærend etterhvert som vi har tid. I år har vi gjort omtrent like mye hver. Jeg laget julekort, han slo opp adresser til alle. Han kjøpte nye pepperkakeformer. Jeg baker og lager julegaver med barna, han har laget gløggkveld for dem og koordinerer julaftenplanlegginga med svigerfamilien. Jeg har oversikt over antrekk til helligdagene, han stryker. (Hvis du leser dette, elskling: Du stryker altså.) Ingen av oss har giddet å lage sylte som vi egentlig hadde planlagt. I den grad huset kan sies å være julepyntet har vi delt arbeidet der også. Det samme gjelder julevask, eller fraværet av sådan.
![]() |
#24 |
I tropene
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg "straffes" nok litt for at jeg har insistert på å ha julaften hos oss. Han ville nok helt klart ha foretrukket å reise hjem til dekket bord hjemme hos mor (enten det var hans egen eller min).
![]() |
#25 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvem lager til julen hos dere?Vi gjør det meste sammen. Men jeg står for julekort og pakking av gaver, han skaffer juletreet. Men som alt annet i hverdagen så deler vi på det meste. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Hvem lager til julen hos dere?Fordelingen hos oss er nok ganske preget av at jeg har lagd jul for en familie i mange år før jeg giftet meg med mannen min. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvem lager til julen hos dere?Vi gjør det sammen. Mannen har vel brukt mer tid i butikker enn meg i år (med handleliste vi har lagd sammen) og jeg har brukt litt mer tid i nettbutikker. Til nå har jeg faktisk stått for bakingen. Vaske og rydde deler vi på. Mannen har ordnet juletre og kommer til å sette det opp. Pynte gjør vi sammen. I år ble det faktisk ikke julekort. Jeg har ordnet med juleklær til ungene. Siden jeg har (en slags) permisjon i år, har jeg nok gjort litt mer enn han.
![]() |
#28 |
Nek er allrighte dyr
Hvor: nær Oslo
![]() Sv: Hvem lager til julen hos dere?Jeg kjøper omtrent alle gavene, lager lister, holder oversikt over ønsker etc, men vi prater og er enige underveis, spesielt om ungenes gaver. Det går på at det er mest praktisk at en holder styr på oversikten, og heller delegerer når det er nødvendig.
![]() |
#29 |
Passiv
|
![]() Sv: Hvem lager til julen hos dere?Jeg gjør strengt tatt det meste man forbinder med juleforberedelser, minus juletreet. Det er det han som kjøper og setter på fot. Han tar det meste av vaskinga da. |
![]() |
![]() |
#30 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Hvem lager til julen hos dere?Julegaver shopper jeg mest.
![]() |
#31 |
Ringskrømt
|
Det har jeg ikke tenkt på. Jeg bruker gjerne den talen til han: "Hjelper du meg med treet?" (se samtidig for deg lille Skremmern stå å balansere det to meter høye treet alene, mens mannen sitter i soafen og lurer på om dette går litt eller helt til helvete). Jeg skriver derimot at mannen hjalp meg med selvangivelsen, da den bare angår meg selv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Nattrangler
![]() Sv: Hvem lager til julen hos dere?Vi deler på det som skal gjøres, også når det gjelder julegaver, jeg bestemmer og han betaler
![]() |
#33 |
flisespikker
|
Ja, jeg skjønner den, altså.
![]() |
#34 |
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
![]() Sv: Hvem lager til julen hos dere?Vi har en grei arbeidsfordeling her, synes jeg:
![]() |
![]() |
#37 |
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Charlie - obviously?
![]() |
![]() |
#38 |
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hvem lager til julen hos dere?Vi gjør litt hver, alt ettersom det passer seg. Resten overlater vi til.. ingen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
flisespikker
|
Til nissen, såklart.
![]() |
#40 |
Passiv
|
Kan man ikke like kos og hjemmehygge om man er introvert altså? Da er vel jeg et unntak. |
![]() |
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|