Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvem lager til julen hos dere?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-12-08, 14:24   #1
Kråka

Kråka sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Hvem lager til julen hos dere?

.................

Sist redigert av Kråka : 02-03-09 kl 23:15.
Kråka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-08, 14:26   #2
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvem lager til julen hos dere?

Vi gjør det meste sammen. Lager mat, baker, pakker inn pakker, pynter juletre osv.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-08, 14:26   #3
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av macy, her.

Eller liker du best å ha full kontroll selv?

Ja det skulle tatt seg ut...

Vi deler ganske likt på det som skal gjøres.

Gammel 18-12-08, 14:26   #4
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mannen min har overhodet ikke noe forhold til julen (jeg har presset ham til å bli litt mer julete da, jeg synes man bør gjøre en liten innsats når man er foreldre!) så hadde det ikke vært for meg, hadde det vel ikke engang vært juletre her i julen. Han gjør altså ingenting på eget initiativ, så her faller alt på meg. Han gjør det jeg ber ham om da, heldigvis (skulle bare mangle).

Gammel 18-12-08, 14:31   #5
Karima
I tropene

Karima sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Karima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av macy, her.

Eller liker du best å ha full kontroll selv?

"Full kontroll" er ingen presis betegnelse på det som foregår i mitt hjem noensinne. Særlig ikke før jul.

Jeg gjør mest av det som har med jul å gjøre. Samboeren min er for introvert til å forstå seg helt på "kos" (han legger for eksempel ikke merke til levende lys eller om stuebordet er ryddet eller ikke). Men han handler, kjører bil hvis det trengs og vasker huset som vanlig.

Avviklingen av julemiddagen står vi for sammen.

Gammel 18-12-08, 14:32   #6
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg står for julegaver, julekort og pynting. Mannen min står for maten og alt som har med juletreet å gjøre.

Gammel 18-12-08, 14:34   #7
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg står for innkjøp av gaver, pynting og kaker/ mat. Mannen står for innkjøp av juletre og få det på fot og gave til meg. Han skal også få hjelpe meg med å pakke inn gaver for det synes jeg er drepende kjedelig!

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-08, 14:34   #8
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg skriver og sender kort. (fordi jeg liker det, og har flere jeg vil sende til)
Kjøper eller bestemmer de fleste gavene. (men det varierer selvsagt etter om han er hjemme i det hele tatt da)
Lager de fleste kakene (han liker ikke noen særlig typiske julekaker, men det gjør jeg) han lager kokosboller av og til.
Middagen og desserten lager vi sammen.
Pynting av juletre/huset gjør vi sammen (der overtar barna mer og mer)
Vi "inviterer" ikke akkurat gjester, det avtales litt fra år til år etter hvem som er alene og gjerne vil feire med oss (foreldrene hans og begge brødrene er skilt).
Rydding/støvsuging og gulvvask faller på den som har "lyst" eller mest tid, ikke noen fast regel. (jeg må overlate tyngre jobber til han i år, siden jeg er nyoperert)

Gammel 18-12-08, 14:34   #9
Smash
Impulsiv innimellom

Smash sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi gjør det meste sammen, som baking, lage mat til middagsgjester og handle julegaver.
Vaskinga går raskere om han tar med ungene og drar til foreldrene sine noen timer, en løsning begge er fornøyde med. Jeg tar meg av pyntinga, og det er helt greit. Han får på julelysene utendørs. Også veldig greit.

Men jeg er nok den som tar intiativet til det meste.

Gammel 18-12-08, 14:35   #10
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ikke noe stort behov for å ha kontrollen selv, men mannen min kunne sikkert greid seg like fint uten julepynt og julekort og det meste sånn, i grunnen, så han tar ikke initiativ til så mye av det. Men når det nå først skal være jul, synes han vel det er greit å ha litt innvirkning på det (han er ganske kresen), og han har kjøpt inn et par kule julepynteting, morsomme/bra juleplater, han kjøper stilig innpakningspapir og noen ganger designer han julekortet, og vi setter opp juletre og sånt sammen. Baking er det jeg som bedriver (og bryr meg om), men gaver som vi skal gi bort sammen bestemmer og kjøper vi sammen, og vi kjøper hver for oss til hver våre familier, og skriver julekortene til hver våre familier (men jeg skriver de fleste til venner). Det pleier å være riktig hyggelig å kjøpe og bestille og bestemme julegaver sammen.

Vi feirer jul hos foreldrene våre, så det med gjester og julemat er ikke så relevant. Men den ene gangen vi feiret hos oss selv, da Poden var tre uker gammel, var det mannen som lagde julemiddagen (mens jeg lå på soverommet og ammet). Når vi en gang skal ha jul hjemme hos oss igjen, kommer vi nok til å dele på matlaging og rydding som vi pleier når vi skal ha fest (han rydder og løper på butikken hver gang det er noe jeg har glemt å kjøpe, jeg lager mat).

Gammel 18-12-08, 14:35   #11
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Jeg er pyntesjefen i familien, regisserer julekort og organiserer julesammenkomster\baking.
Mannen handler inn julegaver og pakker de nydelig inn, samt lager julematen.

Gammel 18-12-08, 14:36   #12
cilen
re:designer

cilen sin avatar

cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

I år blir det nok meg som ordner det meste før jul. Mannen har altfor mye å gjøre på jobb så det er lange dager for han. Men på julaften får jeg masse hjelp, det er godt å ha en mann som kan lage mat alene og som ikke må "passes på" rundt grytene.

cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-08, 14:37   #13
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg gjør 99% den siste 1 % er julegaven min som han må kjøpe selv, lillejulaften rett før stengetid.

I år må han vaske gulv fordi jeg er nyoperert.

Gammel 18-12-08, 14:39   #14
Kråka

Kråka sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Kan svare jeg også. Jeg pynter huset og skriver julekortene, får dem sendt osv. Han kjøper gaver til meg, sine foreldre og guttene. Jeg handler gaver til resten. Maten lager vi sammen i juledagene, og det skjer sjelden ellers i året. Han hjelper også med juletreet, mens guttene og jeg pynter det. Og julevasken gjør jeg, helt alene.

Kråka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-08, 14:42   #15
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mannen er flinkest til husarbeid, baking og matlaging. Jeg er flinkest til gavekjøp, pynting og organisering. Vi gjør mye sammen, men i år faller nok mer på mannen enn normalt.

Gammel 18-12-08, 14:42   #16
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hjelper han deg, altså, macy?

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-08, 14:45   #17
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Han rydder og vasker huset, kjøper gaver til sin familie og lager julemiddag. Jeg skriver og sender julekort, kjøper gaver til min familie og baker. Han pynter treet sammen med Frøkna. Jeg pynter resten av huset. Jeg tror vi begge er brukbart fornøyd med arbeidsdelingen.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-08, 14:45   #18
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Vi fordeler oppgavene mellom oss en gang i november, også lager vi jul sammen gjennom hele desember.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-08, 14:45   #19
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Jeg gjør det meste, men mannen min bidrar på de områdene han får til. At jeg tar bakinga og gaveinnpakkinga gjør meg ingenting, men at jeg må ta all husvasken er lang kjedeligere.

Gammel 18-12-08, 14:46   #20
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Jeg gjør det meste, kjøper julegaver, handler mat(om vi er hjemme), pynter til jul. Han har ansvar for juletre, i år slipper han det siden vi skal bort.

Nå skal det sies at det skyldes nok det faktum at han er opptatt med eksamenslesing fram til jul, så dermed har det blitt sånn. Jeg vil tro at han etterhvert bidrar mer.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:45.