Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Garderobeløsninger - trenger tips!

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-02-10, 14:19   #21
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Garderobeløsninger - trenger tips!

Takk for tips, Irma! Mannen har gjort som du foreslo, og vi har hatt noen fra Acme innom. Nisjen i gangen som skal ha garderobeskap, er nesten (men selvfølgelig bare nesten ) 2 meter bred. Med en enkel innredning og noen hvite skyvedører med store ruter i glass kommer hele pakka inkl. jobben på nesten 30 000. Er det bare jeg som synes det virker helt hårreisende?

Gammel 15-02-10, 15:15   #22
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Hvor: Oslo
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Vi er nettopp ferdige med å lage skyvedørsgarderobe på soverommet vårt, som var 295 cm. bredt, ergo 5 cm for smalt for ferdigløsninger. Og jeg ville ikke prioritere skreddersøm.
Så:
vi kjøpte skyvedører på Ikea, det gjør jo ikke noe om de overlapper hverandre bittelitt, og så kjøpte vi enkleste type hyllesystem med nylonkurver, for de var de som passet best med våre mål. Også har mannen holdt på og mekke på dette her, da. Det tok tid, men vi har fått utnyttet plassen maksimalt.
Alt i alt kom dette på 7000 kanskje? (grov hodereging/kanskje har jeg dårlig hukommelse?) Men det var ikke så galt.

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-10, 15:19   #23
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 221
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

30 000? Jeg ville spurt noen flere, for å si det sånn.

Vi elsker vår Elfa skyvedørsgarderobe og kan ikke helt skjønne hvordan man ikke kan få oversikt der? Det går jo an å ha flere små dører istedet for to store, f. eks. Garderobemannen er vel ganske gode på pris, er de ikke? Dere kan da ikke betale 30 000 for et skap i gangen.

Gammel 15-02-10, 15:22   #24
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Jeg har god erfaring både med garderobemannen og med Ikea.

Ikea sine skap liker jeg veldig godt, de har gode løsninger for en ikke alt for dyr penge. Men de har faste mål, og det taler for fleksible løsninger.

Det jeg skal gjøre nå er at jeg kjøper en stamme fra Pax med innredning og bruker det som inventar bak en skreddersydd løsning. Delvis fordi jeg synes trådkurver er noe herk - og de treskuffene fra Ikea er så utrolig mye bedre)

Det en må passe på da er at men ikke skal trekke ut skuffene slik at en ikke får trukket dem ut pga dørene.

Ikea Pax har også gode løsninger med grunn dybde. Og kan vel også kombineres med andre dørløsninger.

Gammel 15-02-10, 15:22   #25
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, ikke sant, vi kan da vitterlig ikke det? Jeg må virkelig stoppe mannen før han takker ja til dette, altså. Det er jo helt vanvittig!

Gammel 15-02-10, 15:23   #26
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Det jeg skal gjøre nå er at jeg kjøper en stamme fra Pax med innredning og bruker det som inventar bak en skreddersydd løsning.

Problemet vårt er at nisjen er 1,97 bred og følgelig ikke lar seg kombinere med IKEA-skrogene, ellers kan jeg garantere at vi hadde brukt dem.

Gammel 15-02-10, 15:26   #27
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Takk for tips, Irma! Mannen har gjort som du foreslo, og vi har hatt noen fra Acme innom. Nisjen i gangen som skal ha garderobeskap, er nesten (men selvfølgelig bare nesten ) 2 meter bred. Med en enkel innredning og noen hvite skyvedører med store ruter i glass kommer hele pakka inkl. jobben på nesten 30 000. Er det bare jeg som synes det virker helt hårreisende?

Her har jeg et forslag som kanskje kan funke.

Om du bruker 2x Pax garderobeskap på 50 cm så kan du innrede dem med hyller, skohyller, eller heng (da henger jakker med ryggen mot veggen) Sett skapene på hver sin ende og ha en stang i midten (knapp meter) Dette vil funke dersom det uten innredning er plass til en jakke på henger på stang på innsida.

Altså 50 cm skap - ca 95 cm heng - 50 cm skap
Og så en skyvedørsløsning fra Garderobemannen på utsida.

Gammel 15-02-10, 15:27   #28
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Standard

Evt et stk 75 cm skap - (ble plutselig usikker på om denne fantes i den grunne varianten?) Og så heng bak resten.

Gammel 15-02-10, 15:30   #29
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Om du bruker 2x Pax garderobeskap på 50 cm så kan du innrede dem med hyller, skohyller, eller heng (da henger jakker med ryggen mot veggen) Sett skapene på hver sin ende og ha en stang i midten (knapp meter) Dette vil funke dersom det uten innredning er plass til en jakke på henger på stang på innsida.

Altså 50 cm skap - ca 95 cm heng - 50 cm skap
Og så en skyvedørsløsning fra Garderobemannen på utsida.

Ja, det var lurt! I bunnen der kan man jo evt. sette noen skohyller e.l. Nisjen er for øvrig grunnere enn 50 cm også, tror jeg, så vi kommer uansett til å bygge utenfor den, for det er godt med plass. Ergo kan vi fint bruke vanlige IKEA-stammer som grunnlag.

Gammel 06-03-10, 19:19   #30
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jge synes Garderobemannen er dritdyr. Vi betalte 10 000 for halvannen meter med skyvedør i fjor, og det var på tilbud.

Nå blir det Ikea. Selv om jeg ikke får fra vegg til vegg. Vi er pengelens, men må ha masse skap.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-10, 19:25   #31
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg ville aldri gått for Garderobemannen, selv om man fikk et godt tilbud. Vi holdt på i 4 måneder, og selv etter det klarte de ikke å levere. Vi endte dermed opp uten skyvedorsgarderobe, nå drar vi til Ikea og mekker noe selv.

Gammel 06-03-10, 21:26   #32
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Standard

Takk for avbefalinger! Det ser ut til at Garderobemannen er i ferd med å melde seg ut på egen hånd også. Jeg sendte dem en mail med mål etc. og bad om et tilbud for over ei uke siden, og har ikke hørt noe. Derimot har vi vært hos ACME og kikket på de dørene de hadde foreslått for oss der, og fikk et godt inntrykk. Vi undersøker også en Elfa-løsning som ser ut til å bli rimeligere.

10 000, Hyacinth - jeg ville vært lykkelig om vi slapp halvparten så billig unna. Nisjen hos oss er 1,97 bred, og jeg tror neppe vi kommer under 20 000 med måltilpassede dører.

Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:15.