Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Garderobeløsninger - trenger tips!

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-12-09, 21:17   #1
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Spørsmål

Garderobeløsninger - trenger tips!

Vi skal kjøpe en drøss med skap, og er helt noldus på området. I gangen har vi plass til en ganske grunn skyvedørsgarderobe, og på hovedsoverommet ønsker Blåmann seg også skyvedører. Er det egentlig praktisk, eller funker vanlige skap vel så bra? Kan de skreddersy løsninger for skråtak også? Hvilke leverandører og skap er bra, både hva angår skyvedører og andre garderobeløsninger?

Gammel 11-12-09, 21:23   #2
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Garderobeløsninger - trenger tips!

Vi har skyvedør på soverommet, og jeg angrer. Jeg får jo ikke skikkelig innblikk i alt liksom, og ville heller hatt dører.

Ikea har jo supre skap med stoooore fine skuffer. Jeg angrer på at vi ikke tok det.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-09, 21:25   #3
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

http://www.ikea.com/no/no/catalog/ca...bedroom/10449/

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-09, 21:29   #4
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Har man litt rare mål er Garderobemannen bra, de har bla. bra pakkeløsninger på innredning. Kurvene er litt grunnere enn Ikea sine, så de passet hos oss, samt at vi fikk utnyttet bredde og høyde bedre enn Ikea.

http://www.garderobemannen.no/

Vet at NoGa har løsninger for skråtak.

http://www.lumi.dk/noga/classic.htm

Men fy flate så mye dyrere alt slikt var i forhold til hva jeg trodde...

*akkurat innstallert 3 skap*

Gammel 11-12-09, 21:32   #5
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Skyvedører blir aldri lukket. Vi har valgt dem vekk nå, etter å ha hatt det tidligere.

Jeg har tegnet IKEA-løsninger til alle skap vi har kjøpt de siste årene, og er veldig fornøyd. Skap med dører, fra gulv til tak, spesialinnredet med det vi måtte trenge av hengeplass, kurvplass,hylleplass og annen oppbevaringsplass.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-09, 21:38   #6
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har ikeaskap med skyvedører og er veldig fornøyd. Synes også at skyvedører er praktisk, det er veldig plassbesparende. Brukes kun til garderobe. Hvis målene ikke passer, så går det kanskje an å lage ikeainnredning med annen type skyvedører? Prisforskjellen mellom ikea og andre leverandører er ekstrem.

I gangen har vi elfaskyvedører med innredning egenhendig snekret av min kjære. Funger greit.

Gammel 11-12-09, 21:41   #7
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tusen takk for alle svar, de leses med stor interesse.

Hva slags fronter har dere, da - skyvedører eller ei? Vi har for øvrig IKEA Pax i bjørk nå, og jeg har vært veldig fornøyd med det.

Gammel 11-12-09, 21:42   #8
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

For våre tre skap kom Ikea sin innredningsløsning på 4000 og garderobemannens på 7000. Jeg synes 3000 er ok å betale ekstra for å få noe som faktisk passer, ikke slik at det blir 20 cm til overs her og der som man ikke få utnyttet. Ikke så stor forskjell for 3 skap synes jeg.

vi har NoGa divided og bjørkefiner + litt speil - alt ettersom hvilket rom skapene står i. Alle med sånne kanter man kan ta tak i for å trekke i døren.

Gammel 11-12-09, 21:47   #9
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det finnes skyvedørsløsninger for skråtak ja: http://rival.no/skraadorslosning.html

Vi har også en stor krok under skråtak som vi har tenkt å fylle med skap med skyvedører, men vi tenker å sette inn PAX-stammer fra IKEA og kjøpe skyvedørbeslag og bygge dører selv, jeg tror det skal gå greit.

Gammel 11-12-09, 23:01   #10
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har skyvedører med heldekkende speil fra Elfa og jeg kunne ikke tenkt meg noe annet. Det gir veldig god romfølelse og Elfa-innredningen gir rom for mange forskjellige løsninger. Jeg har brukt lang tid med katalogen for å tegne meg frem til gode løsninger.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-09, 02:11   #11
Koma
Lysende norsk flaskekoker

Koma sin avatar

Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi har denne serien fra Skeidar, bare at vi har fronter i hvit høyglans. Vi har en hjørneløsning med karuseller som ikke er avbildet på nett.Men vi har den smale uttrekksmodulen med kurver, og den digger jeg. Veldig solid og pent, men noen billig fornøyelse var det ikke. Aner ikke om de har noe opplegg til skråtak.

Sist redigert av Koma : 12-12-09 kl 02:18.
Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-09, 07:15   #12
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er veldig begeistret for skyvedører. Det er veldig plassbesparende, og "løsrevet" fra innredningen. Den kan man bygge selv, ha noe helt annet, kjøpe fra en billigere leverandør etc Men jeg ser at i enkelte interiører så passer det bedre med skap, spesielt når det er en "gammel" stil.

Gammel 12-12-09, 07:48   #13
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Vi har også elfa, med skyvedører i svart glass og bjørk innramming (med sprosser, brede). Inni har vi en blanding av kurver og garderobestenger. Vi hadde en utrolig krøkkete planløsning på soverommet, så vi var nødt til å gå for skyvedører og spesial-innredning. Skyvedører kan man sette akkurat så langt ut fra veggen man vil. (Vi har garderobestenger i to rader, med masse plass til symaskin og annet skrot på gulvet under kjoler og dresser...). I en gang med lite plass kunne man f.eks. gått for hyllesystem i stedet for kurvsystem, og lage noe oppheng som gjør at kleshengere kan henges med forsiden utover istedet for sidelengs.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-09, 09:17   #14
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Vi valgte skyvedører på soverommet vårt. Rommet er lite, og det er veldig greit å ikke ta hensyn til dører som slår ut.

Innredningen har jeg planlagt selv. På hver side er det en ikeahøyde fra gulv til tak med plass til klær som skal ligge på hylle (mest praktisk i den øverste delen av systemet) og kurver (best i nederste delen). Hos oss passet ikeas system bra i høyden, men ikke i bredden. for å utnytte plassen i mellom de to høydene med hyller/kurver, kjøpte jeg elfas garderobestang som jeg kappet i to. Den ene stanga er montert helt øverst mot taket, og er perfekt for å henge opp lange kjoler og bunad. På resten av stangen har mannen hatt sine skjorter, dress og noen av mine ting som er lite i bruk. Den andre stanga er montert i passende høyde for å henge opp mine skjørt og kortere kjoler. Elfa har ulike typer garderobestenger og fester for stenger som selges løst på bl.a. maxbo. Stengene kan enkelt kappes på egenhånd, og vips har dere en spesialtilpasset løsning.

Et lurt tips er å la det være litt luft mellom skyvedørene og innredningen. Da blir det plass til å nødrydde et par poser, tøfler, småtteri bak der, stenge dørene og skjule alt.

Selv om innredningen vår er billig, så ble skapløsningen dyr. Vi valgte nemlig en skyvedør fra Kvik (liten butikk i byen din forresten). En av deres dyrere løsninger har aluminiumsprofil oppe i taket og nede på gulvet, og skal være solid for daglig bruk. Den fungerer fortsatt fint to år etter at den kom opp.

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-09, 11:34   #15
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville hatt skyvedører. Vi fikk god hjelp til å planlegge innredning hos leverandør.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-09, 12:17   #16
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Elfa har opplegg til skråtak, forresten.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-09, 14:16   #17
Wix
Skal rømme

Wix sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg har erfaring med at skyvedører ikke lukkes jeg heller. Dessuten samler det seg støv nedi sporene hvis man ikke vasker ofte nok (eller har hund som røyter noe grasalt). Men sånn i prinsippet så er jeg fornøyd med skyvedører også. Greit at det ikke tar plass ut i rommet sånn som dører gjør.

Gammel 12-12-09, 14:30   #18
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Vi har skyvedører i gangen, og er veldig fornøyd. Vi har dører i frosta glass. Jeg huser i grunnen ikke hvor vi kjøpte dem ...

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-09, 21:19   #19
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Standard

Elfa, altså? Garderobepanikken er i ferd med å innhente oss her nå.

Gammel 21-12-09, 21:21   #20
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De som selger Elfa har ofte veldig lite utstilt. Ta en tur på Acme interiør for å hente inspirasjon (evt. tegninger - vet ikke om det koster noe), også bestiller du evt. Elfa etterpå. Acme ligger sånn ca. i samme bygg som Sportshuset på Lørenskog hvis jeg husker riktig. Bygget ved siden av Babyshop.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:53.