|
Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
intro
|
![]() Garderobeløsninger - trenger tips!Vi skal kjøpe en drøss med skap, og er helt noldus på området. I gangen har vi plass til en ganske grunn skyvedørsgarderobe, og på hovedsoverommet ønsker Blåmann seg også skyvedører. Er det egentlig praktisk, eller funker vanlige skap vel så bra? Kan de skreddersy løsninger for skråtak også? Hvilke leverandører og skap er bra, både hva angår skyvedører og andre garderobeløsninger?
![]() |
![]() |
#2 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Garderobeløsninger - trenger tips!Vi har skyvedør på soverommet, og jeg angrer. Jeg får jo ikke skikkelig innblikk i alt liksom, og ville heller hatt dører.
![]() |
#3 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Garderobeløsninger - trenger tips!
![]() |
#4 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Garderobeløsninger - trenger tips!Har man litt rare mål er Garderobemannen bra, de har bla. bra pakkeløsninger på innredning. Kurvene er litt grunnere enn Ikea sine, så de passet hos oss, samt at vi fikk utnyttet bredde og høyde bedre enn Ikea.
![]() |
#5 |
Har fått viljen sin
|
![]() Sv: Garderobeløsninger - trenger tips!Skyvedører blir aldri lukket. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Garderobeløsninger - trenger tips!Vi har ikeaskap med skyvedører og er veldig fornøyd. Synes også at skyvedører er praktisk, det er veldig plassbesparende. Brukes kun til garderobe. Hvis målene ikke passer, så går det kanskje an å lage ikeainnredning med annen type skyvedører? Prisforskjellen mellom ikea og andre leverandører er ekstrem.
![]() |
#7 |
intro
|
![]() Sv: Garderobeløsninger - trenger tips!Tusen takk for alle svar, de leses med stor interesse.
![]() |
![]() |
#8 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() Sv: Garderobeløsninger - trenger tips!For våre tre skap kom Ikea sin innredningsløsning på 4000 og garderobemannens på 7000. Jeg synes 3000 er ok å betale ekstra for å få noe som faktisk passer, ikke slik at det blir 20 cm til overs her og der som man ikke få utnyttet. Ikke så stor forskjell for 3 skap synes jeg.
![]() |
#9 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Garderobeløsninger - trenger tips!Det finnes skyvedørsløsninger for skråtak ja: http://rival.no/skraadorslosning.html
![]() |
#10 |
villende
|
![]() Sv: Garderobeløsninger - trenger tips!Vi har skyvedører med heldekkende speil fra Elfa og jeg kunne ikke tenkt meg noe annet. Det gir veldig god romfølelse og Elfa-innredningen gir rom for mange forskjellige løsninger. Jeg har brukt lang tid med katalogen for å tegne meg frem til gode løsninger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Lysende norsk flaskekoker
|
![]() Sv: Garderobeløsninger - trenger tips!Vi har denne serien fra Skeidar, bare at vi har fronter i hvit høyglans. Vi har en hjørneløsning med karuseller som ikke er avbildet på nett.Men vi har den smale uttrekksmodulen med kurver, og den digger jeg. Veldig solid og pent, men noen billig fornøyelse var det ikke. Aner ikke om de har noe opplegg til skråtak. Sist redigert av Koma : 12-12-09 kl 02:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Leser
|
![]() Sv: Garderobeløsninger - trenger tips!Jeg er veldig begeistret for skyvedører. Det er veldig plassbesparende, og "løsrevet" fra innredningen. Den kan man bygge selv, ha noe helt annet, kjøpe fra en billigere leverandør etc Men jeg ser at i enkelte interiører så passer det bedre med skap, spesielt når det er en "gammel" stil.
![]() |
#13 |
Sviiisj!!
|
![]() Sv: Garderobeløsninger - trenger tips!Vi har også elfa, med skyvedører i svart glass og bjørk innramming (med sprosser, brede). Inni har vi en blanding av kurver og garderobestenger. Vi hadde en utrolig krøkkete planløsning på soverommet, så vi var nødt til å gå for skyvedører og spesial-innredning. Skyvedører kan man sette akkurat så langt ut fra veggen man vil.
![]() |
#14 |
Kjernesnill
|
![]() Sv: Garderobeløsninger - trenger tips!Vi valgte skyvedører på soverommet vårt. Rommet er lite, og det er veldig greit å ikke ta hensyn til dører som slår ut.
![]() |
#15 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Garderobeløsninger - trenger tips!Jeg ville hatt skyvedører. Vi fikk god hjelp til å planlegge innredning hos leverandør.
![]() |
#17 |
Skal rømme
|
![]() Sv: Garderobeløsninger - trenger tips!Jeg har erfaring med at skyvedører ikke lukkes jeg heller. Dessuten samler det seg støv nedi sporene hvis man ikke vasker ofte nok (eller har hund som røyter noe grasalt). Men sånn i prinsippet så er jeg fornøyd med skyvedører også. Greit at det ikke tar plass ut i rommet sånn som dører gjør.
![]() |
#18 |
Sliter med tastaturet
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Garderobeløsninger - trenger tips!Vi har skyvedører i gangen, og er veldig fornøyd. Vi har dører i frosta glass. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Garderobeløsninger - trenger tips!De som selger Elfa har ofte veldig lite utstilt. Ta en tur på Acme interiør for å hente inspirasjon (evt. tegninger - vet ikke om det koster noe), også bestiller du evt. Elfa etterpå. Acme ligger sånn ca. i samme bygg som Sportshuset på Lørenskog hvis jeg husker riktig. Bygget ved siden av Babyshop.
![]() |
|
|