Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Oh jul med din glede - my ass!

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-12-09, 18:23   #21
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv

Carpe Diem sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Oh jul med din glede - my ass!

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Alle har vel vært gjennom den perioden? Jeg kjenner i alle fall ingen som ikke har ønsket ungene sine pokker i vold i ny og ne, men det går jo heldigvis over?

Vi alle har vel vært der i hurmulhei- stunder, ja! Både en og kanskje flere ganger.... TIL OG MED OSS PEDAGOGENE..!
Men det går heldigvis over....

Håper resten av kvelden blir rolig og etter boka for deg, Necesario!

Gammel 28-12-09, 18:40   #22
Tussilago
Spoon2

Tussilago sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trøndelag
Tussilago er populærTussilago er populærTussilago er populærTussilago er populærTussilago er populær
Standard

Bli med på festen du for det du da? Det er når man ikke forventer at det skal bli gøy at det blir gøy.

Og det at dere tar en unge hver, er også lurt.

Gammel 28-12-09, 18:42   #23
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er ikke i festhumør.
Skikkelig hodepine og mensen-sur.

Kjenner at evt litt smågodt og (kanskje) rødvin hjemme ikveld, med ullpledd og en god film frister litt mer.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-09, 18:46   #24
Moonlight
prøver tilpasse seg livet

Moonlight sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Blogginnlegg: 95
Moonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smart
Standard

her tror jeg det hjelper bare å få unga i seng....

lillemor MÅ ha økedøg, ellers så har jeg for lite melk for hun krever puppen hele tiden og har kanskje sovet 1 time til sammen fra kl 11.

god kveld ønskes deg!!!

Moonlight er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-09, 18:52   #25
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Dager som dette kan du le av (eller snufse av) om noen år...

For meg hjelper denne teksten/låta når det stormer som verst:

HVERDAG - Louis Jacoby

Når en morragretten unge
slår seg vrang og rekker tunge
og nekter å ta klær og støvler på.
Når melkeglasset veltes
og geitostmaten eltes
mellom fingre som er klønete og små.

Refr.
Så husk at denne dag må du ta vare på,
den forsvinner mellom fingra dine nå.
En gang vil du savne slitet,
da er det for sent å vite
det er du som gjør din dag og tinning grå.

Når skrikinga og skrålet
blir litt mer enn du kan tåle,
og du kjefter på en glede og en lek.
Når du har glemt å leve
midt i hverdagen og strevet,
og tålmodigheten din har satt sin strek...

Så husk....osv.

Du er kysten som de engang seiler fra.
Si meg hvem er stor og hvem er liten da
når fremtidshavet ligger som et speil,
så blås din medvind inn i deres seil.
Når lørda'n blir til sønda',
du ber en stille bønn da
om at unga ikke våkner klokka fem.
Men Vårherre kan'ke love
at du skal kunne sove
når to små kommer inn med morraklem.

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-09, 18:55   #26
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Amelie, her.

Dager som dette kan du le av (eller snufse av) om noen år...

For meg hjelper denne teksten/låta når det stormer som verst:

HVERDAG - Louis Jacoby

Når en morragretten unge
slår seg vrang og rekker tunge
og nekter å ta klær og støvler på.
Når melkeglasset veltes
og geitostmaten eltes
mellom fingre som er klønete og små.

Refr.

Når skrikinga og skrålet
blir litt mer enn du kan tåle,
og du kjefter på en glede og en lek.
Når du har glemt å leve
midt i hverdagen og strevet,
og tålmodigheten din har satt sin strek...

Så husk....osv.

Du er kysten som de engang seiler fra.
Si meg hvem er stor og hvem er liten da
når fremtidshavet ligger som et speil,
så blås din medvind inn i deres seil.
Når lørda'n blir til sønda',
du ber en stille bønn da
om at unga ikke våkner klokka fem.
Men Vårherre kan'ke love
at du skal kunne sove
når to små kommer inn med morraklem.

Den var god!

Det er allerede litt bedre. Vi har ligget i sofaen alle 4 nesten. Fnist og ledd litt, og sett litt barne tv. Nå er det litt yoghurt, før barna skal hives i seng. Og selv om jeg vet Peder sikkert vil våkne 10 ganger, så blir det litt ro.

Gammel 28-12-09, 19:01   #27
Spoon
med mange baller i lufta

Spoon sin avatar

Hvor: I et grått hus i Trøndelag
Blogginnlegg: 66
Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

En unge hver er lurt, det funket fint for oss i dag kjente jeg. Det blir litt pusterom av det! Det er ikke noe gøy å springe etter 1-2-åringer, sikkert ikke for ungen heller. Og droppe juleselskap kan også være lurt, jeg også kjenner på at det nesten blir litt for mye. Ikke har vi fått vært særlig ute heller. I morgen har vi blank dag, så da skal vi ut!!

Vi skal jo bare sitte og sløve før vi drar på fest, så du kan jo komme oppom og sløve sammen med oss om du vil?

Gammel 28-12-09, 20:30   #28
Rug
Det er bare en fase

Rug sin avatar

Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Jeg skjønner deg, tro du meg. Jeg våger meg på å fastslå at problemet ikke er julen, ikke er hjemmedager, ikke er kaldt vær - men for lite søvn. Da blir evnen (og bittelitt viljen) til å finne konstruktive løsninger helt borte for min del, og det hele ender med konstant nedadgående spiral. I går sukket jeg tungt da jeg tenkte på at det er en hel uke til barnehage. Jeg har sovet lenge i natt (jada, jeg er er heldig som har sovende barn om natten, men det har ikke vært sånn så lenge), og plutselig har småbarnsilværelsen et lyserosa skjær igjen.

I går gikk ikke et eneste måltid ok, i dag tør jeg vedde på at de bråkte like mye, rotet like mye, sølte like mye, men jeg taklet det helt annerledes.

Dagens løsning var genial for vår del, med hypersosiale barn: jeg avleverte storebror hos fetter og kusine mens lillemann og jeg tok en liten handletur. Liten nok til at han taklet det, stor nok til at jeg hadde en følelse av å få lufte hodet. Så byttet vi, fetter og kusine kom hit og svigerinne fikk "fri". Dermed hadde mine barn hyggelig selskap, og jeg kunne lage middag i fred. De eldste var ute, de små lekte som aldri før inne. Det er knapt så jeg visste at lillemann var så flink til å leke som han demonstrerte i dag, da han hadde noen spennende å leke med.

Jeg tror at vi i vår familie burde bli langt flinkere på å gi hverandre helt, helt fri, om så bare en halv time. Far tar med seg guttene ut en halvtime, jeg leker på rommet med dem en halv time. Den halvtimen skal være reservert soving, om det enn høres aldri så kjedelig ut. (Skal jeg sove, må guttene være ute av hørevidde - dermed ute/på butikken/på besøk hos noen.) I tillegg går dagene som en lek når jeg bare har overskudd til å dra på besøk/invitere besøk, jeg får sosialisert meg, ungene fikser seg selv.

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-09, 20:35   #29
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Barna er for så vidt greie. Men mannen har jeg lyst til å selge mot porto i dag. Kursen hans har falt betraktelig nå når han har lang juleferie.
Eller selge mot porto er drøyt. Det tar for lang tid. Jeg vil hive han ut. NÅ!!!!

Necesario:

Gammel 28-12-09, 21:51   #30
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Joda, jeg skjønner deg og det var nok litt sånn her også for noen år siden. This too shall pas?

Jeg tror også det er lurt å dele seg og kanskje ikke la Peder delta på jultrefester og slikt?

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-09, 21:51   #31
Myrull
i Morgentåkedalen

Myrull sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Myrull er litt kulMyrull er litt kulMyrull er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Rug, her.

Jeg skjønner deg, tro du meg. Jeg våger meg på å fastslå at problemet ikke er julen, ikke er hjemmedager, ikke er kaldt vær - men for lite søvn. Da blir evnen (og bittelitt viljen) til å finne konstruktive løsninger helt borte for min del, og det hele ender med konstant nedadgående spiral. I går sukket jeg tungt da jeg tenkte på at det er en hel uke til barnehage.

Signerere, signerer og signerer atter igjen.

I går kunne jeg ha solgt ungene billig. Juleidyll, liksom....
Men jeg tror virkelig jeg ville ha taklet den evinnelige sutringa, klaginga, masinga, slåssing og hylinga myyyye bedre om jeg bare fikk mer enn to timer sammenhengende søvn.... Kanskje det til og med ville ha blitt mindre sutring, klaging, masing, slåssing og hyling fordi jeg ville ha hatt mer overskudd til å finne på ting, være i forkant av situasjonene og heller avlede ungene heller enn å gneldre oppgitt til de....

Ja, ja, bedre tider skal komme.... :messer innbitt:

Myrull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-09, 22:03   #32
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Joda, jeg skjønner deg og det var nok litt sånn her også for noen år siden. This too shall pas?

Jeg tror også det er lurt å dele seg og kanskje ikke la Peder delta på jultrefester og slikt?

Ja, det er nok lurt. Han var ikke med på juletrefesten i fjor, så tenkte han kunne få bli med i år liksom. Deling av barn er nok lurt, men akkurat nå var jo dette en ettermiddag der mannen sto og fiksa middag, kan liksom ikke sende han ut med Hannah da

Klart at det har en del med søvn å gjøre. Og det påvirker både meg og Frank mye. Det er nesten sånn at man gruer seg til å legge seg, og ligger bare på nåler og venter på at P skal våkne.

Gammel 28-12-09, 22:08   #33
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg lurer på om du har blitt lurt av Frank. Å lage ribbe innebærer ikke annet enn å legge den i langpanna, helle i 2 dl vann, ha på folie, ta av folie. Finito.

Nei, du er ikke den eneste som synes det kan bli vel intenst med "ferie" for lenge. Vi har klart oss forholdsvis bra hittil (søvn hjelper definitivt), men de blir lett brakkesjuke begge to. Middager hvor alt flyter og grises må man jo nesten bare le litt av, selv om man blir halvgal mens det står på.

Hvorfor sover Peder så dårlig, egentlig?

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-09, 22:11   #34
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes også Frank fikk en lett oppgave her. Og så må dere ikke lage så avanserte middager hvis de tar hele dagen .
Gutter på nesten 2 må løpes etter hele tiden, sånn er det bare. Tror nok man bør være to med på juletrefest hvis man ikke selv skal bli drittlei.

Vi har også en som ikke er særlig selvdreven, men han har jo ingen å krangle med. Her drøyer vi morgenen lenge, så går vi ut alle sammen, så inn igjen. Man må på en måte ha et program føler jeg, ellers blir det bare tull. Og programmet bør innebære frisk luft, uansett temperatur. Men det er klart alt er lettere med ett barn som er 4.5, det kan ikke sammenlignes.

Ang nettene høres det ut som om dere har en jobb å gjøre der, jul eller ikke jul, hva driver han med om natta?

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-09, 22:12   #35
myr
Aktiv

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Oppland
myr er litt kul
Standard

Huff

myr er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-09, 22:12   #36
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kunne ikke P vært hjemme med F da? Eller jeg ville jo valgt å lage ribben selv, slik MinaX sier.

Gammel 28-12-09, 22:14   #37
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Standard

Ja, ut må vi! E har vært syk her så det har blitt mye inne på ham (og meg), mens faren er flink og har vært på skitur og sånt med minstegutten.

Men i dag ble begge sparket ut og jeg var ute med akebrettene en times tid. I morgen må vi ha en skikkelig plan tenker og jeg og vurderer skøyter evt kino med Alvin og gjengen.

Gammel 28-12-09, 22:17   #38
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Det var jeg som sa at F ikke trengte bli med, siden ingen av mine søstres menn skulle være med. Det var ikke SÅ pes på juletrefesten altså, men det ble bare sånn at i dag rant det litt over for meg. Det har nok NOE med hormoner å gjøre også.

Mannen sto og laget ribbe med tilbehør da jeg kom hjem, så derfor tok jeg med meg barna opp for lek.

Peder ja? Nei, den som visste hvorfor han gråter? Han bare gjør det. Hver natt. Han holder det ikke gående i timesvis når han våkner, men han våkner mange ganger liksom. Selv om han som regel er forholdsvis grei å roe. Vi skal få sjekket ører og sånn, har bestilt time. Men han har vært en del syk, og pga astma har han vært en del tett. Han sier en del "au". Så vi vet rett og slett ikke.

Gammel 28-12-09, 22:18   #39
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tenker også vi må ha en skikkelig uteplan imorgen siden dagens utetur ble en liten tur på kirkegården - veldig artig for en fireåring... Her er skistaver innkjøpt idag i håp om at det kan motivere til ski imorgen.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-09, 22:18   #40
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Men det er klart alt er lettere med ett barn som er 4.5, det kan ikke sammenlignes.

Ting er LITT lettere med Hannah på 4,5 ja.
Vi har vært småturer ute i jula, men som sagt har det vært ganske ille kaldt her, og Peder har vært syk.

Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:42.