Oh jul med din glede - my ass!

Nå er jeg lei.
Dagen startet i grunn ganske greit, for jeg fikk sove (eller "sove" - men jeg fikk iallefall ligge i senga) til kl 10. Det ble dusjing, og så litt mat.
Peder tok seg en dupp, og så bygget jeg og Frank opp ridesenteret (Playmobil) til Hannah som hun fikk til jul. Det tok ca 1,5 time!
Da var det tid for juletrefest. Jeg tok med meg barna og dro, F skulle få være hjemme og dille og lage ribbe. En ting er Hannah, hun fikser seg selv, men jeg måtte småløpe etter Peder så og si hele tiden. Hjem med barna, ned og handle litt (eneste pustrom!) og så hjem igjen.
Mensen er rett rundt hjørnet, og jeg kjenner jeg er gretten. Mannen styrer fortsatt med ribba, og jeg tar med meg barna opp. Hannah og Peder skal leke med ridesenteret, og mor skal nette litt. Det funka fint, helt til jeg skulle titte inn på soverommet og ser at Peder har plukket fra hverandre HELE fuckings ridesenteret som vi brukte 1,5 time på å sette opp! Og Hannah? Næææææh... hun hadde ikke sett NOE hun...
Og så middag. Der Peder hiver både mat, tallerken og gaffel - før jeg tar han vekk fra bordet og han HYLER hele resten av måltidet. Veldig koselig og avslappende julemiddag altså. Hannah, som nekter og spise og bare tuller, og når vi sier i fra ler hun oss midt i trynet.
MØKK!
Akkurat nå hadde jeg SÅ ønsket at vi hadde barnehage de to neste dagene. Men det er ingen barn som har behov her, så den er stengt. Jeg har behov. Jeg har behov NÅ!! 
Nå har jeg kjeftet og smelt litt ekstra, og putta de inn på rommet til Hannah, hatt igjen døra og bedt de om å LEKE til jeg kommer og sier i fra at de kan få se barne tv. Det holder neppe lenge.
Hadde en liten plan om fest i kveld, men jeg har ikke ork eller humør. Jula tar på når man har kronisk hodepine, masse familietreff og unger høy på sukker.
Jeg er l-e-i jul!
Ellers da dere? Fin jul!?