Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Oh jul med din glede - my ass!

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-12-09, 17:41   #1
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Sint!

Oh jul med din glede - my ass!

Nå er jeg lei.
Dagen startet i grunn ganske greit, for jeg fikk sove (eller "sove" - men jeg fikk iallefall ligge i senga) til kl 10. Det ble dusjing, og så litt mat.
Peder tok seg en dupp, og så bygget jeg og Frank opp ridesenteret (Playmobil) til Hannah som hun fikk til jul. Det tok ca 1,5 time!

Da var det tid for juletrefest. Jeg tok med meg barna og dro, F skulle få være hjemme og dille og lage ribbe. En ting er Hannah, hun fikser seg selv, men jeg måtte småløpe etter Peder så og si hele tiden. Hjem med barna, ned og handle litt (eneste pustrom!) og så hjem igjen.

Mensen er rett rundt hjørnet, og jeg kjenner jeg er gretten. Mannen styrer fortsatt med ribba, og jeg tar med meg barna opp. Hannah og Peder skal leke med ridesenteret, og mor skal nette litt. Det funka fint, helt til jeg skulle titte inn på soverommet og ser at Peder har plukket fra hverandre HELE fuckings ridesenteret som vi brukte 1,5 time på å sette opp! Og Hannah? Næææææh... hun hadde ikke sett NOE hun...

Og så middag. Der Peder hiver både mat, tallerken og gaffel - før jeg tar han vekk fra bordet og han HYLER hele resten av måltidet. Veldig koselig og avslappende julemiddag altså. Hannah, som nekter og spise og bare tuller, og når vi sier i fra ler hun oss midt i trynet.

MØKK!

Akkurat nå hadde jeg SÅ ønsket at vi hadde barnehage de to neste dagene. Men det er ingen barn som har behov her, så den er stengt. Jeg har behov. Jeg har behov NÅ!!

Nå har jeg kjeftet og smelt litt ekstra, og putta de inn på rommet til Hannah, hatt igjen døra og bedt de om å LEKE til jeg kommer og sier i fra at de kan få se barne tv. Det holder neppe lenge.

Hadde en liten plan om fest i kveld, men jeg har ikke ork eller humør. Jula tar på når man har kronisk hodepine, masse familietreff og unger høy på sukker.

Jeg er l-e-i jul!

Ellers da dere? Fin jul!?

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-09, 17:43   #2
Moonlight
prøver tilpasse seg livet

Moonlight sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Blogginnlegg: 95
Moonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Oh jul med din glede - my ass!

neeeei (les. nylig laget en tråd i medlemssalongen) og jeg føyer meg i rekken av oss som er lei julen...allerede

sender over en

Moonlight er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-09, 17:44   #3
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jul? Hva er det? :fjernt minne: Jeg har hverdag med kjas og mas på jobben, dumme kunder, overtid og ikke noe godt å spise i nærheten.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-09, 17:48   #4
Slettet bruker
Passiv

Standard

Her er det ganske så deilig.
Vi har store unger.

Svar med sitat
Gammel 28-12-09, 17:50   #5
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vil også ha store unger. NÅ!

Gammel 28-12-09, 17:54   #6
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Kanskje jeg kan muntre deg opp litt med å si at jeg startet på jakken din i dag?

Skjønner det kan være slitsomt å ha de hjemme hele tiden når du ikke er i form, men kan ikke Frank ta de med seg ut og aktivisere de litt så får du slappet av med en bok elle rnoe?
Og kom deg på fest! Det er jo skikkelig avkobling

Gammel 28-12-09, 17:56   #7
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Mjau, her.

Kanskje jeg kan muntre deg opp litt med å si at jeg startet på jakken din i dag?

Skjønner det kan være slitsomt å ha de hjemme hele tiden når du ikke er i form, men kan ikke Frank ta de med seg ut og aktivisere de litt så får du slappet av med en bok elle rnoe?
Og kom deg på fest! Det er jo skikkelig avkobling

Jakke! Det hjalp

Det er liksom noe hver dag da... og i og med Peder har hangla med feber og går på antibiotika, synes jeg ikke det er alt for kult å dra han ut i minus ti og litt vind.

Det bunner nok litt i at vi er SLITEN begge to, av å aldri aldri få sove om natta. Blir litt nok noen ganger.

Gammel 28-12-09, 17:57   #8
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Jeg hadde kanskje vurdert fest om vi hadde barnefri natt/formiddag, og jeg og Frank kunne dratt begge to. Men sånn som det er nå så orker jeg ikke helt.

Gammel 28-12-09, 17:58   #9
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Necesario, her.

Jeg vil også ha store unger. NÅ!

Jeg kan fortelle deg en eller to ting om det å ha store unger. og

Gammel 28-12-09, 18:00   #10
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Gammel 28-12-09, 18:02   #11
Slettet bruker
Passiv

Standard

Neida. Det er helt perfekt med store unger. Aldri krangel eller mas - bare glede, glede, glede og de hjelper gjerne til med å rydde, gå på butikken eller passe småsøsken. De elsker å lage mat og de rydder kjøkkenet etterpå.

Sier dere at jeg har vært heldig eller noe? Har ikke alle det sånn?

Svar med sitat
Gammel 28-12-09, 18:05   #12
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Kjenner meg tildels igjen ja.

Kan dere ikke avlyse noe å bare være hjemme en dag da?
Vi er ferdig med værste besøksstyret her nå og dagene går mye lettere når gutta får litt ro på seg. Kombinert med en time eller to i snøen så går dagene ganske greit.

Vi voksne bytter litt på å leke med de slik at vi får litt avbrekk begge to iløpet av dagen.

Også husk på at dette nok er værste tiden. Allerede til væren vil Minsten få litt mer vett.

Prøv å senk skuldrene. En greier ikke få gjort så mye fornuftig når enn har to små aktive hjemme. :sitter selv i bomba hus:
Også prøv å le av det komiske i det hele. Jeg løper etter Minsten her som har fått det for seg at juletrekule er ball, at Lego kan kastes utover gulvet, at det er helt ok å bygge hus av alle putene i sofaen hele tiden, at når en er ferdig å drikke kan restene kastes i matavfallet osv osv osv.

Sist redigert av Blåbær : 28-12-09 kl 18:13.
Blåbær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-09, 18:05   #13
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Neida. Det er helt perfekt med store unger. Aldri krangel eller mas - bare glede, glede, glede og de hjelper gjerne til med å rydde, gå på butikken eller passe småsøsken. De elsker å lage mat og de rydder kjøkkenet etterpå.

Ja, gjør de ikke det?

Men de går jo aldri og legger seg.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-09, 18:06   #14
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Sier dere at jeg har vært heldig eller noe? Har ikke alle det sånn?

Jeg kjenner at jeg har lyst til å filleriste deg litt.
Evt gråte.

Gammel 28-12-09, 18:09   #15
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har og har hatt en deilig og avslappende jul. Alle har fri, alle koser seg og alle leker både inne og ute. Huset er fullt av egne og andres barn, kjellerstua er full av rapende og fisende gutteslamper på 16 som drikker julebrus og spiller PC, hunden har løpetid, ADHD-katten har vært i toppen på juletreet 2 ganger i dag (mot 3 i går, men kvelden er ennå ung ) og gangen er full av dresser, votter og luer, våte og tørre om hverandre. Nå har vi nettopp gått en times tur i snøstorm og det gjorde godt for både kropp og sjel.

Det er slitsomt å ha barn, både små og store, men sånn er jo livet i en kort periode?

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-09, 18:11   #16
Skvetten
Passiv

Standard

Har ingen hjemmeboende unger. :zen:

Svar med sitat
Gammel 28-12-09, 18:11   #17
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Det er slitsomt å ha barn, både små og store, men sånn er jo livet i en kort periode?

Det er forskjell på "slitsomt, men koselig" og "slitsomt i den grad at man ønsker ungene pokker i vold".

Gammel 28-12-09, 18:16   #18
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er forskjell på "slitsomt, men koselig" og "slitsomt i den grad at man ønsker ungene pokker i vold".

Alle har vel vært gjennom den perioden? Jeg kjenner i alle fall ingen som ikke har ønsket ungene sine pokker i vold i ny og ne, men det går jo heldigvis over?

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-09, 18:20   #19
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Ja, og ta ett barn hver.
Hannah og Frank ut mens du og Peder maler/tegner/bygger duplo.

Gammel 28-12-09, 18:23   #20
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Ja, gjør de ikke det?

Men de går jo aldri og legger seg.

Joda - disse er i gullalderen nå. Selvstendige - men med leggetider.

Opprinnelig lagt inn av Necesario, her.

Jeg kjenner at jeg har lyst til å filleriste deg litt.
Evt gråte.

Opprinnelig lagt inn av Blåbær, her.

Ja, og ta ett barn hver.
Hannah og Frank ut mens du og Peder maler/tegner/bygger duplo.

Det var smart.

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:31.