Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er Foreldreportalen veeeeeldig PK?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-12-08, 11:17   #401
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er Foreldreportalen veeeeeldig PK?

Opprinnelig lagt inn av Fargo, her.

Gamle biler ble produsert rett etter 2000. Det med marginale sikkerhetsforbedringer høres ut som "jeg orker ikke følge de dumme motene"-argumentet, for å skjule en elendig klesstil.

Ke?

Hvilke større sikkerhetsforbedringer tenker du på? Særlig hvis man snakker om biler produsert etter 2000?

Gammel 16-12-08, 11:20   #402
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Det jeg synes er vanskelig er hvordan man skal være pk her på den riktige måten når man er ny i gjengen. Feks kan det friste å prøve seg med en humoristisk replikk som ser ut til å ha vært vellykket før - også buklander det totalt hvis jeg prøver meg.

Etterhvert har jeg konkludert med at jeg ikke er like kul som hovedgjengen enda, så nå skal jeg jobbe meg opp til å bli det før jeg prøver å være morsom eller smart igjen.

Vet ikke helt hvem hovedgjengen er, men det regner jeg med at jeg vet når jeg er med i den.

Å trekke konklusjonen om at jeg rett og slett ikke er morsom, mens andre gjerne er det er fullstendig fjernt for meg .- heldigvis.

Men er det det som er viktig her inne da? Å være PK på den riktige måten? Hvem definerer hva som er riktig da? Å være her inne for å "suck up" for en elller annen diffus gjeng (noen ) virker meningsløst for meg i alle fall. Da mener jeg ikke at det er et poeng å være uenig med noen, faktisk har enkelte også gullkorn innimellom.

Opprinnelig lagt inn av Line*, her.

Var det ikke spydig?

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-08, 11:21   #403
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Supert! Jeg oppfattet innlegget ditt som litt spydig, skjønner du.

Da oppfattet du det ganske riktig.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-08, 11:22   #404
Line*
Expired

Medlem siden: Dec 2006
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Dette er også veldig enkelt, egentlig:
Det er ikke viktig å være noe annet enn ekte på FP.
Så enkelt kan det være.

Gammel 16-12-08, 11:22   #405
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men er det det som er viktig her inne da? Å være PK på den riktige måten? Hvem definerer hva som er riktig da?

Jeg trodde smilefjes bare mente å være morsom. (Jeg synes hun greide det ganske bra også, men det viser jo hvor mye jeg kan misforstå. )

Gammel 16-12-08, 11:22   #406
Line*
Expired

Medlem siden: Dec 2006
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Gammel 16-12-08, 11:25   #407
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Etterhvert har jeg konkludert med at jeg ikke er like kul som hovedgjengen enda, så nå skal jeg jobbe meg opp til å bli det før jeg prøver å være morsom eller smart igjen.

Vet ikke helt hvem hovedgjengen er, men det regner jeg med at jeg vet når jeg er med i den.

Det krever selvsagt både innsats, kreativitet, tid og penger å bli en del av hovedgjengen. Enten det, eller så funger det også med enda mer innsats, kreativitet og tid. Har jeg hørt.

Gammel 16-12-08, 11:25   #408
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg synes det er en viss forskjell på å bedrive smisking mot en gjeng og på å prøve å ta del i en tone jeg synes stort sett ser fin ut, og det synes jeg her.
Er ikke alltid hverken humor eller meninger treffer som det skal - noe av ansvaret på dette må jo jeg som forsøker meg som budbringer ta også.

Og noen ganger blir det kjempeteit - da må man forsøke å rydde i misforståelsene, eller innse at det skar seg.

Jeg ser ikke det store problemet med hverken å være politisk korrekt eller ukorrekt. Det vil variere fra situasjon til situasjon for de fleste vel?
Jeg er feks som hovedregel av den oppfatning at delt omsorg kun er bra for barna i noen få tilfeller. Det er puk - men jeg kan stå for det og jeg kan argumentere for det.

Samtidig har jeg andre oppfaninger som er så pk at de er kjedelige - og jeg står for dem også.

Svar med sitat
Gammel 16-12-08, 11:26   #409
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er ganske kult å være meeloper også. Har jeg hørt.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-08, 11:26   #410
Slettet bruker
Passiv

Standard

Det krever selvsagt både innsats, kreativitet, tid og penger å bli en del av hovedgjengen. Enten det, eller så funger det også med enda mer innsats, kreativitet og tid. Har jeg hørt.

Penger?

:Fillern!:

Svar med sitat
Gammel 16-12-08, 11:27   #411
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det PK å være spydig?

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-08, 11:27   #412
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Penger?

Det går fortere da.

Gammel 16-12-08, 11:27   #413
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1274
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ehm. Så da jeg fikk beskjed om å løpe opp og ned Karl Johan mens jeg sang grove drikkeviser med megafon, kun innført tre -nilleposer, så ble jeg lurt?

:gjengmedlem, eller kanskje ikke?:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-08, 11:28   #414
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det PK å være spydig?

Det kommer an på. Hvordan det?

Gammel 16-12-08, 11:28   #415
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mafian er fortsatt i live, ja.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-08, 11:28   #416
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1274
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det PK å være spydig?

Er det plutselig galt å ikke være PK også, nå da? :forvirret:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-08, 11:28   #417
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Er det PK å være spydig?

Nei, det kan jeg ikke tenke meg.

Gammel 16-12-08, 11:28   #418
Fargo
Hogger i stein

Fargo sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Fargo er populærFargo er populærFargo er populærFargo er populærFargo er populær
Standard

Forresten, så mener jeg at jeg selv kunne oppfattes som litt spydig. Får legge skylden på null nattesøvn. Altså, det jeg mener er at noen ganger er folk PK på de totalt feile tingene. Ekseplet med bil, sikkerhet og miljø er greit å bruke her.

Man begrunner et valg, som kanskje er litt dårligere enn optimalt, ut fra et større gode. En bil fra 90-tallet uten ESP (altså rettningsstabilitet) er ugunstig å kjøre rundt i barn i. ESP er kåret som den største sikkerhetsnyvinningen siden bilbeltet. Sett i den settingen blir deler av barnestoldebatten absurd, men ESP blir ikke diskutert skikkelig fordi det ikke er PK å kjøre ny bil. Og ny bil, det kjører man ikke på grunn av miljøet - som plutselig er så viktig.

Fargo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-08, 11:28   #419
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg trodde smilefjes bare mente å være morsom. (Jeg synes hun greide det ganske bra også, men det viser jo hvor mye jeg kan misforstå. )

Aner en dør på gløtt til en gjeng? :hurra: :skjerper innsatsen enda mer så jeg ikke roter meg bort igjen:

Svar med sitat
Gammel 16-12-08, 11:29   #420
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Ehm. Så da jeg fikk beskjed om å løpe opp og ned Karl Johan mens jeg sang grove drikkeviser med megafon, kun innført tre -nilleposer, så ble jeg lurt?

"Lurt" er sånt et stygt ord. Jeg er sikker på at jeg kan finne et bedre. Vent litt. I'll get right back to you.

Svar

Emneord
klassiker, paddemobbing, whisky

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:08.