|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
sukk
Medlem siden: Jul 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er barnehagen deres røykfri?
Det er ikke så farlig! |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
maler
|
De som har betalt lunsj har jo sånn sett ikke pauser, da er man på jobb også i pausene. Jeg skjønner det i og for seg selv om jeg ikke er sikker på om jeg synes det er nødvnendig. Man er tilstede som forbilde og man kan måtte komme til å måtte stå med ansiktet oppi en syk unge for eksempel. De som har ubetalt pause blir jo noe annet, de har fri når de har pause. Det blir sammenlignbart med at folk som jobber på sykehus ikke får bruke parfyme.
![]() |
#43 |
sukk
Medlem siden: Jul 2008
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
stressmonster
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
![]() Sv: Er barnehagen deres røykfri?Jeg synes snusing er skikkelig ekkelt og min erfaring er at mange snusere ikke sel skjønner at det vises godt og lukter. Jeg har hatt vikarer som har blitt overrasket når jeg ber dem slutte å snuse når de er sammen med ungene. Jeg synes ikke de trenger å sitte på pauserommet og spytte poser heller. Ut i kulda sammen med røykerne sier jeg. Gode forbilder er de i hvert fall ikke!
![]() |
#45 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Er barnehagen deres røykfri?Jeg tror og understreker at det er tro og ikke viten, at snus er forbudt i pausa der jeg sist jobba, fordi vi har betalt pause og skal være tilgjengelig om det skjer noe. Det kan bety at det også plutselig kan befinne seg barn på pauserommet. Barnet vil se at den voksne snuser - i teorien kan det og ligge snus tilgjengelig på bordet, og en kjapp barnehånd kan få fatt i dette og putte det i munnen. (Og snus er virkelig livsfarlig om barn får svelget det.) Barna har og innsyn til pauserommet utenfra, og vil kunne se de voksne bruke snus da.
![]() |
#46 |
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Er barnehagen deres røykfri?Forbudt i betalt pause er da ikke så vanskelig å forstå? Har man en regel på arbeidsplassen, gjelder den i den tiden du er betalt for å være på jobb. Hvis regelen er null tobakksprodukter, og du får betalt i lunsj/pause, så forholder du deg til arbeidsplassens regler da også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Tittel og tittel....
|
![]() |
#48 |
maler
|
Nei, det kan de jo ikke. Ikke betalt pause er fritid. Spørsmålet er om de rekker det, de må vel nærmest skifte klær etterpå.
![]() |
#49 |
Møllspist fletthurpe
|
![]() Sv: Er barnehagen deres røykfri?Hva mener du med røykfri?
![]() |
#50 |
Møllspist fletthurpe
|
![]() Sv: Er barnehagen deres røykfri?Jeg bruker ofte tyggis på jobb pga jeg blir så tørr i munnen av medisiner jeg bruker. Et av barna er alltid veldig oppmerksom på dette og spør stadig hvorfor jeg får lov osv.
![]() |
#51 |
Tittel og tittel....
|
Her jeg bor ville de fleste rukket både å røyke, dusje og skifte klær.
![]() |
#52 |
Firebarnsmor
Medlem siden: Mar 2007
![]() Sv: Er barnehagen deres røykfri?Jeg regner med at alle barnehager er røykfrie soner. Spørsmålet er om ansatte kan røyke i arbeidstiden (dog utenfor området).
![]() |
#53 |
trøtt
|
![]() Sv: Er barnehagen deres røykfri?Barnehagen jeg jobber i er dessverre ikke røykfri. Vi har flere røykende ansatte, og flere av dem lukter. (De røyker ute av syne for barna.) Det lukter også i garderoben pga klærne deres som henger der. Jeg har tatt dette opp med både styrer og verneombud, men det hjelper ikke dessverre. Jeg synes det er flaut overfor foreldrene, og plages selv av lukten.
![]() |
#55 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er barnehagen deres røykfri?Vet ikke om barnehagen er røykfri. Det har egentlig bare tatt for gitt. aldri sett de ansatte røyke i alle fall. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Er barnehagen deres røykfri?I vår barnehage (kommunal) er det dessverre mange som røyker i arbeidstida. Styrer er ein av dei. Dei går utanfor gjerdet i barnehagen og gøymer seg bak nokre trær slik at ungane ikkje skal sjå dei. Men alle ungane på storbarns-avdelingane forstår kva dei voksne skal når det går dit.
![]() |
#57 |
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er barnehagen deres røykfri?Privat bhg,men om den er røykfri vet jeg ikke. Har ikke sett noen røyke de tidene jeg har vært å levert/henta. |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er barnehagen deres røykfri?Dem to største på 14 og 8 har gått i to forskjellige kommunale barnehager, i hun på 14 sin dengangen gikk ett stykke unna og røykte så man kunne ikke se det fra barnehagen eller om man kom og skulle levere barnet. På barnehagen till 8 åringen så man når man leverte/hentet barnet men barna så det ikke fra uteområdet. Mine to minste går i en privat barnehage om den er røykfri aner jeg ikke, har ikke sett noen gå for og røyke. Må faktisk spørre men i dem andre barnehagene har jeg også merket att dem røyker pga att det lukter men det har jeg ikke merket på noen av dem ansatte heller i nåværende barnehage |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Nybegynner
Medlem siden: Feb 2014
![]() |
![]() Sv: Er barnehagen deres røykfri?Jobber selv i en snus og tobakksfri bhg. Har ikke tenkt over om de ansatte i mitt barns bhg røyker. Men aldri luktet røyk av dem eller sett noen røyker. . |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Fullverdig medlem
Medlem siden: Jun 2013
![]() |
![]() Sv: Er barnehagen deres røykfri?Her er vi i en "røykfri kommune" så røyking er ikke lov i arbeidstiden for noen av kommunens ansatte. Jeg regner med at de ansatte i barnahagen, akkurat som der jeg jobber, har lov til å gå utenfor område å ta en røyk i lunsjpausen, men har aldri bitt meg merke i det. |
![]() |
![]() |
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|