|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
flisespikker
|
![]() Sv: Hvor lovlydig er du?
Nei, det var egentlig det jeg mente også. Aldersgrenser på kino er typisk en sånn regel jeg ikke oppfatter som en lov, fordi det ikke er til skade for noen om man bryter regelen, såfremt man har tilstrekkelig kompetanse og vurderingsevne til å overprøve regelen i dette spesielle tilfellet. Det blir som å gå på "feil" toalett i så måte.
![]() |
#42 |
Tåler regn
|
![]() Sv: Hvor lovlydig er du?Det eneste jeg kan komme på som jeg "snyter" på, er at jeg har hatt svart dagmamma og hatt folk som har jobbet svart i huset vårt. Eller rettere sagt: Min mann har et håndtverksyrke og har byttet arbeid med andre som er håndtverkere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Smugleser
|
Som så ofte er jeg langt på vei enig med Skilpadda. Valg av toalett uavhengig av merket på døra er selvsagt flåsete, og kan ikke tas med i den seriøse enden av debatten om å være lovlydig, slik som f. eks. triksing med dagpenger eller lignende. Når det innebærer bevisst triksing og sniking gjør jeg det ikke - og Andungen fikk sitt eget flexikort da han ble fire år.
![]() |
#44 |
representert
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor lovlydig er du?Har hatt svart dagmamma, og svart elektriker, laster ned musikk, og nytt av helgen:laster ned OG spiller av filmer/serier. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Ustabil
|
Jeg kunne forsåvidt være med på en avsporing som omfattet etikk, moral og diverse regler. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Ustabil
|
Egentlig burde man kanskje spurt "Hvor firkantet er du?" |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
flisespikker
|
Det er flere grunner til at det vanligvis er separate toaletter for menn og kvinner, av hensyn til dem som bruker toalettene. Det kan føles sjenerende for både menn og kvinner om det kommer noen av "feil kjønn" inn for å bruke toalettet, så jeg synes bare man bør gjøre det når det er gode grunner til det, og at man da er diskret og viser hensyn (ikke stiller seg opp ved pissoaret og peker og ler, liksom
![]() |
#49 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Hvor lovlydig/etisk/moralsk er du?Jeg er nok mer moralsk fordervet enn HI.
![]() |
#50 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
|
![]() Sv: Hvor lovlydig/etisk/moralsk er du?Lurer på om jeg er farget av å ha vokst opp i et hjem hvor etikk og moral har stått i høysetet, for så å bli sjokkert og skuffet når det har vist seg at ikke resten av verden, heller ikke det trossamfunnet som min familie er en del av, har levd opp til dette. Ikke minst om jeg, muligens, har blitt noe ekstrem for å bevise at jeg kan være et like "bra" menneske, om ikke bedre, selv om jeg ikke lenger er med i det før nevnte trossamfunnet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Hvor lovlydig/etisk/moralsk er du?Jeg er nok på linje med bina i hennes første innlegg. Samt at jeg kjører for fort. Det er ikke noe jeg er stolt av, men det har blitt en del av kjøremønsteret mitt etter 10 år på veien.
![]() |
#53 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor lovlydig/etisk/moralsk er du?Det eneste ikke-lovlydige jeg gjør er vel å laste ned masse filmer, musikk og serier, og det kommer jeg ikke til å slutte med. Ellers er jeg ganske snill, tror jeg.
![]() |
#54 |
|
![]() Sv: Hvor lovlydig/etisk/moralsk er du?
Så fint, da blir det ikke kull i strømpen i år! |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Hvor lovlydig/etisk/moralsk er du?Forresten ... Jeg må revurdere det jeg skrev over, utifra noen episoder jeg plutselig husket på. Jeg er nok litt umoralsk på flere punkter jeg. Heh.
![]() |
#56 |
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor lovlydig/etisk/moralsk er du?
![]() |
#57 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() Sv: Hvor lovlydig/etisk/moralsk er du?Jeg har store problemer med å utføre eller å handle svarte tjenester. Har gjort begge deler i hver sin svært korte periode, men slet sånn med samvittigheten at jeg måtte slutte. |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
![]() Sv: Hvor lovlydig/etisk/moralsk er du?Lovlydig er jeg. Bryter ikke med noe som kunne få strafferettslige følger for meg i alle fall. Kjører litt for for innimellom og har vel (som de fleste selv om de fort glemmer....) brukt svart arbeidskraft i form av vaskehjelp og vennetjenester (som ER svart arbeid).
![]() |
#59 |
inn i dimman
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor lovlydig/etisk/moralsk er du?Jeg føler meg ganske lovlydig. Er Veldig opptatt av sikring i bil, båt og andre kjøretøyer, sniker aldri og lyver aldri på barnas alder. Bryter sjelden fartsgrensa og da evt bare på motorvei, benytter faktisk aldri herretoalett - selv om jeg ikke syns det er å bryte noen moralsk grense. Snyter ikke på skatt og er opptatt av at ting skal være fair and square. Hadde hvit dagmamma og benytter hvit arbeidskraft også vaskere (betalte sort to ganger, men samvittigheten gnaget veldig, så nå er alt i orden).
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|