|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Stygg skrape på bildøren - hva ville dere gjort ift synderen?Floksa's in tha house!
![]() |
#42 |
Leser
|
![]() Sv: Stygg skrape på bildøren - hva ville dere gjort ift synderen?Jeg også har opplevd å ha blitt parkert inne. Jeg ble ikke blid, men jeg herpet ikke nabobilen heller. Det er faktisk ikke slik at det andre er teite gjør slik at man selv kan være teit, helt akseptabelt. (Det gjør det dog mer akseptabelt, jeg medgir det.)
![]() |
#43 |
can-jur
|
![]() Sv: Stygg skrape på bildøren - hva ville dere gjort ift synderen?
Innser at du er mye snillere og mer tolmodig enn meg!
![]() |
![]() |
#44 |
Leser
|
Nei, men det er jo lettere at det skjer noe. Jeg hadde betalt skadeforsikringen med mye større "glede" hvis det utelukket hadde vært min (eller ungenes) skyld at jeg hadde skrapet opp en bil, enn hvis grunnen delvis hadde vært at nabobilen hadde parkert teit. Samme følelsen som med syklister. Jeg stopper selvfølgelig uansett når noen sykler over et gangfelt, men jeg er blidere på de som sykler med ok fart og tydelig signaliserer at de skal over enn de som bare kaster seg over slik at man må steinstå på bremsen.
![]() |
#46 |
superbruker
|
![]() Sv: Stygg skrape på bildøren - hva ville dere gjort ift synderen?Hvis det er en trang parkeringsplass så rygger man bilen litt ut slik at man kan fylle bilen opp med med unger uten å ripe opp nabobilen. Hvis noen riper opp bilen min blir jeg sur. Det er en bruksting med stor verdi og jeg ønsker å holde verditapet på et minimum.
![]() |
#47 |
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Stygg skrape på bildøren - hva ville dere gjort ift synderen?Jeg kjenner jeg blir rett og slett sjokkert over deg, Floksa. Ikke å gjøre opp for seg når man skader andres ting.
![]() |
#48 |
Fjellpiper
|
![]() Sv: Stygg skrape på bildøren - hva ville dere gjort ift synderen?Oi! Jeg hadde blitt kjempesint hvis jeg hadde havnet i HI's situasjon, og jeg håper det løser seg med skademelding på mandag! Også er jeg også ganske sjokkert over Floksa's holdning kjenner jeg. At man legger igjen lapp med navn og nummer hvis man skader en bil tar jeg som en SELVFØLGE, omtrent så selvfølgelig at jeg trodde ikke det måtte sies til voksne mennesker. Det har ingenting med verdien på bilen eller om andre har parkert teit å gjøre altså, det er alminnelig folkeskikk å gjøre opp for seg om man forårsaker en skade. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Stygg skrape på bildøren - hva ville dere gjort ift synderen?Det er vel ikke snakk om å herpe en bil i dette innlegget da. Vedkommende har laget en ripe på 1 cm på hovedinnleggers bil. Sist redigert av Veslemøya : 27-06-10 kl 12:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Ringskrømt
|
Jeg er enig i at man må nesten regne med striper og småsår i lakken sin når man ferdes ute blant folk, men å skade andres bil med vilje, blir litt drøyt. Vi har sår på hver side av vår 04-modell, men der har jeg fersket synderen med stein eller pinne i hånda flere ganger. Synd hun er for ung til å holdes erstatningspliktig.
![]() |
#52 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Stygg skrape på bildøren - hva ville dere gjort ift synderen?Satan, Floksa. Du kan ikke ha lest HI skikkelig. Ikke at det er greit å ripe opp bildører med vilje (eller ikke legge igjen lapp med navn og nr etterpå om uheller skulle være ute) uansett, gjør man det er man en kronidiot som ikke burde hatt lappen (det betyr deg), men HI skriver om ei dame som står rett foran henne og GNIR bildøra inn i døra hennes, og når hun blir konfrontert med det så er det bare "åja, hadet". Jeg hadde nesten vært truendes til å sparke et slikt menneske på skinnleggen. Man gjør opp for seg, samme hva!! Mulig jeg er premenstruell nå, men jeg har sjelden blitt mer provosert av noe her inne enn av dette du skriver her, Floksa.
![]() |
#53 |
Palliasjonsnurse
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Stygg skrape på bildøren - hva ville dere gjort ift synderen?Missas forslag hadde jeg fulgt.
![]() |
#55 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Stygg skrape på bildøren - hva ville dere gjort ift synderen?Floksa: Å ødlegge andres eiendom uten å gjøre opp for seg er så sjofelt, simpelt og lavmål at jeg finner ikke ord. Det er kanskje ikke så nøye for deg og du "hater at noen parkerer klint oppi deg", men her jeg bor parkerer man ganske tett om man skal følge oppmerkede parkeringsplasser. Og det skal man jo.
Jo, det er akkurat det du er: en ond kjerring. Du ødelegger andres verdier uten å gjøre opp for deg og da er du faktisk ond, kriminell, dom som et brø og fullstendig blåst for samvittighet. Shame on you! |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Vaklende
|
Floksa da. |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
can-jur
|
![]() Sv: Stygg skrape på bildøren - hva ville dere gjort ift synderen?Nei, jeg gjør faktisk ikke opp for meg uten videre dersom jeg kommer til å forvolde skade ved et uhell. Kliner ungene døra opp i nabobilen så er det en selvfølge å fikse opp i det. KOmmer jeg borti nabobilen, i et fortvilet forsøk på å komme inn i egen bil,når denne står klint oppi min.... not so much
![]() |
![]() |
#58 |
awesom
|
![]() |
#59 |
can-jur
|
Nei, jeg synes også damen oppførte seg relativt spesielt, mine betraktinger var mer på det generelle plan.
![]() |
![]() |
#60 |
can-jur
|
![]() Sv: Stygg skrape på bildøren - hva ville dere gjort ift synderen?Er det virkelig noen her som har funnet lapp på sin bil eller lagt igjen lapp på andres bil etter å ha laget/fått (minimale) riper i dørene?
![]() |
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|