Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Utidig frisør?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-07-10, 08:14   #41
mocci
Retromum

mocci sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 3
mocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Utidig frisør?

Opprinnelig lagt inn av Autofil, her.

Dette neket drev forresten å kommenterte HØYT gjentatte ganger at jeg var full av flass(!) og at slikt ofte kom av samlivsbrudd, stress eller psykisk ubalanse. Hva faen gir du meg???

Tipper det var henne jeg fikk flass av.

What the F??? Syns faktisk at den kommentaren er hakket verre enn hva jeg opplevde.

Gammel 15-07-10, 08:49   #42
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Autofil, her.

Hun uttalte seg MEGET bastant om folk som går sykmeldt, på attføring eller er uføre, om våre nye landsmenn og i det hele tatt systemets snyltere som hun anså dem for å være. Selv var hun MEGET bereist og lommekjent i London og New York som hun besøkte flere ganger hvert år, og hun hadde mange nære venner som var leger, så hun visst veldig godt at de fleste som gikk sykmeldte egentlig ikke var syke. Dere skjønner greia?

Er det bare meg, eller har frisøryrket større nektetthet enn endel andre yrker?

Eg skifta frisør pga. hennar tyt og fordommar. Siste gongen eg var der, var eg gravid. Da var det dette med at graviditet ikkje er noko sjukdom, og at nybakte mødre gav opp amming aaaaltfor lett. Desse er to tema ein bør diskutere med varsomhet med meg, altså.

Denne runden sette eit definitivt punktum for meg. Men før dette var det evige spørsmål om min mor (dei kjente kvarandre litt før), som eg har eit litt anstrengt forhold til, samt mange andre tema der ho hadde usmakelig bombastiske meiningar om.

Til hi; eg synes definitivt ikkje du er hårsår (!). Eg ville blitt sur!

Gammel 15-07-10, 09:15   #43
Isa
--

Isa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Helt klart over grensen for hva som er greit, synes nå jeg.

Jeg må si jeg er glad jeg kjenner min frisør, så det slipper å bli noen pinlige samtaleemner eller kommentarer.

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-10, 09:19   #44
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Jeg synes at frisører bør holde kjeft. Jeg lurer på om jeg blir en Vanskelig Kunde hvis jeg neste gang sier at jeg egentlig ikke er interessert i å skravle?

Næsj. Jeg pleier å be om noe å lese og når de spør meg om noe så venter jeg noen sekunder før jeg sier hmm? Sa du noe? og om de ikke tar hintet så sier jeg blidt at jeg trenger ro og fred i dag. Har inntrykk av at en del synes det er helt ok, de må da bli lei av å jabbe hele tiden de også.

Gammel 15-07-10, 10:05   #45
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker å småprate med frisøren min. Temaet er som regel ferier eller steder vi har reist. Helt ufarlig og bare koselig. Jeg liker å småprate slik at tiden går litt fortere.

Gammel 15-07-10, 12:02   #46
Smash
Impulsiv innimellom

Smash sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Jeg synes at frisører bør holde kjeft. Jeg lurer på om jeg blir en Vanskelig Kunde hvis jeg neste gang sier at jeg egentlig ikke er interessert i å skravle?

Søsteren min er frisør, og hun har en kunde som har sagt at hun ønsker fred og ro når hun skal klippes og farges. Det er hennes alene-tid og hun ønsker å få lese magasinene sine i fred. Søsteren min syns det er godt med en slik kunde innimellom, så jeg er sikker på at det er bare å si fra om man ønsker å få være i fred.
Ellers er jeg veldig glad for at hun er frisør. Jeg likte ikke den småpratinga med tilfeldige frisører tidligere.

Gammel 15-07-10, 12:10   #47
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes at det å fordype seg i et blad/bok fungerer utmerket som beskjed om at man ikke er i det snakkesalige hjørnet - helt uten å trenge å si noe.

Gammel 15-07-10, 12:19   #48
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Jeg synes at det å fordype seg i et blad/bok fungerer utmerket som beskjed om at man ikke er i det snakkesalige hjørnet - helt uten å trenge å si noe.

Heilt klart.
Frisøren bør utvikle såpass med people-skills at ho/han fangar opp signal om at kunden ønsker fred og ro. Når eg svarar kort, men høfleg utan å følge opp med meir informasjon eller spørsmål tilbake, så er det signal om at eg ikkje ønsker å prate så mykje. Dette gjelder også andre, som feks. fotpleiar eller hudterapeut el.l.

Eg likar forøvrig ikkje å gå til frisøren. Det er eit nødvendig onde som eg gjer ein gong i året.

Gammel 15-07-10, 13:04   #49
sindrome
Boler'o?

sindrome sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Hun hørtes ung og umoden ut!

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-10, 13:23   #50
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skjønner at jeg var veldig heldig med frisøren jeg var til i forgårs. Hun har nemlig en datter som skal begynne i samme klasse som min sønn, så vi hadde masse å snakke om.

Jeg går nesten aldri til frisøren, så jeg har ikke vært borte i noen nek. Men det er vel like mye nek i den bransjen som i andre bransjen.

Gammel 15-07-10, 14:01   #51
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Jeg går nesten aldri til frisøren, så jeg har ikke vært borte i noen nek. Men det er vel like mye nek i den bransjen som i andre bransjen.

Jeg tipper at det er litt mer. Har truffet flere nekete frisører enn leger, f.eks, selv om jeg går litt oftere til frisør enn til legen.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-10, 14:01   #52
nicomama
Superaktiv

nicomama sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
nicomama er litt kul
Standard

Tror det hadde vært siste gang jeg klippet meg der, uansett hvor flink hun er.
Men jeg begynner å bli lei av alle velmenende råd om hvilken fantastiske gode shampo jeg bare måååå prøve, selv jeg med psoriasis kan ha et velpleid hår, og det får jeg ikke ved å bruke den shampoen jeg bruker..

kan de ikke bare fikse håret mitt, vil jeg ha råd så spør jeg om råd.

nicomama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-10, 15:48   #53
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nera, her.

Jeg synes kanskje du er i overkant hårsår. Hun ville nok bare konversere, selv om hun ikke lyktes 100%. Jeg tipper det ikke var en frisør du går til fast?

Å kommentere latteren til folk er faktisk på helt andre ting enn "tips og triks" for hår o.l. Da snakker vi om veldig personlige ting, som man ikke kan endre på, og der folk kan bli ille til mote. Det blir litt ala nekene på ungdomsskolen som kommenterte "herre gud bruker du str. 39 i sko???". Hva kan man liksom gjøre med det? Og ikke minst - det betyr da nada.

Denne frisøren hørtes ekstremt "snever" ut, som vi pleier å si. Jeg hadde nok også tatt det ille opp, men kanskje i min overraskelse over hvor dumme ting folk klarer å lire utav seg, ikke klart å hoste opp noe passende å si tilbake der og da (men hadde kommet på det om natta etterpå).

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:34.