Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Utidig frisør?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-07-10, 07:38   #1
mocci
Retromum
 
mocci sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 1.383
Blogginnlegg: 3
mocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Utidig frisør?

Igår hadde jeg en underlig opplevelse hos frisøren. Jeg syns nemlig hun oppførte seg til tider litt småfrekt. Greit nok at frisører er programmert til å sludre om whatever men da hun begynner å kommentere latteren min, sier at den er en smule over the top/anstrengende/overengasjert da må jeg si at jeg ble en smule fornærmet. For deretter å spørre meg rett ut hvorfor jeg ikke bruker sminke?! Jeg har overhode ikke noe venninneforhold til min frisør, så jeg syns ikke det passet seg med slike personlige spørsmål/kommentarer.Mulig det er bare jeg som er "hårsår" da.
Hva mener dere? Upassende oppførsel av frisøren eller ei?

__________________
Eventyrblanding juli 13
mocci er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-10, 08:42   #2
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 7.001
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Utidig frisør?

Jeg synes kanskje du er i overkant hårsår. Hun ville nok bare konversere, selv om hun ikke lyktes 100%. Jeg tipper det ikke var en frisør du går til fast?

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-10, 08:57   #3
mocci
Retromum
 
mocci sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 1.383
Blogginnlegg: 3
mocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Utidig frisør?

Det er andre gangen jeg har vært hos henne, hun er vikar for min faste frisør som er i permisjon. Hun er flink til å klippe og jeg kommer ikke til å bytte frisør altså. Jeg bare stusset litt over samtale emnene igår, jeg hadde nemlig aldri våget å spørre om det samme selv.....

__________________
Eventyrblanding juli 13
mocci er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-10, 09:01   #4
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.877
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Utidig frisør?

Jeg skjønner godt at du ikke synes noe om det hun sa. Jeg hadde ikke engang sagt det til min beste venninne eller mannen min.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-10, 09:02   #5
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.406
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Utidig frisør?

Jeg hadde blitt kjempesur om min frisør sa slike ting til meg.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-10, 09:05   #6
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.009
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Utidig frisør?

Latteren var en utidig kommentar. Spørsmålet om sminke antar jeg grunner i at hun ser at du kunne blitt veldig fin med litt sminke (i motsetning til "bare" fin nå). Det er nok ment som et godt råd, og ikke noe man trenger å ta seg nær av.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-10, 09:08   #7
Cazandra
Erfaren
 
Cazandra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Egersund
Innlegg: 919
Blogginnlegg: 10
Cazandra er populærCazandra er populærCazandra er populærCazandra er populær
Standard

Sv: Utidig frisør?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg hadde blitt kjempesur om min frisør sa slike ting til meg.

Jeg og.

__________________
2001-2003-2006 + Bendik 2010
Cazandra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-10, 09:53   #8
mocci
Retromum
 
mocci sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 1.383
Blogginnlegg: 3
mocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Utidig frisør?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Spørsmålet om sminke antar jeg grunner i at hun ser at du kunne blitt veldig fin med litt sminke (i motsetning til "bare" fin nå). Det er nok ment som et godt råd, og ikke noe man trenger å ta seg nær av.

Ja mulig det, men hun kunne ikke forstå hvordan det var mulig å gå uten sminke og samtidig føle seg vel....
Vel jeg har ingen problemer med å gå uten sminke, har et veldig avslappet forhold til det hele. På min arbeidsplass er det også veldig laid back, noen bruker litt sminke andre bruker ingenting, det er ikke utseende som er i fokus for å si det slik. I motsetning til en frisørsalong hvor ALT handler om utseende.

__________________
Eventyrblanding juli 13
mocci er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-10, 09:54   #9
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.009
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Utidig frisør?

Opprinnelig lagt inn av mocci, her.

Ja mulig det, men hun kunne ikke forstå hvordan det var mulig å gå uten sminke og samtidig føle seg vel....
Vel jeg har ingen problemer med å gå uten sminke, har et veldig avslappet forhold til det hele. På min arbeidsplass er det også veldig laid back, noen bruker litt sminke andre bruker ingenting, det er ikke utseende som er i fokus for å si det slik. I motsetning til en frisørsalong hvor ALT handler om utseende.

Ops. Hadde hun sagt noe som "jeg tror du hadde blitt fin hvis du hadde hatt på litt mascara og en lys øyenskygge", så kan det tolkes som et vennlig råd. Den kommentaren du fikk var utidig. Det er jeg helt enig i.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-10, 10:12   #10
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Utidig frisør?

Skjønner godt du ikke synes noe særlig om opplevelsen hos frisøren. Jeg hadde reagert selv om noen hadde kritisert latteren min og antydet at uten sminke så ser du ikke så bra ut. En ting er å være ærlig og direkte, men bør kanskje tenke seg litt om og veie sine ord før man kommer med slike utsagn til fremmede.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-10, 10:13   #11
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Utidig frisør?

Det med at hun kanskje kom med velmenende råd i forhold til sminke kunne jeg tålt om jeg oppfattet måten hun sa det på - der og da, som en ok måte å råde på.
Men det med latteren hadde jeg virkelig reagert på (hvis jeg ikke hadde et venninneforhold til frisøren). Jeg hadde virkelig ikke tolerert at en frisør hadde kommentert at jeg hadde en hysterisk latter. Jeg hadde fortalt akkurat hva jeg tenkte om det, og jeg hadde, av prinsipp, ikke latt henne klippe meg mer.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-10, 10:16   #12
jane
Har ikke tittel
 
jane sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.988
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Utidig frisør?

Jeg synes det er merkelig at en frisør sier sånt, og skjønner at du reagerer.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-10, 10:19   #13
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.872
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Utidig frisør?

Hun høres jo ut som et nek av dimensjoner. Jeg tror jeg ville hatt store problemer med å ikke si noe temmelig skarpt til henne.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-10, 10:21   #14
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.797
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Utidig frisør?

Jeg hadde ikke klippet meg hos henne igen.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 14-07-10, 10:51   #15
Muskat
Bør lage seg en tittel selv
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.816
Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Utidig frisør?

Hun var utidig ja!

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-10, 10:53   #16
Siri
seru
 
Siri sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: uren luren
Innlegg: 1.812
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Utidig frisør?

Å kritisere kundens latter er ikke noe jeg anser som et kommunikasjonstriks nei.

__________________
"Det man inte minns har inte hänt"
Siri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-10, 11:16   #17
Nelly Nickers
Slow reader
 
Nelly Nickers sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 2.646
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Sv: Utidig frisør?

Enig i at det var frekt sagt.
Forrige gang jeg var hos frisøren så spurte hun om jeg har hadde barn og da hun fikk høre at jeg hadde to sønner fortalte hun at det hadde hun også. MEN hun hadde fått attpåklatt, jente, og først da skjønte hun hvor verdifullt det var å ha en datter for forholdet ble noe heeelt annet og de var mye mer close nå som hun var blitt større. - men man kan jo være heldig å få et godt forhold til en sønn også, da, "trøstet" hun meg med til slutt. Idiot. (Og det var i grunnen mindre frekt enn det du fikk høre, men hallo - hva var poenget?)

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-10, 11:25   #18
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.794
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Utidig frisør?

For et nek!
Det er mulig hun er god på å klippe hår, men kommunikasjon og mellommenneskelige relasjoner er hun ikke noe særlig god på.

__________________
Lofottorsk i nordens Paris
Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-10, 11:51   #19
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.511
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Utidig frisør?

For et :nek:
For mange år siden var jeg for å klippe meg kort. Frisøren nektet for jeg hadde alt for store ører til å ha kort hår. Jeg byttet frisør.

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-10, 12:03   #20
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.340
Blogginnlegg: 44
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Utidig frisør?

Jeg hadde blitt møkksur og aldri klippet meg hos henne igjen. Nå har jeg hatt fast frisør i snart 15 år, men det hender jo hun ikke kan og jeg må klippe meg hos en av de andre som jobber der. Da er det ei jeg alltid unngår, rett og slett fordi hun er så slitsom. Hun snakker veldig høyt og om ting som ikke interesserer meg - jeg går ikke til frisør for å småprate. Hun du forteller om var jo direkte frekk - jeg hadde ikke tatt fem flate øre for å svare henne, hadde jeg bare kommet på noe å si. Antakelig hadde jeg vært for paff.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no