Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Syns dere det er flaut å kjøpe graviditets-tester?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-03-07, 21:06   #61
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 222
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Syns dere det er flaut å kjøpe graviditets-tester?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Zoe.. Greit nok når man har forventede mensdatoer å forholde seg til.

Nettopp

Gammel 29-03-07, 21:09   #62
Mor til 4
Nattrangler

Mor til 4 sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Zoe. Jeg har nok tatt godt over 100 tester, men jeg har aldri testet før forventet mens. men har hatt veldig uregelmessig mens i mange år, kunne variere fra 2-10 ganger i året, gikk nesten aldri under 40 dager mellom.
Jammen godt å være ferdig med dette for det var en slitsom tid med mange skuffelser. men noen gleder ble det også da

Gammel 29-03-07, 23:02   #63
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Venninnen min jobber på apoteket her så jeg må jo si at jeg ikke har gått dit og kjøpt testene mine da. Hever heller ikke alle reseptene der nettopp pga dette så da tar jeg bilen og kjører litt lengre...
Det er jo mest fordi jeg ville at det skulle være hemmelig en stund da.

Gammel 30-03-07, 13:26   #64
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, jeg synes ikke det er flaut å kjøpe graviditetstester. I så fall hadde jeg hatt store psykiske plager tror jeg, for jeg er testoman til tider. Spesielt nå som jeg ikke vil bli gravid. : paranoid :

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Jeg synes ikke det er rart i det hele tatt. Så lenge man har kontroll på syklusen sin, prøver å lage barn og venter spent på resultatet, så er det veldig fristende å "bare sjekke".
Jeg har forøvrig gjort det mange ganger selv.

Og for de av oss som har sykluser som er helt på bærtur, så er det greit å kontrollsjekke litt med en graviditetstest i ny og ne, istedet for å måtte vente på om mensen kanskje kom denne måneden, eller om det var en 47 dagers lang syklus denne gangen også.

Gammel 30-03-07, 13:33   #65
Senna
Javel

Senna sin avatar

Hvor: The Sun
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mandarin, her.

Nei ikke flaut, men det kommer an på hvor jeg kjøper testen. Altså om det er noen jeg kjenner bak meg i køen. Det er en liten by jeg bor i og det er ikke alltid jeg vil at naboen skal vite alt.

Signerer denne jeg. Nå bor jeg vel strengt tatt ikke i en by, men på en liten plass og det er stor fare for å treffe noen kjente på apoteket.

Gammel 30-03-07, 14:41   #66
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det demrer jo for meg at flere ble småirriterte ( eller veldig irriterte ...? ) fordi jeg skriver at jeg synes det er rart at så mange tester før mens.

Jeg skjønner godt at de som har uregelmessig mens ikke kan sitte å vente i ukesvis før de tar en test. Jeg skjønner problematikken rundt hormonforstyrrelser og hele pakka med fruktbarhetsproblematikk - har flere familiemedlemmer som har vært igjennom ild og vann for å få barn - med og uten positivt resultat.

Når man skal svare kort, blir det gjerne unyansert.

Jeg uttalte meg veldig generelt, og luftet bare mitt eger synspunkt om at for MEG har det vært poengløst å teste før mens uteblir. Og jeg synes også at all testingen blir veldig hypa inne på SG. Jeg orket ikke å ha det sånn - for det fører faktisk med seg enn veldig opp- og nedtur følelse med all den ( for folk flest) unødvendige testingen.

Understreker nok en gang at jeg slett ikke hadde til hensikt å være ufølsom - har stor forståelse for at folk takler ventetiden på ulik måte.

Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-07, 23:03   #67
Hobbes
Snikende tiger

Hobbes sin avatar

Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Synd dere det er flaut å kjøpe graviditets-tester?

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Nei. Vel, kanskje akkurat nå. No shit, Sherlock, liksom.

Litt på sidelinjen...

Tigermannen har en undervisningsjobb på si'. Da jeg var ca 7 mnd på vei med Tigerlille skulle han ha labdag med studentene sine. De skulle visst ha om å lese resultater av diverse forsøk og tester og sånt (innen kjemi), og for å vise prinsippet var graviditetstester det enkleste eksempelet han kom på. Så han fikk med en urinprøve fra meg. Det var ganske morsomt å avgi grav.test med stor baby i magen, liksom. De kunne visst tynne ut prøven noen titusentalls av ganger, og den var fortsatt positiv.

Tilbake til spørsmålet: det kommer litt an på hvor jeg kjøper den. På hjemstedet mitt ville jeg aldri funnet på å kjøpe grav.test. Ikke fordi jeg er redd for at folk skal vite at jeg har sex. Jeg er gift, så da får folk trekke de slutningene de ønsker selv. Men på hjemstedet mitt er det ett apotek som befinner seg på et nærsenter jeg har jobbet på i noen år, og mamma har jobbet på mesteparten av oppveksten min. Alle kjenner alle, og jeg synes det er lite kult at "alle" skal vite at jeg er gravid før jeg omtrent vet det selv.

Gammel 30-03-07, 23:17   #68
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hobbes, her.

De kunne visst tynne ut prøven noen titusentalls av ganger, og den var fortsatt positiv.

... så å utføre testen på morgenurin er altså ikke nødvendig!

Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-07, 23:22   #69
Hobbes
Snikende tiger

Hobbes sin avatar

Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Når jeg tenker nærmere etter, så var det det også, for jeg hadde glemt å gjøre det kvelden før, så jeg måtte stå opp når Tigermannen skulle gå (dette var en lørdag morgen, og jeg er definitivt b-menneske) og gjøre det da. Er vel litt annerledes når man er 7 uker og 7 mnd på vei og da.

Gammel 31-03-07, 00:23   #70
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes ikke det er flaut å kjøpe tester, men liker det ikke. Den som står bak disken kunne finne på å si en eller annen kommentar (selv om jeg vet at de ikke skal gjøre det), eller jeg kunne treffe på noen kjente. Har bestilt en del tester på nettet, men noen ganger må jeg bare på apoteket, siden det er et par ganger jeg ikke helt har trodd på resultatet. En føler seg ikke veldig lur når er kommer på apoteket med en unge på noen måneder bare og kjøper graviditetstester. Lurer veldig på hva andre tenker.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-07, 01:31   #71
Mor til 4
Nattrangler

Mor til 4 sin avatar

Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Da jeg var gravid med 10 åringen så tok jeg en test en ettermiddag rett etter jeg kom fra apoteket, den var negativ, men jeg hadde kjøpt 2 tester og følte meg gravid så jeg tok en test morgenen etter og den var klar positiv,.

Gammel 31-03-07, 22:29   #72
Eria
Fångad av en stormvind

Eria sin avatar

Hvor: Frittgående
Eria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner til
Standard

Sist redigert av Eria : 29-10-08 kl 15:22.
Eria er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:43.