Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Syns dere det er flaut å kjøpe graviditets-tester?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-03-07, 08:42   #1
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Syns dere det er flaut å kjøpe graviditets-tester?

Jeg har jo vært en god del på SG (www.snartgravid.com) og har etterhvert skjønt at VELDIG mange vegrer seg for å kjøpe slike tester, de synes det er flaut. Hvorfor?

Er det sånn: "hjelp, nå vet hele apoteket at jeg har hatt sex"?

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-07, 08:45   #2
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Synd dere det er flaut å kjøpe graviditets-tester?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg har jo vært en god del på SG (www.snartgravid.com) og har etterhvert skjønt at VELDIG mange vegrer seg for å kjøpe slike tester, de synes det er flaut. Hvorfor?

Er det sånn: "hjelp, nå vet hele apoteket at jeg har hatt sex"?

Da er det jammen rart at de tør å bli gravide. Om de da ikke er jomfru Maria ...

Gammel 28-03-07, 08:46   #3
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, jeg synes ikke det var flaut.

Gammel 28-03-07, 08:49   #4
Huldra
Ferdig!

Huldra sin avatar

Hvor: Telemark
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ja, jeg syntes det var flaut første gang jeg ble gravid (var 21 år da og fryktelig sjenert). Andre gangen var det ok.

Det jeg ble flau over var om noen som kjente meg så meg.. ikke de som jobba der.

Gammel 28-03-07, 08:51   #5
amo
Bør lage seg en tittel selv

amo sin avatar

amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Det kommer litt an på situasjonen. Synes det var llitt flaut når jeg kom å kjøpte en dobbelpakke med CB, to ganger i uken og tre uker i måneden. Følte alle på vårt lokale apotek trodde jeg var sprø, så jeg hamstret når jeg var utenbys.

Jeg var sikkert sprø i den perioden også, men det er en annen diskusjon.

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-07, 08:52   #6
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 222
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det er kjipt ja, men ikke fordi jeg synes det er ekkelt at noen vet at jeg har sex.

Min vegring er hvis noen kjente skulle se meg og dra sine egne slutninger. Dette er høyst privat, synes jeg.
Jeg trenger ikke andres skuffelser i tillegg til mine egne.

(men så har jo jeg vanket på SG i snart tre år da, så jeg er vel skadet )

Gammel 28-03-07, 08:53   #7
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er en litt "skrekkblandet fryd" å kjøpe graviditetstester. Håpet om at den skal være positiv (frykten for at den skal være positiv har også vært der ) og frykten for at noen kjente skal SE at jeg kjøper det ligger der.

Gammel 28-03-07, 08:55   #8
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, jeg synes ikke det er flaut. Det er nok ingen som er overrasket over at en kvinne som har giftering også har sex.

Hadde jeg bodd på et lite sted så tror jeg nok at jeg hadde vurdert å kjøpt over nettet, rett og slett fordi man aldri vet hvem som legger merke til hva og snakker om det til andre (ikke de som er ansatt på apoteket, men andre kunder).

Gammel 28-03-07, 08:55   #9
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har stort sett bare kjøpt tester de gangene jeg har vært gravid (+ noen få utenom), og jeg syns ikke det har vært flaut å kjøpe dem. (På det grunnlag at noen "ser at jeg har hatt sex"): Sex er vel noe de fleste har.
Men jeg har nok sett meg litt ekstra godt rundt på apoteket, hadde jo ikke lyst til at eventuelle kolleger, venner eller bekjente skulle vite om et svangerskap omtrent før jeg visste det selv.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-07, 09:00   #10
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Jeg har stort sett bare kjøpt tester de gangene jeg har vært gravid (+ noen få utenom), og jeg syns ikke det har vært flaut å kjøpe dem. (På det grunnlag at noen "ser at jeg har hatt sex"): Sex er vel noe de fleste har.
Men jeg har nok sett meg litt ekstra godt rundt på apoteket, hadde jo ikke lyst til at eventuelle kolleger, venner eller bekjente skulle vite om et svangerskap omtrent før jeg visste det selv.

Her er jeg enig med deg. Ikke flau, men redd for at personer du ikke ønsker skal få rede på graviditeten for tidlig.

Og jeg mener: Er man først inne på SG, og gjør hva man kan for å bli gravid, da ser jeg ingen grunn for å bli flau. (Selvfølgelig litt flaut å kjøpe 20 tester i uka, men det er også flaut å kjøpe cola eller røyk 20 ganger i uka, men det er på grunn av mengden, ikke varen)

Gammel 28-03-07, 09:03   #11
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 222
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg på min side hadde vært mer flau over å ikke ha sex enn å ha det.

Gammel 28-03-07, 09:06   #12
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ser ut til at det har sneket seg inn en "freudian slip" i overskriften din, Iset.

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-07, 09:07   #13
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Blogginnlegg: 811
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Nei. Men jeg har ikke kjøpt tester utenom da jeg var gravid.

Jeg var veldig heldig, jeg var så sikker på at jeg var gravid at jeg ikke kunne fatte hva damen på apoteket mente da hun spurte om jeg skulle ha enkel eller dobbel pakke CB.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-07, 09:09   #14
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Flaut? Nei, jeg synes ikke det er flaut å kjøpe graviditetstester eller kondomer. Kan foresten ikke komme på noe jeg synes er flaut å kjøpe.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-07, 09:09   #15
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Nei.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-07, 09:11   #16
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei. Vel, kanskje akkurat nå. No shit, Sherlock, liksom.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-07, 09:41   #17
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 22
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Syns dere det er flaut å kjøpe graviditets-tester?

Scarlettah, er du her også?

Nja, jeg synes det var litt flaut, mest fordi jeg ikke ville at noen andre skulle vite det før meg.

Gammel 28-03-07, 09:41   #18
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Som flere over: Nei, det er ikke flaut, men jeg vil helst ikke treffe noen jeg kjenner mens jeg gjør det. Og så er jeg nokså følsom for reaksjonen til personen bak disken, jeg vil ikke gratuleres eller smiles lurt til, ellers takk.

Forresten var det litt flaut å kjøpe test med tre måneder gammel baby på slep, i full innbilt-svangerskap-paranoia.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-07, 09:55   #19
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Nei ikke flaut, men det kommer an på hvor jeg kjøper testen. Altså om det er noen jeg kjenner bak meg i køen. Det er en liten by jeg bor i og det er ikke alltid jeg vil at naboen skal vite alt.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-07, 10:09   #20
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skal det være "og" i overskriften?

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:05.