Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Avsporing fra tråden "Tror du på hjelpere"

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-07-07, 16:15   #1
safran
frakoblet

safran sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Avsporing fra tråden "Tror du på hjelpere"

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Hun sa jo ikke at hun ikke tror på dem, hun sa at hun tror like mye på alle sammen.

Rent teknisk så har du jo rett.

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

:ser for meg safran gå rundt og vente iherdig på tannfeen på en astrologisk ekstra gunstig dag:

Godt jeg har ferie til uti august, da.

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Fruktflua, for meg er det bare forskjellen mellom enkel humbug og komplisert humbug. Sorry.

Gammel 03-07-07, 17:33   #2
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har aldri skjønt hvorfor et utvalg himmellegemers posisjon ved fødselsøyeblikket skulle ha noen betydning. Som Skilpadda nevner, så er gravitasjonskraften ubetydelig. (Og jordmora klarer å lage tidevann hun, hvis mengden vann som skal beveges er i samme forhold til henne som jordas vann er til månen)

Og denne påvirkningen fra planetene - burde den ikke heller ha mye større innvirkning i unnfangelsesøyeblikket? Det er jo den absolutte starten på livet, mens fødselsøyeblikket er litt mer tilfeldig?

Hvordan er det forresten med astrologi og keisersnitt? Her er jo tidspunktet for fødselen veldig styrt av timeplanen til avdelingen som skal foreta snittet...

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-07, 18:05   #3
Perhonen
Pessimistisk Optimist.

Perhonen sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Fruktflua, hvor får jeg så tak i et godt horoskop på nettet?

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-07, 18:10   #4
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Perhonen, her.

Fruktflua, hvor får jeg så tak i et godt horoskop på nettet?

Neimmen, så utrolig hyggelig å se deg her inne! Ny i dag eller?

Tja, du kan jo (hvis du er gjennomsnittelig god i engelsk) prøve deg på www.astro.com Der finner du ut ascendanten din (om du vet klokkeslettet du ble født nøyaktig) og mye annet.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-07, 19:17   #5
Perhonen
Pessimistisk Optimist.

Perhonen sin avatar

Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fruktflua, her.

Neimmen, så utrolig hyggelig å se deg her inne! Ny i dag eller?

Tja, du kan jo (hvis du er gjennomsnittelig god i engelsk) prøve deg på www.astro.com Der finner du ut ascendanten din (om du vet klokkeslettet du ble født nøyaktig) og mye annet.

Ha, det var deg ja. Yes, ny i dag. Innmeldt fordi jeg så nicket ditt her. Har savnet deg. Jeg har prøvd meg på horoskopet til astrologyzone.com, og for min del stemmer det jo ganske bra, men skal prøve astro.com også. Er på jobb jakt for tiden, og vel vanskelig å spå fremtiden. Så hvorfor ikke støtte seg litt til et godt horoskop. Kan være noe oppmuntrende i hvertfall.

(ps..fått tak i noen Jatropha ennå...? )

Gammel 03-07-07, 22:06   #6
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Hvordan er det forresten med astrologi og keisersnitt? Her er jo tidspunktet for fødselen veldig styrt av timeplanen til avdelingen som skal foreta snittet...

Det er sikkert derfor jeg er så skeptisk, til tross for at jeg er Fisk. Jeg skulle nok egentlig vært Vær.

Gammel 03-07-07, 22:20   #7
Møøse
I could be violet sky

Møøse sin avatar

Møøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de fleste
Standard

Klart jeg tror på astrologi. Det stemmer jo alltid. Hver gang jeg leser horoskop så stemmer det på en prikk. Jeg er kreps og mannen er fisk. Barna er tyr og jomfru. Ikke rart vi sliter

Gammel 03-07-07, 22:32   #8
Perhonen
Pessimistisk Optimist.

Perhonen sin avatar

Standard

Hva med meg som har tre barn som er født i værens tegn... og jeg selv er løve....

Gammel 03-07-07, 22:22   #9
Møøse
I could be violet sky

Møøse sin avatar

Møøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Det er sikkert derfor jeg er så skeptisk, til tross for at jeg er Fisk. Jeg skulle nok egentlig vært Vær.

mannen skulle egentlig vært tyr, og tyr-sønnen skulle egentlig vært tvilling. Takk og pris, det ville vel bare ha vært enda verre!

Gammel 03-07-07, 22:22   #10
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vet ærlig talt ikke hva jeg mener.
Kan veldig lite om astrologi og føler at jeg ikke har et godt grunnleg å uttale meg på bakgrunn av.

Jeg bestillte faktisk et personlig horoskop (tror det var fra astro.com) for et par år siden av ren nysgjerrighet.

Jeg ble redd og nedstemt av å lese det - det sto mye spennende og fint - men også om negative ting som skulle gjelde for resten av livet.

Det har ført til at jeg ser på astrologi med samme skepsis som spådamer og slikt.Det at noen forteller deg at noe vil være kjipt for resten av livet eller i lange perioder, kan jo virkelig ta motet fra dem som tror på det, og på den måten faktisk ha en negativ innvirkning på livet ditt.

Gammel 03-07-07, 22:47   #11
Benmurphy
-

Medlem siden: Oct 2006
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Som jeg gjerne gjør når det dukker opp spørsmål om kompliserte tema som er vanskelig å gi klare og entydige svar på har jeg konsultert Uncyclopedia. Artikkelen om astrologi har et vell av meget grundig dokumentert informasjon med troverdige referanser til vitenskapelige journaler.

Jeg antar at de fleste som er interessert i såpass avanserte fagfelt som astrologi behersker engelsk, så jeg siterer sentrale deler uten å oversette:

Introduction
Astrology is a system of controlling women through the analysis of the movements and interactions of planets, stars and other large bodies in the Universe. Astrology not only allows the prediction of a woman`s life, but also their personality and physical traits, love life, career opportunities, sex life, and shoe size. To date it is considered to be the most rigorous and well proven theory of the universe and completely debunks the pseudoscience of "astronomy",which turns out to explain nothing.
Forholdet til medisin kan sikkert noen av legene her gjøre bedre rede for. Uncyclopedia gir jo bare en kort innføring i emnet.
Astrology and Medicine
Astrology is a required subject in medical school so that physicians can better diagnose patients based on time of year and date of birth. Medical students use Horary Astrology textbooks by 17th century astrologer William Lilly.
Siden mange her på formuet er opptatt av et sunt kosthold tar jeg med næringsinformasjonen for astrologi:
Nutritional Information
  • Astrology can be bad for your health.
  • Do not take orally.
  • Astrology is not intended as a substitute to breast-feeding.
  • Do not mix with drinks containing caffine, alcohol or water.

De har også en fin og klargjørende grafisk fremstilling:

Ben "why do we bother again?" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-07, 22:04   #12
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Rent teknisk så har du jo rett.

I get that a lot.

Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:29.