Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Avsporing fra tråden "Tror du på hjelpere"

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-07-07, 15:32   #21
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Avsporing fra tråden "Tror du på hjelpere"

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Vi som er født i de mer kjipe tegnene, er naturlig nok noe mer skeptiske. (Jomfruen her.)

Nei, jomfruen, gett, zodiakens outcast. Du bør nok ikke lese for mye atrologi.

Gammel 03-07-07, 15:34   #22
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har liten tro på at månens, sola og planetenes plassering på himmelrommet idet jeg kom til verden, skal ha noen innvirkning på livet mitt, ja...

Men på den annen side - jeg er født i vektens tegn - og fytti rakkeren, noe mer vekt enn hva jeg er, er vanskelig å finne. Det er nesten litt skummelt...

Gammel 03-07-07, 15:35   #23
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Vi som er født i de mer kjipe tegnene, er naturlig nok noe mer skeptiske. (Jomfruen her.)

Jomfruen har en hel masse bra kvaliteter, men det er absolutt ikke bare stjernetegnet man er født i som avgjør hvordan man er som person. Ascendanten, husene og alle de andre planetenes posisjon i ditt fødselsøyeblikk spiller også mye inn. Det er det som er så spennende med astrologi. Det er ikke 12 stjernetegn -basta bom, slik som mange tror. Det er uendelige kombinasjoner.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-07, 15:39   #24
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fruktflua, for meg er det bare forskjellen mellom enkel humbug og komplisert humbug. Sorry.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-07, 15:42   #25
Fruktflua
Sperret

Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Fruktflua, for meg er det bare forskjellen mellom enkel humbug og komplisert humbug. Sorry.

Ikke noe å be om unnskyldning for.

Gammel 03-07-07, 15:49   #26
Noba
🎈

Noba sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Astrologi har jeg lite sansen for. For folk flest fungerer nok astrologi på nivå med spådamene på teletorget som tar ørti kroner minuttet for å utnytte fortvila mennesker og det liker jeg ikke (selv om det selvsagt nok er mer ved astrologien enn det dere kaller ukebladastrologi).

Du gar rett i det Fruktflua, at en ikke skal avfeie det en ikke har satt seg godt nok inni, men det jeg ikke liker med astrologi - og spådamer for den saks skyld - er at det er noe som skal fortelle meg hvem jeg er eller hvordan livet mitt skal bli. Det mener jeg er vås. Vi må heller ta ansvar for vårt eget liv og ikke minst for våre egne tanker og våre problemer/utfordringer. Jeg er jo litt alternativ av meg jeg da, men denne delen av det alternative er ikke noe for meg. Jeg tror mer på å lære seg hvordan man kan lytte til egen intuisjon og utvikle dette til å finne svarene på ting selv, fremfor å la astrologi eller spådamer fortelle deg dette.

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-07, 15:51   #27
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Astrologi er selvsagt like mye humbug som disse hjelperne.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-07, 15:55   #28
Fruktflua
Sperret

Standard

Opprinnelig lagt inn av noba, her.

Astrologi har jeg lite sansen for. For folk flest blir nok astrologi på nivå med spådamene på teletorget som tar ørti kroner minuttet for å utnytte fortvila mennesker.

Du gar rett i det Fruktflua, at en ikke skal avfeie det en ikke har satt seg godt nok inni, men det jeg ikke liker med astrologi - og spådamer for den saks skyld - er at det er noe som skal fortelle meg hvem jeg er eller hvordan livet mitt skal bli. Det mener jeg er vås. Vi må heller ta ansvar for vårt eget liv og ikke minst for våre egne tanker og våre problemer/utfordringer. Jeg er jo litt alternativ av meg jeg da, men denne delen av det alternative er ikke noe for meg. Jeg tror mer på å lære seg hvordan man kan lytte til egen intuisjon og utvikle dette til å finne svarene på ting selv, fremfor å la astrologi eller spådamer fortelle deg dette.

Ja, du har rett, og det er akkurat det folk ofte mistror med astrologien i en helhet;
Astrologi er ikke spådom. Det er heller en rettesnor å gå etter. Man kan få gode råd gjennom hele livet - i alle mulige situasjoner, gjennom astrologien. Om man velger å benytte seg av disse rådene kan livet ta en annen retning enn om man ikke har noen råd å gå etter. Astrologi spår ikke død og fordervelse, men fungerer altså som en veiviser.

Gjennom astrologien har jeg lært meg selv og andre å kjenne. Det har tatt mange år, og er min, ene og alene, fortjeneste, men astrologien har vært en rettesnor og et solid ankerpunkt.

Gammel 03-07-07, 16:15   #29
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Hun sa jo ikke at hun ikke tror på dem, hun sa at hun tror like mye på alle sammen.

Rent teknisk så har du jo rett.

:ser for meg safran gå rundt og vente iherdig på tannfeen på en astrologisk ekstra gunstig dag:

Godt jeg har ferie til uti august, da.

Gammel 03-07-07, 17:33   #30
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har aldri skjønt hvorfor et utvalg himmellegemers posisjon ved fødselsøyeblikket skulle ha noen betydning. Som Skilpadda nevner, så er gravitasjonskraften ubetydelig. (Og jordmora klarer å lage tidevann hun, hvis mengden vann som skal beveges er i samme forhold til henne som jordas vann er til månen)

Og denne påvirkningen fra planetene - burde den ikke heller ha mye større innvirkning i unnfangelsesøyeblikket? Det er jo den absolutte starten på livet, mens fødselsøyeblikket er litt mer tilfeldig?

Hvordan er det forresten med astrologi og keisersnitt? Her er jo tidspunktet for fødselen veldig styrt av timeplanen til avdelingen som skal foreta snittet...

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-07, 18:05   #31
Perhonen
Pessimistisk Optimist.

Perhonen sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Fruktflua, hvor får jeg så tak i et godt horoskop på nettet?

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-07, 18:10   #32
Fruktflua
Sperret

Standard

Opprinnelig lagt inn av Perhonen, her.

Fruktflua, hvor får jeg så tak i et godt horoskop på nettet?

Neimmen, så utrolig hyggelig å se deg her inne! Ny i dag eller?

Tja, du kan jo (hvis du er gjennomsnittelig god i engelsk) prøve deg på www.astro.com Der finner du ut ascendanten din (om du vet klokkeslettet du ble født nøyaktig) og mye annet.

Gammel 03-07-07, 19:17   #33
Perhonen
Pessimistisk Optimist.

Perhonen sin avatar

Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fruktflua, her.

Neimmen, så utrolig hyggelig å se deg her inne! Ny i dag eller?

Tja, du kan jo (hvis du er gjennomsnittelig god i engelsk) prøve deg på www.astro.com Der finner du ut ascendanten din (om du vet klokkeslettet du ble født nøyaktig) og mye annet.

Ha, det var deg ja. Yes, ny i dag. Innmeldt fordi jeg så nicket ditt her. Har savnet deg. Jeg har prøvd meg på horoskopet til astrologyzone.com, og for min del stemmer det jo ganske bra, men skal prøve astro.com også. Er på jobb jakt for tiden, og vel vanskelig å spå fremtiden. Så hvorfor ikke støtte seg litt til et godt horoskop. Kan være noe oppmuntrende i hvertfall.

(ps..fått tak i noen Jatropha ennå...? )

Gammel 03-07-07, 19:31   #34
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, jeg tror ikke på astrologi. Jeg tror heller ikke på spåkoner og tarotkort og whatsnot. Men jeg synes de ofte er veldig flinke til å si ting på en måte som gjør at folk gjerne vil lytte og tro.

Jeg mener, alle ser jo at både jeg og nolo er fantastiske, ildfulle, sjarmerende, utadvendte LEOer.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-07, 19:35   #35
Fruktflua
Sperret

Standard

Opprinnelig lagt inn av Perhonen, her.

Ha, det var deg ja. Yes, ny i dag. Innmeldt fordi jeg så nicket ditt her. Har savnet deg. Jeg har prøvd meg på horoskopet til astrologyzone.com, og for min del stemmer det jo ganske bra, men skal prøve astro.com også. Er på jobb jakt for tiden, og vel vanskelig å spå fremtiden. Så hvorfor ikke støtte seg litt til et godt horoskop. Kan være noe oppmuntrende i hvertfall.

(ps..fått tak i noen Jatropha ennå...? )

Så koselig da!

Er du på jobbjakt også? Me too.

Ja, vet du hva? Nå har jeg to Jathropaer stående i stua her. En er avblomstret og bladfri, mens den andre er i full blomst. Jeg slet lenge med å få tak i de, men ved å spørre rundt i forskjellige blomstersjapper, så dukka det altså opp noen. Du da? Fått tak i?

Gammel 03-07-07, 21:59   #36
Perhonen
Pessimistisk Optimist.

Perhonen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Fruktflua, her.

Så koselig da!

Er du på jobbjakt også? Me too.

Ja, vet du hva? Nå har jeg to Jathropaer stående i stua her. En er avblomstret og bladfri, mens den andre er i full blomst. Jeg slet lenge med å få tak i de, men ved å spørre rundt i forskjellige blomstersjapper, så dukka det altså opp noen. Du da? Fått tak i?

Burde vel lage oss en ny tråd her..hehe. Nei, jeg har ikke fått tak i. Dessverre. Så jeg er litt misunnelig. Jeg skal ta meg en runde igjen. Vet du at du kan formere den med frø? Du bruker en pensel og bestøver blomsten så får du frø.Som den kan kaste flere meter fra planten. Bare må ha en sånn jeg altså. Og ja, er på jobb jakt. Så å si arbeidsledig for øyeblikket. Og litt stressa. Så horoskop...

Gammel 03-07-07, 22:04   #37
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Rent teknisk så har du jo rett.

I get that a lot.

Gammel 03-07-07, 22:06   #38
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Hvordan er det forresten med astrologi og keisersnitt? Her er jo tidspunktet for fødselen veldig styrt av timeplanen til avdelingen som skal foreta snittet...

Det er sikkert derfor jeg er så skeptisk, til tross for at jeg er Fisk. Jeg skulle nok egentlig vært Vær.

Gammel 03-07-07, 22:20   #39
Møøse
I could be violet sky

Møøse sin avatar

Møøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de fleste
Standard

Klart jeg tror på astrologi. Det stemmer jo alltid. Hver gang jeg leser horoskop så stemmer det på en prikk. Jeg er kreps og mannen er fisk. Barna er tyr og jomfru. Ikke rart vi sliter

Gammel 03-07-07, 22:20   #40
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, jeg har ikke noen tro på astrologi, men i de to siste Kamille-bladene har jeg lest horoskopene og småhumret over hvor treffende de har vært for meg og min kjæres situasjon. Uten at det har fått meg til å tro mer på verken "seriøs" astrologi eller ukeblad-horoskoper av den grunn

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:57.