Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Syns du det fremdeles er stas med Starbucks?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-05-13, 23:05   #81
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Syns du det fremdeles er stas med Starbucks?

Jeg liker Starbucks. *enkel sjel*

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-13, 23:05   #82
Selma
blid

Selma sin avatar

Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har hatt med meg en hel gjeng med jenter fra 11-15 år i dag på Starbucks på Gardermoen og de synes i alle fall at det var kjempestas. For min del er ikke Starbucks det helt store nei.

Gammel 26-05-13, 23:07   #83
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Martis, her.

Jeg syns de er dyre og ikke spes bra. Jeg kjøper heller kaffe inne på utland enn på Starbucks når jeg skal ut å reise.

Er Il Moro borte!

Ja den i Thorvald Meyers gate er borte. Aner ikke når den forsvant, har riktignok ikke vært der på grunn av stedet alene på en stund men fast sted for is og kaffe ofte når det er fint vær.

Gammel 26-05-13, 23:07   #84
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Frappe/frappucino betyr iskaffe ja.

Ja, jeg vet hva frappe er, men det er jo noe helt annet enn frappuccino, som jeg googlet akkurat nå. Det ser utrolig kvalmt ut. Og er det noe spesielt med den på Starbucks, siden mange nevnte det?

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 26-05-13, 23:07   #85
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Apropos kaffebarer: Tallulah - vet du når Il moro i Thorvald Meyers gate ble borte? Vi gikk dit i kveld for is og kaffe, så var jo borte til stor fortvilelse for liten og stor.

Det er lenge siden, er jeg redd. Det skjedde noen rare fraksjoner der, og noen av baristaene tok over og kalte det La Famiglia. Så gikk de konk, tror jeg, og kaffebrenneriet tok over for rundt et år siden.

Men gå oppover mot kokosbollefabrikken og sett dere på Supreme Roastworks i stedet! Du får riktignok ikke raunchy italiensk flørting, men hyggelig samtale, platespiller og globus.

Eller Cocoa nedenfor Grünerløkka skole, med et helt vilt utvalg kakao.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-13, 23:07   #86
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har mistanke om at det er litt stas å ikke like starbucks.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-13, 23:10   #87
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 52
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Det er mer at det er stas å like god kaffe egentlig. Eller, rettere sagt, det er stas med god kaffe.

Gammel 26-05-13, 23:10   #88
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Jeg synes de er veldig dyre i Norge. 60 for kaffe og 50 for muffins!

Gammel 26-05-13, 23:10   #89
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det har jeg også, men det er det jo en grunn til. Kaffen smaker dritt. Drar folk forresten virkelig til Gardermoen for å drikke kaffe selv om de ikke skal ut og fly?

Gammel 26-05-13, 23:10   #90
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva mener du med det? Syns du det er noe galt å ikke like at verden blir tatt over av amerikanske selskaper med bland smak som ikke skal støte noen, og som presser ut lokale aktører? Ja, jeg syns faktisk det er stas å jobbe for mangfold framfor enfold. Pun intended.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-13, 23:10   #91
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Ja, jeg vet hva frappe er, men det er jo noe helt annet enn frappuccino, som jeg googlet akkurat nå. Det ser utrolig kvalmt ut. Og er det noe spesielt med den på Starbucks, siden mange nevnte det?

Hø, jeg trodde frappé og frappucino var det samme.

Gammel 26-05-13, 23:11   #92
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kanskje? I såfall er jeg for en gangs skyld i takt med resten av verden.

Gammel 26-05-13, 23:12   #93
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Nei, frappe er kaffe med sukker, isbiter og vann eller melk. Frappuccino er, såvidt jeg har lest meg til, kaffe med melk og krem og sjokolade og hele sulamitten.

Gammel 26-05-13, 23:14   #94
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Det er lenge siden, er jeg redd. Det skjedde noen rare fraksjoner der, og noen av baristaene tok over og kalte det La Famiglia. Så gikk de konk, tror jeg, og kaffebrenneriet tok over for rundt et år siden.

Men gå oppover mot kokosbollefabrikken og sett dere på Supreme Roastworks i stedet! Du får riktignok ikke raunchy italiensk flørting, men hyggelig samtale, platespiller og globus.

Eller Cocoa nedenfor Grünerløkka skole, med et helt vilt utvalg kakao.

Hjelpes, er det så lenge siden? Herregud, jeg går jo forbi der forholdsvis ofte og har ikke lagt merke til det.

Men skal prøve Supreme Roastworks og gleder meg til det, takk for tips!

Gammel 26-05-13, 23:14   #95
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja det kan veldig gjerne være samme greia. Jeg tror ikke frappé er en ting. Den feite, søte, kvalmende frappéen som smaker ganske ålreit på en dyr kaffebar i Stavanger som jeg ikke husker navnet på er ikke ulik frappuccinoen hos starbucks.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-13, 23:14   #96
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Åh. I så fall har de skrevet feil på Waynes. Der står det "frappé" og man får denne iskaffen med krem og sjokolade og greier.

Gammel 26-05-13, 23:14   #97
emin
Engel med shit på vingene

emin sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Prøvde bare for moro skyld for å ha drukket Starbuckskaffe liksom, men synes kaffe moccaen de har på favorittsjappa mi her i byen er bedre.

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-13, 23:15   #98
Drømmedama
keep on dreaming

Drømmedama sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Jeg liker morokaffe på Starbucks, sammenlikner den ikke med annen god kaffe, synes det er en helt annen greie. Og så har jeg mange gode amerikanske minner fra Sb, lokale filialer med fine folk og god nabolagstemning, dype stoler og nett-tilgang, dessuten elsker barna mine kjeks og søte greier derfra, Storebror var 14 år og lærte stadig bort norsk til en ansatt i bytte mot iste og kanelkake.
Jeg bor ikke i Oslo, og er aldri på City når jeg er der, tror neppe jeg kommer til å dra dit på grunn av Sb heller. Hvis barna er med, kanskje.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-13, 23:18   #99
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Åh. I så fall har de skrevet feil på Waynes. Der står det "frappé" og man får denne iskaffen med krem og sjokolade og greier.

Og nå leste jeg at det er fordi det kun er Starbucks som har lov å bruke navnet Frappucino, de har trademerket det. Så da får man kun frappucino hos dem, resten av kaffebarene selger samme greia under navnet "frappé". Så da er det jo det samme.

http://en.wikipedia.org/wiki/Frappuccino

Gammel 26-05-13, 23:19   #100
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Men hva ER denne morokaffen dere mener? :gnåler: Det er jo like før jeg må på Starbucks og finne det ut!

Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:28.