Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Utfører du arbeidsoppgaver som ikke er iht. utdannelse/stillingsbeskrivelse

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-02-14, 11:43   #81
Jinx
Tre små T

Jinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Utfører du arbeidsoppgaver som ikke er iht. utdannelse/stillingsbeskrivelse

Jeg er sykepleier på et tildelingskontor, og skal egentlig tildele plasser på et sykehjem, dagplasser og hjemmesykepleie. Må da ta hjemmebesøk og er med på noen samarbeidsmøter.
Men vi veileder både leger og personalet, tar demensteter, tester mtp evt. Førerkortforlengelse, flytter for pasienter, handler, kjører de til dagopphold de første gangene, bistår med mat, toalett, hygiene ved hjemmebesøk ++++ ja jeg gjør veldig mye utover det som er tiltenkt stillingen.

Gammel 09-02-14, 11:43   #82
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miley, her.

Ulempen med all snillismen er at ingen må ta ansvar for å få budsjettet til å få rundt, for de ansatte vasker jo og når det ikke er mer dopapir så kjøper de det og. Hadde alle lagt ned snillismen måtte en eller annen faktisk fått budsjettet opp på et normalt nivå, for hverken foreldre eller pårørende ville sett på at elever og pasienter ikke fikk tørket seg i rumpa.

Nemlig.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-14, 11:46   #83
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Problemet er at Osloskolene allerede går i flere hundre tusen minus hvert år. Rektorer blir innkalt på teppet, får beskjed om å si opp folk, kutte ned på stillinger for å spare penger, kutte ned på innkjøp av skolemateriell osv. Det er store minustall, og det som skjer er kun at ledere får beskjed om nedskjæringer. Det blir ikke noe mer penger til budsjett om en skole er tom for dopapir.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-14, 11:50   #84
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av amylin, her.

Problemet er at Osloskolene allerede går i flere hundre tusen minus hvert år. Rektorer blir innkalt på teppet, får beskjed om å si opp folk, kutte ned på stillinger for å spare penger, kutte ned på innkjøp av skolemateriell osv. Det er store minustall, og det som skjer er kun at ledere får beskjed om nedskjæringer. Det blir ikke noe mer penger til budsjett om en skole er tom for dopapir.

Men hvis lærererne skal fikse dette ved å kjøpe dopapir selv eller vaske vinduene, så er dette en øvelse på linje med å tisse i buksa for å holde varmen. Det blir bedre der og da, men på sikt blir det bare verre.

Gammel 09-02-14, 11:55   #85
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Dette med at lærerne bidrar til budsjettet er jo ikke noe man gjør for å dra lasset i en vanskelig periode. Det er en ukultur som har befestet seg over mange, mange år.

Min mor var barneskolelærer på 70-, 80- og 90-tallet, og allerede da kjøpte hun inn formingsmateriell og skolesaker for egne midler. "Fordi det var enklere enn å få dem bevilget fra skolen" og fordi "skolen har så dårlig råd akkurat nå".

Så lenge lærerne finner seg i å sponse skolene med dugnadstimer og skolemateriell, vil man ALDRI få et budsjett som gjenspeiler de faktiske kostnadene ved å drive skole. Hvorfor skulle man få det? Lærerne er jo mer enn villige til å betale for undervisningen som gis, og de har vært det i en mannsalder.

Gammel 09-02-14, 11:59   #86
Anita72
endelig ferdig studert

Anita72 sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Telemark
Anita72 er populærAnita72 er populærAnita72 er populærAnita72 er populær
Standard

De skolene hvor lærerne utfører renhold, er det ikke ansatt renholdere? Hvor er i så fall renholderne ansatt? Jeg er renholder på en skole og i en barnehage. Er ansatt i kommunen, teknisk drift (heter noe annet langt ord). Min stilling belaster ikke skolens budsjett men teknisk drift sitt. Samme kommunale eining holder toalettpapir/tørkepapir, såpe, søppelposer osv. Jeg tørker støv, vasker pulter/stoler, tømmer søppel, vasker vinduer min. 2 ganger i året. Vi vasker storrent på sommeren når elevene har ferie. Tydeligvis store forskjeller rundt om i kommunene. Jeg utfører små vaktmesteroppgaver også selv om det ikke ligger til min stilling. Type oppgaver det er fortere å få utført selv, enn å tilkalle kommunens vaktmestere.

Gammel 09-02-14, 12:14   #87
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Denne artikkelen om forskjellen i hvordan en videregående skole og en ungdomsskole vedlikeholdes syns jeg var god: http://www.smp.no/nyheter/article8356447.ece

Gammel 09-02-14, 13:02   #88
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når jeg leser om Amylin og hvordan klasserommet hadde vært dersom hun ikke vakset, blir jeg virkelig månebedotten. Hos oss har vi mange renholdere, og alle klasserom og ganger blir vasket HVER dag. Alle kontorene én dag i uken og gymsalene hver 14.dag. Garderobene én dag i uken.

Gammel 09-02-14, 13:10   #89
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miley, her.

Ulempen med all snillismen er at ingen må ta ansvar for å få budsjettet til å få rundt, for de ansatte vasker jo og når det ikke er mer dopapir så kjøper de det og. Hadde alle lagt ned snillismen måtte en eller annen faktisk fått budsjettet opp på et normalt nivå, for hverken foreldre eller pårørende ville sett på at elever og pasienter ikke fikk tørket seg i rumpa.

Ikke sant.

Jeg er overbevist om at enhver forelder med litt interesse av hvordan avkommet har det på skolen hadde laget rabalder både for skoleledelse og kommune dersom det kom frem at barna ikke kunne bruke toalettet på skolen i mangel av toalettpapir. Det samme om det kommer frem at renholdet er mangefullt.

Her vi bor har skoleforfallet vært massivt de siste årene. Vi har akkurat fått en fantastisk ny skole, og er glade for å flytte fra en skole som bærer preg av manglende vedlikehold over mange år. På tross av den elendige tilstanden, så har renholdet vært bra. FAU har vært på banen kjapt dersom det har vært mangler, og det har blitt rettet opp i. Det hadde det jo ikke blitt dersom lærerne (med gode hensikter) tørket over gulv, og kjøpte toalettpapir.

Gammel 09-02-14, 13:23   #90
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Stillingsbeskrivelse finnes ikke og jeg gjør ganske mye forskjellig på jobb som jeg aldri hadde trodd jeg skulle gjøre da jeg var under utdanning i hvert fall.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-14, 13:30   #91
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er fremdeles fullstendig enig med Teofelia.

Dere lærere som jobber dugnad/gratis: gjør vaktmestre og renholdere det samme? Hvorfor/hvorfor ikke? De kunne vel tatt ungene med på en eksklusjon eller noe mens dere har vaskedag?

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-14, 13:42   #92
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Dere lærere som jobber dugnad/gratis: gjør vaktmestre og renholdere det samme? Hvorfor/hvorfor ikke? De kunne vel tatt ungene med på en eksklusjon eller noe mens dere har vaskedag?

Jeg tror det handlet om en utbredt offerkultur. Den kulturen sitter hardt hos mange og er i ferd med å ødelegge mye, ikke bare for læreres arbeidshverdag, men også hos mange andre offentlig ansatte.

Det må en holdningsendring til, ikke bare hos den som tror at de får lønn i himmelen av å strekke seg langt for de kommunale budsjetter, men også blant dem som leder mennesker som er preget av kulturen.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-14, 13:45   #93
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Utfører du arbeidsoppgaver som ikke er i hht utdannelse/stillingsbeskrivelse

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Stillingsbeskrivelse?! Hva er det for noe?

:betalt for å gjøre ting jeg ikke kan:

Samme her. Fake it until you make it. Or break it. That's how I roll.

Gammel 09-02-14, 13:49   #94
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Utfører du arbeidsoppgaver som ikke er i hht utdannelse/stillingsbeskrivelse

Opprinnelig lagt inn av Snippa, her.

Jepp. Men ikke på fritida mi.

Jeg svarer på Mail og telefoner på fritiden uten å verken føre timer eller få overtid for det. Men så har jeg en fleksibel arbeidsgiver som ikke blander seg i hva jeg gjør og når jeg gjør det, så lenge det jeg skal gjøres blir gjort.

Jeg liker jobben min.

Gammel 09-02-14, 13:53   #95
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Noen av skolene jeg jobbet på hadde ikke denne "dugnadskulturen". Felles for dem var at de fortsatt hadde enkelte eldre mannlige lektorer i staben. Husker en gang rektor ønsket å innføre en ekstra kartleggingsprøve. Det var noenlunde enighet om at det sikkert var lurt, helt til en eldre sur gubbe på bakerste benk hevet stemmen og spurte "og hva får vi betalt for dette, da?". Det endte med at kartleggingsprøvene ble lønnet etter sensortariff, og at det ble frivillig hvem som ville ta på seg oppgaven. Som student og løsvikar hadde jeg ingenting imot ekstra penger, og fikk de mesteparten av rettebunkene.

Gammel 09-02-14, 13:59   #96
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

For min del handler det ikke om offerkultur, men om å dra et lass i samme retning. Men som sagt, vi har god renholder- og vaktmestertjeneste, så de gangene jeg gjør slike oppgaver så er det fordi a) jeg har anledning, eller b) det kan ikke ligge (har noen knust ei flaske så må det nesten ryddes opp, har syndebukken forsvunnet så gjør jeg det heller selv enn å la det ligge til renholderen kommer neste dag.

Jeg tror ikke noen av vondt av å hjelpe renholderen litt. Jeg jobbet som renholder i starten av studietiden min, og alle mine illusjoner om hvordan mennesker oppfører seg mot hverandre ble blåst til side relativt kjapt. Renholderen er nobody, somebody og anybody. Kyllingrester som ligger slengt utover kontorpulten, menn som dusjer i dusjen mens du vasker den(!!), eller tisser i pissoiret mens du holder på å vaske på toalettrommet, søppel som ligger rundt søppelkorga og ikke oppi, toaletter som bærer preg av dårlig mage, folk som ikke gidder å flytte seg når de ser at jeg holder på å vaske, humoristiske kommentarer (med åpenbare nedlatende undertoner), etc. etc. Jeg kan love dere at ingen av mine elever får grise rundt uten å rydde opp etter seg etterpå, det er absolutt ikke renholderens jobb å plukke opp etter folk. Det står neppe i deres stillingsinstruks at de skal rydde på kontoret ditt, at de skal plukke opp matpapir, at de skal trekke ned på toalettet...

(Sorry, mange innestengte følelser som kom ut her nå.)

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-14, 14:06   #97
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Darth, her.

For min del handler det ikke om offerkultur, men om å dra et lass i samme retning. Men som sagt, vi har god renholder- og vaktmestertjeneste, så de gangene jeg gjør slike oppgaver så er det fordi a) jeg har anledning, eller b) det kan ikke ligge (har noen knust ei flaske så må det nesten ryddes opp, har syndebukken forsvunnet så gjør jeg det heller selv enn å la det ligge til renholderen kommer neste dag.

Jeg tror ikke noen av vondt av å hjelpe renholderen litt. Jeg jobbet som renholder i starten av studietiden min, og alle mine illusjoner om hvordan mennesker oppfører seg mot hverandre ble blåst til side relativt kjapt. Renholderen er nobody, somebody og anybody. Kyllingrester som ligger slengt utover kontorpulten, menn som dusjer i dusjen mens du vasker den(!!), eller tisser i pissoiret mens du holder på å vaske på toalettrommet, søppel som ligger rundt søppelkorga og ikke oppi, toaletter som bærer preg av dårlig mage, folk som ikke gidder å flytte seg når de ser at jeg holder på å vaske, humoristiske kommentarer (med åpenbare nedlatende undertoner), etc. etc. Jeg kan love dere at ingen av mine elever får grise rundt uten å rydde opp etter seg etterpå, det er absolutt ikke renholderens jobb å plukke opp etter folk. Det står neppe i deres stillingsinstruks at de skal rydde på kontoret ditt, at de skal plukke opp matpapir, at de skal trekke ned på toalettet...

(Sorry, mange innestengte følelser som kom ut her nå.)

Jeg tviler ikke på at noen renholdere har det slik, men på begge mine arbeidssteder har renholdspersonale høy status, og det er veldig klart hva de skal gjøre og hva vi skal gjøre, og vi andre leger til rette for at de skal gjøre jobben sin, og ikke plukke opp dritten etter oss.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-14, 14:06   #98
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å rydde knuste flasker tenker jeg ikke på som noe som er utenfor det man kan forvente å måtte gjøre på jobb.
Det er snakk om noe som ikke kan vente og som jeg tenker at enhver bør ta tak i om det skjer på en arbeidsplass.

Det man ikke bør ta på seg er vindusvask, støvtørking, sørge for at det er nok dopapir. Rett og slett oppgaver som ikke er akutte og som andre skal være ansatt til å utføre.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-14, 14:08   #99
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Å rydde knuste flasker tenker jeg ikke på som noe som er utenfor det man kan forvente å måtte gjøre på jobb.
Det er snakk om noe som ikke kan vente og som jeg tenker at enhver bør ta tak i om det skjer på en arbeidsplass.

Det man ikke bør ta på seg er vindusvask, støvtørking, sørge for at det er nok dopapir. Rett og slett oppgaver som ikke er akutte og som andre skal være ansatt til å utføre.

Det kan være temmelig akutt når du går tom for dopapir.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-14, 14:10   #100
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Det blir bedre der og da, men på sikt blir det bare verre.

Jeg tror noe av dilemmaet lærerne kjenner på ligger her. I det å ofre noe på kort sikt, for å vinne noe på lang. For det blir elevene som må betale prisen.

For å snu en så hardt befestet kultur, plassere ansvaret krystallklart der hvor det hører hjemme, samt oppleve at faktiske resultater når klasserommene, kommer til å ta tid. Og i mellomtiden får elevene dårligere arbeidsforhold (hvis klasserom blir svinestier og materiellmanglene blir enda større) og læringsutbytte (hvis lærerne faktisk legger ned planleggings- og vurderingsarbeidet når de blir pålagt andre oppgaver). Hvilke elevkull skal ta denne støyten?

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:09.