Sv: Utfører du arbeidsoppgaver som ikke er iht. utdannelse/stillingsbeskrivelse
Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.
Stillingsbeskrivelse?! Hva er det for noe?
:betalt for å gjøre ting jeg ikke kan:
Enig.
Opprinnelig lagt inn av Snippa, her.
Jepp. Men ikke på fritida mi.
Åjoda. Hvis man med "fritida" mener etter klokka 16. Men jeg får overtidsbetalt for det.
Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.
Og jeg synes vel egentlig at det å sette seg inn i programvare som man trenger i jobben er en ganske viktig del av jobben, selv om det ikke står i stillingsbeskrivelsen og selv om man ikke er IT-utdannet.
Ja. Det er bare å starte programmet og prøve og feile. Er man heldig får man kurs etter noen måneder.
Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.
Dere som sier dere jobber utenfor stillingsbeksrivelse og utdannelse, - det hadde vært fint å høre hva dere tenker om det, er det greit og en del av jobben eller føles det ugreit på et eller annet vis?
Jeg er overhodet ikke utdannet til det jeg jobber som. Utdanningen min ble utdatert i forrige århundre, og yrkesbetegnelsen finnes ikke mer. Har svennebrevet hengende til pynt, det ser pent ut på kontorveggen.
Eller hei, vent, jeg har jo tatt noen samlingsbaserte greier på universitetet noen ganger. Som jeg i halvparten av tilfellene har betalt selv, og gjort ved siden av full jobb (med overtid), hus og familie.
Det er jo greit, synes jeg. Det er i min egeninteresse å stå på, ellers hadde jeg vært arbeidsledig eller hatt en mye kjedeligere og ensidig jobb.
Men jeg har forresten vært flink å sette grenser også. Det jeg gjør kunne fint falt inn i en stillingsbeskrivelse. Jeg har ikke vært "snill pike" og fikset alt, ikke noe mer enn menn jeg har jobbet sammen med. Og jeg har nesten alltid jobbet i mannsdominerte firmaer, det har antakelig gjort meg veldig bevisst på å ikke bli kaffekokeren.
|