|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#81 |
seru
|
![]() Sv: På en skala - frekt eller ei?
Jeg mener det er normal høflighet å sende et takkekort etter større begivenheter som bryllup eller dåp ja. (Beklager at jeg jeg gjentar meg selv.)
![]() |
![]() |
#82 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Jeg mener å ha hørt at det faktisk var vanlig før i god gamle dager. Noen andre som har vært borti den vanen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
#84 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Jeg må si jeg er helt enig med deg, men frekt vil jeg ikke si. Uhøffelig eller udannet er vel mer passende begreper. Det trenger ikke nødvendigvis være med bilder heller, selv om det jo har blitt vanlig etter slike anledninger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
By the Sea
|
...ja, og takk for at du takka for at jeg takka for at du takka.
![]() |
#86 |
Ventar stadig på vår
![]() |
#89 |
Passiv
|
![]() Sv: På en skala - frekt eller ei?Det var en rimelig dum oppførsel - og inni mitt hode ble denne slektningen fort til en godt tilårskommen dame som hele sitt liv har levd etter kotymer og (andres) prinsipper. Så jeg vil kalle det tåpelig og total skivebom og utover det - rimelig frekt. Ser for meg en anakronisme her, liksom - gammel dames regler i en ny og moderne tid! |
![]() |
![]() |
#90 |
ssscccuphersfantassschisk
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: På en skala - frekt eller ei?Vi har ikke sendt ut takkekort etter fødsel eller dåp.. Ingen har etterlyst det.. Og i min familie og sambo sin familie er det ikke vanlig å sende ut takkekort etter dåp.. Men vi takket veldig for alle gavene vi fikk, ansikt til ansikt! Ingen glemt! |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Ringskrømt
|
Da er du uhøflig og udannet ifølge Bundbury og Siri. |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: På en skala - frekt eller ei?Da nabogutten her ble konfirmert fikk jeg ikke takkekort. Jeg syntes det var litt rart, men tenkte bare at jeg var glemt eller noe sånt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
flisespikker
|
Så koselig da!
![]() |
#95 |
Superduperaktiv
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Viking F.K !!
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: sandnes..
![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg sendte ikke ut takkekort etter dåpen på mine jenter
![]() |
#97 |
Klare sjøl
Hvor: Oslo
![]() Sv: På en skala - frekt eller ei?Etter å skummet gjennom tråden så minner det meg om svigermor som bemerket at andre i slekta hadde fått takkekort etter fødselen til Lille og ikke hun.
![]() |
#98 |
Ser lyst på livet
|
![]() Sv: På en skala - frekt eller ei?Huff, nå kom jeg på en historie fra da lillebror var 3 mnd gammel. Det hører med til historien at han skrek døgnet rundt fra han var født, stoppet å puste om natta slik at vi måtte "riste" i ham ca hver annen time. I tillegg til dette var storesøster plaga av astma slik at vi måtte vaske spy av henne et par netter i uka. Alt dette visste svigermor. Allikevel etterlyste hun takkebilde av lillebror slik at hun kunne ta de med seg på klubbkvelden hun skulle ha i kveld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Bokglad
Hvor: Agder
DET var en god ide!
![]() |
#100 |
Egenial
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: På en skala - frekt eller ei?Vi har ikke sendt ut takkekort i forbindelse med navnefest. Vi har hatt små feiringer, og bare fått gave fra de inviterte. Da har jeg takket ved overrekkelse. Håper jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|