Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

På en skala - frekt eller ei?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-09-07, 21:48   #81
Siri
seru

Siri sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: uren luren
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: På en skala - frekt eller ei?

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Unnskyld meg mens jeg dåner litt. Så det er ikke nok med et takk for gaven (evnt en senere takk hvis man ikke overrekker den selv) man må sende ut takkekort?

Jeg mener det er normal høflighet å sende et takkekort etter større begivenheter som bryllup eller dåp ja. (Beklager at jeg jeg gjentar meg selv.)

Gammel 20-09-07, 21:49   #82
Libra
Bør lage seg en tittel selv

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Jeg blir så glad for å få takkekort at jeg får lyst til å sende takkekort for å takke for det fine takkekortet!

Jeg mener å ha hørt at det faktisk var vanlig før i god gamle dager. Noen andre som har vært borti den vanen?

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-07, 21:55   #83
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Libra, her.

Jeg mener å ha hørt at det faktisk var vanlig før i god gamle dager. Noen andre som har vært borti den vanen?

...og takk for at du takka

Gammel 20-09-07, 21:58   #84
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Siri, her.

Jeg mener det er normal høflighet å sende et takkekort etter større begivenheter som bryllup eller dåp ja. (Beklager at jeg jeg gjentar meg selv.)

Jeg må si jeg er helt enig med deg, men frekt vil jeg ikke si. Uhøffelig eller udannet er vel mer passende begreper. Det trenger ikke nødvendigvis være med bilder heller, selv om det jo har blitt vanlig etter slike anledninger.

Når jeg tenker meg om har jeg ikke fått takkekort 3 år etter dåp i den familien jeg kjenner som er veldig opptatt av skikk og bruk, så jeg er sikkert ikke helt oppdatert.

Jeg tror nok enkelte litt perifere bekjentskaper har sendt gaver i håp om å få se et bilde.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-07, 22:08   #85
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bergensis, her.

...og takk for at du takka

...ja, og takk for at du takka for at jeg takka for at du takka.

Og slik kan jo korrespondansen utvikle seg til å bli en riktig fin, liten hobby!

Gammel 20-09-07, 22:12   #86
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

...ja, og takk for at du takka for at jeg takka for at du takka.

Og slik kan jo korrespondansen utvikle seg til å bli en riktig fin, liten hobby!

Ja, om du blir lei av å nappe hår frå leggane

Gammel 20-09-07, 23:01   #87
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Etterlyse takkekort, i alle dager...

Gammel 20-09-07, 23:22   #88
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

...

Sist redigert av Skremmern : 11-11-08 kl 03:09.
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-07, 23:37   #89
Frantzen
Passiv

Standard

Det var en rimelig dum oppførsel - og inni mitt hode ble denne slektningen fort til en godt tilårskommen dame som hele sitt liv har levd etter kotymer og (andres) prinsipper. Så jeg vil kalle det tåpelig og total skivebom og utover det - rimelig frekt. Ser for meg en anakronisme her, liksom - gammel dames regler i en ny og moderne tid!

Det er klart det er koselig med takkekort - ikke minst er det hyggelig å sende ut (skryte-) bilder av poden. Men at det i vårt moderne og mangeartede samfunn skal være et must syns jeg blir merkelig. Nei, drit i hele henvendelsen!

Hvis det er sånn at hun kom til å oppføre seg frekt i et hjelpeløst forsøk på å være hjelpsom så får jeg nesten litt vondt av henne, altså... men bare litt

Svar med sitat
Gammel 20-09-07, 23:48   #90
lijander
ssscccuphersfantassschisk

lijander sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
lijander er litt kullijander er litt kullijander er litt kul
Standard

Vi har ikke sendt ut takkekort etter fødsel eller dåp.. Ingen har etterlyst det.. Og i min familie og sambo sin familie er det ikke vanlig å sende ut takkekort etter dåp.. Men vi takket veldig for alle gavene vi fikk, ansikt til ansikt! Ingen glemt!

lijander er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-07, 23:51   #91
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av lijander, her.

Vi har ikke sendt ut takkekort etter fødsel eller dåp.. Ingen har etterlyst det.. Og i min familie og sambo sin familie er det ikke vanlig å sende ut takkekort etter dåp.. Men vi takket veldig for alle gavene vi fikk, ansikt til ansikt! Ingen glemt!

Da er du uhøflig og udannet ifølge Bundbury og Siri.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-07, 23:59   #92
lijander
ssscccuphersfantassschisk

lijander sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
lijander er litt kullijander er litt kullijander er litt kul
Standard

Da er du uhøflig og udannet ifølge Bundbury og Siri.

Ikke i følge min familie, og heldigvis de jeg skal forholde meg til

lijander er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-07, 09:40   #93
Note
Superduperaktiv

Note sin avatar

Note er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populær
Standard

Da nabogutten her ble konfirmert fikk jeg ikke takkekort. Jeg syntes det var litt rart, men tenkte bare at jeg var glemt eller noe sånt.
Forklaringen kom to år etter da jeg ryddet i noen gamle vesker. Der lå pengegaven jeg hadde tenkt å gi ham.
Jaja. Jeg tok tyren ved hornene og gav ham gaven inkludert forklaring dagen etter. Han ble riktig fornøyd. Penger er fint å få selv om man er sytten år.

To dager etter fikk jeg takkekort. Han hadde tatt et nytt bilde av seg selv og laget et helt spesielt takkekort bare til meg.

Note er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-07, 09:48   #94
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Note, her.

To dager etter fikk jeg takkekort. Han hadde tatt et nytt bilde av seg selv og laget et helt spesielt takkekort bare til meg.

Så koselig da! Det var i alle fall åpenbart en ektefølt takk. (Og det til og med i en sammenheng der jeg gjetter at de færreste ville synes det hadde vært uhøflig av ham å ikke gi deg takkekort i det hele tatt. )

Gammel 21-09-07, 09:58   #95
Note
Superduperaktiv

Note sin avatar

Note er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Så koselig da! Det var i alle fall åpenbart en ektefølt takk. (Og det til og med i en sammenheng der jeg gjetter at de færreste ville synes det hadde vært uhøflig av ham å ikke gi deg takkekort i det hele tatt. )

Han er en ordentlig go'ing.

Note er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-07, 10:01   #96
syllan
Viking F.K !!

syllan sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: sandnes..
syllan er populærsyllan er populærsyllan er populærsyllan er populær
Standard

Jeg er overrasket over at flere av dere mener man bør sende takkekort i forbindelse med dåp. Et takk - ja, men at man absolutt må sende et takkekort i tillegg? Nei, det skjønner jeg ikke. Jeg liker takkekort selv, jeg, men det betyr ikke at alle andre nødvendigvis gjør det.

Jeg sendte ikke ut takkekort etter dåpen på mine jenter
Vet ikke hvorfor men det bare ble sånn...
Jeg hadde heller aldri blitt sur eller etterlyst et takkekort..haha det blir rett¨å slett for dumt..
Ser heller på eventuelle takkekort som en koselig bonus!

Gammel 21-09-07, 14:27   #97
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Hvor: Oslo
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Etter å skummet gjennom tråden så minner det meg om svigermor som bemerket at andre i slekta hadde fått takkekort etter fødselen til Lille og ikke hun. Hun sendte gave 3 måneder etter fødselen. Jeg har enda ikke sendt det takkekortet til henne. (Men det etter navnfesten fikk hun).

Gammel 21-09-07, 17:30   #98
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Huff, nå kom jeg på en historie fra da lillebror var 3 mnd gammel. Det hører med til historien at han skrek døgnet rundt fra han var født, stoppet å puste om natta slik at vi måtte "riste" i ham ca hver annen time. I tillegg til dette var storesøster plaga av astma slik at vi måtte vaske spy av henne et par netter i uka. Alt dette visste svigermor. Allikevel etterlyste hun takkebilde av lillebror slik at hun kunne ta de med seg på klubbkvelden hun skulle ha i kveld.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-07, 17:32   #99
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Send ut alle andres, vent en drøy måned med hennes og lim på et nisseklistremerke og si god jul i samme slengen, gjerne med en liten bemerkning om at du er kjempefornøyd med å være tidlig ute med julekortene

DET var en god ide!

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-07, 17:44   #100
mumrik
Egenial

mumrik sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
mumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt likt
Standard

Vi har ikke sendt ut takkekort i forbindelse med navnefest. Vi har hatt små feiringer, og bare fått gave fra de inviterte. Da har jeg takket ved overrekkelse. Håper jeg.

I forbindelse med barselgaver har vi derimot sendt ut takkekort. Og det er her mamma kommer inn i bildet. For helst burde takkekortene vært ute før ungen ble født. Man kan rett og slett ikke være rask nok.

mumrik er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:03.