|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#81 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Forskjellsbehandling med julekalender
Godt flere av oss ser dette og håper du snart innser det selv Butterfly. Jeg hadde aldri akseptert å bli behandlet på den måten du og jenta di gjør.
![]() |
#83 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
![]() Sv: Forskjellsbehandling med julekalenderDet kan godt hende jeg overtolket litt. Jeg reagerte bare på en del av det som ble skrevet av hovedinnlegger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Det er det vel ikke akkurat, ikke i mine øyne i allefall. Jeg tror som andre her at det er noe annet som ligger bak. |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() Sv: Forskjellsbehandling med julekalenderJeg ble rødprikket fordi jeg mente moren ikke burde diskutert dette en gang, og fordi jeg mener mødre (og fedre) på generell basis svikter ungen sin (i variert alvorlighets grad ), om de går i dialog i forhold til uenigheter der den ene parten tydeligvis har en mening/holdning/væremåte om avviker fra det som forventes av en empatisk og reflektert forelder. Det er bekymringsverdig. Man ser det ofte i media i ulik grad, og mange kan fortelle om en skjev maktbalanse i hjemmet, som i voksen alder kan føre til bitterhet. Ikke til den som gjorde noe eller sa noe galt, men til den andre som visste dette, men ikke grep sterkt nok inn. Man kan derfor mene mye og det er greit at man forsøker å nå inn hos partner, men når alt kommer til alt så må man ha ryggrad nok til å definere hva man godtar, og ta konsekvensen av dette om en partner ikke lever opp til dette. Og så klart så klart er det forskjeller i alvorlighetsgrad. Det er forskjell på å bli banket og en julekalender. Men å være empatisk og å bry seg må jo være tilstede åkke som. Å si seg er ikke det samme som å forstå. Å hva om han ikke hadde gitt seg? Hva da? |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
flisespikker
|
![]() Sv: Forskjellsbehandling med julekalenderDronningen: Hvis det er min rødprikk du snakker om, så er du på viddene. Jeg rødprikket fordi du skrev at "ikke engang mammaen er på datterens side", noe jeg ikke synes du har noe grunnlag for å påstå, og som jeg synes er en veldig stygg ting å si. Det er mer enn én måte å gå i dialog i forhold til uenigheter på, og HI har jo definitivt gått i dialog med mannen sin i denne saken, og slett ikke gitt seg. (Hvis du snakket om andre rødprikker du har fått i sakens anledning, skal jeg ikke uttale meg om dem, såklart.)
![]() |
#89 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Jeg svarer det samme som Skilpadda her hvis det var min rødprikk du henviste til.
![]() |
#90 |
Sær og kresen
Medlem siden: Sep 2006
Du mener det finnes en fasit på hva som forventes av en "empatisk og reflektert" forelder? Og at man svikter barnet dersom man går i dialog der det måtte oppstå uenigheter?
![]() |
#91 |
This is normal!
|
Å være empatisk og bry seg kan vel gjelde her også? Nå har jo faktisk HI laget en tråd om det som skjedde for å spørre andre om råd. At du er tøff/smart/sterk nok til å takle noe sånt på en annen måte enn HI, betyr ikke at du ikke trenger å komme med et konstruktivt bidrag. Det er nå en gang sånn at i mange forhold er det ubalanse i maktfordelingen, og det virker det som om HI har lyst til å ta tak i.
![]() |
![]() |
#92 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() Sv: Forskjellsbehandling med julekalenderClaire: Tja, magefølelsen sier vel ofte litt om hva som er rett og galt, så en slags fasitt har vi jo mange av oss. |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
flisespikker
|
For å være enda tydeligere: Jeg rødprikker ikke fordi jeg er uenig. Jeg vet omtrent hva du mener om slike ting, og jeg er ofte veldig uenig med deg på grunn av det, men jeg har aldri rødprikket deg av den grunn. Jeg rødprikket deg fordi jeg synes det du sa til/om HI var såpass stygt og såpass voldsomt/overdrevent i forhold til saken slik vi har fått vite om den. Jeg synes ikke det holder at du synes det er omsorgssvikt å nedlate seg til å snakke med en medforelder eller steforelder som man mener er urimelig - jeg synes fremdeles det er (urimelig) stygt å beskylde folk som gjør slikt for å drive omsorgssvikt.
![]() |
#94 |
Passiv
|
![]() Sv: Forskjellsbehandling med julekalenderDet er bra at han ga seg. Men dere har vel uansett en diskusjon foran dere på hva som er og ikke er forskjellsbehandling. |
![]() |
![]() |
#95 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Forskjellsbehandling med julekalenderJeg vurderte å rødprikke deg Dronningen, men ser jo at jeg slipper.
![]() |
#96 |
lurer
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Forskjellsebehandling med julekalender
Har ikke lest hele tråden, men må bare si meg helt enig med Lhi-My. Eneste fornuftige løsning.
![]() |
![]() |
#97 |
ull-lue
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Forskjellsbehandling med julekalenderJeg kommer kanskje litt sent med svar her men ...
![]() |
#98 |
Passiv
|
![]() Sv: Forskjellsbehandling med julekalenderEgentlig så burde han jo slutte å stille opp for sine egne barn. Eller få jenta deres sin far til å komme på banen. Ellers er det forskjellsbehandling uansett hvem som eier huset. |
![]() |
![]() |
#99 |
Shake it out!
|
![]() Sv: Forskjellsbehandling med julekalenderVeldig enig med Skilpadda og hennes meningsfeller i denne tråden. Og for
![]() |
#100 |
By the Sea
|
Og M@W:
Selve caset er i seg selv høyst besynderlig, og veldig trist for en liten jente. Men det eneste jeg sitter igjen med av tanker, er hvordan han oppfører seg ellers. For dette er jo unektelig en temmelig dominerende oppførsel? Det høres ikke bra ut og jeg kjenner at jeg blir lei meg på dine og datteren din sine vegne.
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|