Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Forskjellsbehandling med julekalender

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-12-09, 10:10   #21
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Forskjellsbehandling med julekalender

Jeg er enig i din tankegang, 4-åringen skal ikke bli straffet fordi de andre barna ikke bor fast hos dere. Tullete mann.
Men jeg lurer også på hva hans argumenter er.

Gammel 03-12-09, 10:10   #22
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du ble forbannet og gikk din vei? Er det ikke DU som bestemmer dette da? Lar du ham overkjøre deg når det gjelder din egen datter?

Gammel 03-12-09, 10:13   #23
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 222
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Hæ? Får ikke din datter åpne pakker de dagene hans unger ikke er der?! Det hadde jeg ikke gått med på, for en tulling til mann!

Godt oppsummert.
Jeg synes det høres ut som at kjæresten din har usedvanlig såre tær når det gjelder forskjellsbehandling av ungene. Kan det være noe annet som er grunnlaget og at han lar det gå utover kalenderen?

Gammel 03-12-09, 10:13   #24
Selma
blid

Selma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

jeg hadde nærmest bedt ham akseptere det eller flytte.

Å true med å kaste ut fyren var vel kanskje litt voldsomt?

Saken er hvis jeg forstår det riktig:
- din datter har 24 kalenderpakker hengende hos deg
- hans barn har kalenderpakker for de dagene de er hos dere hengene hos dere og pakker hos mor de dagene de er der? Altså 24 pakker fordelt på to bosteder?

I så fall synes jeg dette er en merkelig sak å lage masse krangel om. Mulig jeg er frekk nå, men det hørtes ut som en litt barnslig krangel.... Ungene får 24 kalenderpakker hver - dog for to av barna gavene fordelt på to bosteder

Gammel 03-12-09, 10:14   #25
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Selma, her.

Å true med å kaste ut fyren var vel kanskje litt voldsomt?

Ja, jeg er enig, men jeg hadde ikke klart å leve sammen med en som ikke forstår noe som fremstår som så klart og enkelt, samt at dette går ut over en 4-åring som iallfall ikke er skyld i saken. Uansett om det ligger noe annet bak.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-09, 10:15   #26
mammamia
Superaktiv

Medlem siden: Jan 2007
mammamia er litt kulmammamia er litt kul
Standard

Jeg synes dette hørtes voldsomt ut, og blir nysgjerrig på hvordan dere ellers klarer å løse samarbeidet mine dine og våre barn?

mammamia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-09, 10:15   #27
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Jeg kan bare si meg enig med de overstående, spesielt Skilpadda. Slik jeg leser det er det forresten din datter som kommer dårligst ut uansett hvordan dere åpner pakkene, da hans barn antakelig har 48 gaver i kalenderen, en hos mor og en hos far? Dere bør snakke sammen etter leggetid, men jeg tror nok det fungerer bedre å si fra i situasjonen at dette kan vi voksne diskutere i kveld - og frem til vi har blitt enige åpner datteren kalenderen som avtalt/antatt.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-09, 10:17   #28
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forskjellsebehandling med julekalender

Er det HAN eller barna som synes dette er urettferdig?
For jeg kan fint forestille meg at barna synes ordningen er helt i orden. Og i så fall burde jo han bare klappe igjen.

Gammel 03-12-09, 10:18   #29
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Ja, jeg er enig, men jeg hadde ikke klart å leve sammen med en som ikke forstår noe som fremstår som så klart og enkelt, samt at dette går ut over en 4-åring som iallfall ikke er skyld i saken. Uansett om det ligger noe annet bak.

Helt enig. Ble både lei meg og sjokkert over tråden.
Når jeg så er så bitch at jeg ikke tar hensyn til teite menn (for de skal brenne i ovnen på 300 grader i 2 døgn), så hadde jeg sagt at dette bestemte jeg, og sånn ble det.
I teorien kan jeg være villig til å høre på idioti, men å ta hensyn til det: nope.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-09, 10:20   #30
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Altså, uansett hvor ubegripelig lite gjennomtenkt hans argumenter er så må du fortelle ham at poenget med en julekalender er at barna får åpne en pakke hver dag. Jeg får helt vondt i mammahjertet mitt over at din datter fikk "nei" til svar om å åpne kalendergaven sin i går, og tenker at dette for mange kan være en filleting, men det er en ting som man kan bære med seg og bli en liten del av mange små kjipe barndomsminner for henne.
Har selv vokst opp som skilsmissebarn og opplevd svært mange lignende bagateller som til sammen har blitt til lite gode minner fra barndommen.

Håper du tar diskusjonen med ham og får ham til å forstå hvor idiotisk argumentet hans er. Stå opp for din datter!

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-09, 10:21   #31
Mamma@work
Fullverdig medlem

Medlem siden: Nov 2008
Mamma@work har et hav av muligheter foran seg
Standard

Hvis hans argument skal holde, så har han vel også insistert på at hans egne barn ikke skal åpne gaver når de er hos mammaen deres? Ellers faller argumentet om at man kun skal åpne når alle tre barn er sammen til jorden .

(Har for øvrig aldri hørt noen andre ha en slik rar holdning)

Mamma@work er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-09, 10:22   #32
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mamma@work, her.

(Har for øvrig aldri hørt noen andre ha en slik rar holdning)

Varianter av denne er ganske vanlig. At fastboende barn generelt aldri får gjøre noe morsomt når de barna som også bor et annet sted ikke er der. Man må alltid vente til de kommer. Det hører jeg ofte om.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-09, 10:24   #33
Mamma@work
Fullverdig medlem

Medlem siden: Nov 2008
Mamma@work har et hav av muligheter foran seg
Standard

Trist. jeg er selv skilsmissebarn og har opplevd mange rare ting, men heldigvis ikke denne typen.

Mamma@work er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-09, 10:26   #34
Slettet bruker
Passiv

Standard

Poenget med kalender er at man altså teller tid. Denne typen kalender kjennetegnes ved at man teller dager igjen til jul. Man teller sånn dager en av gangen - sånn ca en gang i døgnet. Tiden er som kjent nokså jevn i sin bevegelse. Den går med andre ord også når barn er på skolen, hos mor, hos far eller på Jupiter. (Men der faller han kanskje av siden tiden der blir litt annerledes.)

Hans barn teller en dag ned til jul hver dag de også.

Akkurat som ditt.

Sånn er det med saken.

Og hvis det er et problem så sier du: Mitt barn - mine regler. Jeg gir jamt faen i hva du mener om dette. Medmindre du ønsker at jeg skal nekte dine barn å samle opp gaver her - for det mener jeg at er bullshit.

Men hvis dette er symptomatisk for hans samarbeidsnivå om barn og han på det jevne forskjellsbehandler dine og hans barn gjennom en helt misforstått oppfatning av likhet så har dere et større problem å jobbe dere gjennom.

Dette vil nok åpenbare seg idet du sier ditt barn dine regler antar jeg.

Lykke til.

Svar med sitat
Gammel 03-12-09, 10:29   #35
Nillenalle
Aktiv

Nillenalle sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Nillenalle er litt kulNillenalle er litt kul
Standard

Syns Balanse sier det bra. Hans barn får faktisk flest gaver, med kalender i begge hus. Det er din datter som diskrimineres. Kanskje du må tegne det for han? Noen mannfolk trenger det gjerne litt mer visuelt, kanskje en grafisk fremstilling?

Nillenalle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-09, 10:34   #36
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Forskjellsebehandling med julekalender

Opprinnelig lagt inn av Butterfly, her.

Men hvordan forklarer jeg han det så han skal forstå hva jeg mener og ikke bare se det han selv har bestemt seg for at slikt skal det være? Prøvde å forklare han hva jeg mente men han ville ikke forstå i det hele tatt.

Du sier til han at sånn skal det være og dermed basta.

Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-09, 10:35   #37
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Forresten - har du laget én kalender der de skal åpne hver tredje gave, eller en kalender til hver?

I det siste tilfellet er det din datter som får mindre, uansett hvordan det gjøres. I det første er det likevel ikke riktig slik han forlanger, for hans barn får jo åpne kalender hos moren når de er der.

Hvis det er felleskalender og det fører til et problem, får du heller lage en egen til datteren din, og la det være opp til ham å sørge for sine.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-09, 10:40   #38
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av GydaG, her.

Jeg får helt vondt i mammahjertet mitt over at din datter fikk "nei" til svar om å åpne kalendergaven sin i går(...)

Samme her! Stakkars liten.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-09, 10:42   #39
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Hva er problemet til mannen din? Klarer han ikke se på at jenta åpner gavene, og blir sår fordi barna hans ikke er der og kan åpne sine hver dag?

Dette virker svært urimelig i forhold til datteren din..de andre ungene får jo lov til å åpne pakkene hos sin mor.
Nei, dette må du ta skikkelig opp med ham en gang til,- og ikke gi deg!

Gammel 03-12-09, 10:52   #40
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Mest sannsynlig har denne mannen veldig dårlig samvittighet ovenfor sine barn, og det er jo veldig trist.
Det forsvarer likevel ikke denne oppførselen. HANS dårlige samvittighet skal ikke gå utover ditt barn.

Jeg tror dere trenger ta en prat. Ang. dette med samvittighet osv.

Min mann var ikke særlig interessert i å snakke om det i begynnelsen, men det kom seg med åra. Nå kan vi snakke om det, uten såre følelser.
Bare så det er sagt, mannen min kunne aldri funnet på å behandle mine barn slik som dette. Så hos oss ble det bare slitsomt etterhvert at han hadde dårlfig samvittighet. Han og vi har fått det mye bedre når han ga slipp på den.

Du må prøve snakke med din mann. Uten å angripe han!

Lykke til!

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:49.