Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Banning

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-04-08, 22:32   #101
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Banning

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Jævla Ole Brumm. Han korrupterer de små barnesinnene.

Jeg syntes Liten min var ganske søt da han hadde plukket opp Lompas favorittuttrykk, og frustrert og oppgitt fordi han ikke fikk "vekket" mamma (vi lekte at jeg sov) utbrøt: "Åh, heffel høffel!"

Gammel 15-04-08, 08:56   #102
malena

malena sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Jævla Ole Brumm. Han korrupterer de små barnesinnene.

Jepp. Ikke mer Ole Brumm. Og så må jeg visst ta en allvorsprat med barnehagen. Det er nemlig ifølge storebror ped. leder som pleier å si fillern.

Gammel 15-04-08, 09:49   #103
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miromurr, her.

Ifølge svigerfamilien min er "herregud" et banneord. Jeg trodde jeg var på trygg grunn med den, men dengang ei...

Ja, det ses på som misbruk av guds navn. Greit nok.

Jeg kjente ei som vasket munnen til barn som sa "herregud" med såpe.
Hun jobbet som sykepleier på en barneavdeling. Alle trodde det var ironi, til barna (og foreldrene) kom og fortalte at det hadde skjedd.

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-08, 21:41   #104
Møøse
I could be violet sky

Møøse sin avatar

Hvor: Oslo
Møøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de fleste
Standard

Eg bannar aldri. Det er eg eigentleg stolt av. Eg har heller aldri gjort det, og det er eit bevisst val. Det er eigentleg det meste positive trekket eg har.
Eg seier rett nok fleire stygge skjellsord, altså, men ikkje dei tre-fire klassiske banneorda. (Unntatt i sitat. Men der slit ungane litt med å forstå. )

Gammel 15-04-08, 21:42   #105
Møøse
I could be violet sky

Møøse sin avatar

Møøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de fleste
Standard

Eg seier nesten aldri "herregud" heller. Ein tidlegare kjærast forklarte meg, med eit lite skodespel der han sjølv spela alle rollene, kvifor det ikkje var bra å seie det. Og det var såpass overtydande at eg svært sjeldan uttalar det ordet den dag i dag.

Gammel 15-04-08, 21:47   #106
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Banning

Opprinnelig lagt inn av Møøse, her.

Eg seier nesten aldri "herregud" heller.

Ikke jeg heller, i min bok er det banning da. Men uansett, jeg synes det er überteit å si det, særlig når man som meg er ateist.
Jeg har en (u)vane med å si "han finnes ikke" når noen sier herregud i nærheten av meg, det er faktisk så effektivt at mange har sluttet å si det, for de innser hvor teit det er

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-08, 21:50   #107
Møøse
I could be violet sky

Møøse sin avatar

Standard

Åja. "Føkk" sier jeg støtt og stadig, men fortrinnsvis ikke foran ungene. :Bryggesjauer:

Eg seier da "føkk" og "føkke opp" og sånt. Føkke opp kan eg til og med bruke i fagleg samanheng, det er liksom ikkje stygt, berre veldig uttrykksfullt.
"Føkke opp" kan eg seie så ungane høyrer. Burde eg ikkje det, tru?

Gammel 15-04-08, 21:51   #108
Møøse
I could be violet sky

Møøse sin avatar

Standard

Sv: Re: Sv: Banning

Opprinnelig lagt inn av Aminta, her.

Ikke jeg heller, i min bok er det banning da.

Kva for ei bok er det? :liker bøker:

Gammel 15-04-08, 21:52   #109
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1275
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eg seier da "føkk" og "føkke opp" og sånt. Føkke opp kan eg til og med bruke i fagleg samanheng, det er liksom ikkje stygt, berre veldig uttrykksfullt.
"Føkke opp" kan eg seie så ungane høyrer. Burde eg ikkje det, tru?

Det spørs jo om du vil forklare uttrykket for de eller ikke. Kanskje en litt ny tilnærming som kan erstatte kjedelige, forslitte "blomstene og biene", som når jeg tenker på det hadde vært et jævlig komplisert banneuttrykk.

:Banner at will i denne tråden, altså:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-08, 21:54   #110
Gri
Bør lage seg en tittel selv

Gri sin avatar

Gri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt likt
Standard

Eg banner ikkje, og har i grunn aldri gjort det.

Gammel 15-04-08, 21:58   #111
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har ikke engang lest HI, men regner meg at han spør om jeg banner og om det stakkars avkommet hører på.

Ja, vi banner dessverre litt. Det er muligens søkt å skylde på sitt nordnorske opphav, men her kommer liksom ordene inn med morsmelka. Ungene hører nok lite til banningen, og vi sier alltid et kjapt "unnskyld" hvis det slipper ut et lite jævelord. Ungene banner ikke. Enda...

Gammel 15-04-08, 22:00   #112
Agurke
Fabelaktig

Agurke sin avatar

Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Jeg banner altfor mye. Det gikk først ordentlig opp for meg da jeg knuste tåa mi mot en kjøkkenstol, og Knerten, som da var to, så hjelpsomt sa: "Helvete, mamma?"
Jeg prøver å begrense meg nå.

Agurke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-08, 22:11   #113
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Re: Sv: Banning

Kva for ei bok er det? :liker bøker:

Gammel 15-04-08, 22:36   #114
Katinka
Skriv og skriv og skriv

Katinka sin avatar

Hvor: Det meste er nord
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Herreguuuud, nå blei det jammen trangt i skammekroken. :skubber:

Gammel 15-04-08, 22:40   #115
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sier du det samme hvis noen sier "faen", Aminta? :nysgjerrig:

Gammel 15-04-08, 22:46   #116
mumrik
Egenial

mumrik sin avatar

Hvor: Trondheim
mumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tosse, her.

Herreguuuud, nå blei det jammen trangt i skammekroken. :skubber:

Kanskje på tide noen serverer vin her?

Gammel 15-04-08, 22:47   #117
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Scaaarleeettah! :roper:

Gammel 15-04-08, 22:51   #118
mumrik
Egenial

mumrik sin avatar

Hvor: Trondheim
mumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt likt
Standard

Gammel 15-04-08, 22:57   #119
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Standard

Re: Sv: Banning

Sier du det samme hvis noen sier "faen", Aminta? :nysgjerrig:

Det hentyder vel til fanden?

Eller mener du at han ikke finnes, han heller?

"Herregud"-rettelsen er ren ryggmargsrefleks, akkurat det. Jeg reagerer på banning generelt, men på forskjellig måte, det er lenge siden noen sa f ordet i nærheten av meg nå, så jeg husker ikke hva jeg sier. Det er faktisk lenge siden noen bannet i mitt nærvær generelt.

Gammel 15-04-08, 22:59   #120
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Sv: Re: Sv: Banning

Opprinnelig lagt inn av Aminta, her.

Det hentyder vel til fanden?

Eller mener du at han ikke finnes, han heller?

"Herregud"-rettelsen er ren ryggmargsrefleks, akkurat det. Jeg reagerer på banning generelt, men på forskjellig måte, det er lenge siden noen sa f ordet i nærheten av meg nå, så jeg husker ikke hva jeg sier. Det er faktisk lenge siden noen bannet i mitt nærvær generelt.

Jeg bare tenkte at det var litt inkonsekvent å ikke tro på gud, men å tro på djevelen.

Jeg retter på alle som sier pule. Det heter å knulle.

:vasker munnen min:

Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:56.