|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Fullverdig medlem
Medlem siden: Apr 2008
![]() |
![]() BanningJeg har fått streng beskjed fra min nevø på 10 år om å skutte å banne.
![]() |
#2 |
♥ ♥ ♥
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: BanningJeg banner lite og prøver å unngå å banne forran sønnen min. Han er 9 1/2 år. Må også si at han har begynt å banne og da gir jeg klar beskjed om at banning vil jeg ikke ha noe av.
Estrella ![]() ![]() Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004 Sist redigert av Estrella : 14-04-08 kl 00:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
![]() Sv: BanningJeg prøver å unngå det foran ungene, men så hender det at det glipper, hvis fotballen går til helvete eller noe. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: BanningJeg banner stort sett ikke, men sånn generelt er jeg litt bevisst hvilke ord jeg bruker og hva jeg faktisk sier når det er barn rundt meg.
![]() |
#6 |
Fullverdig medlem
![]() |
![]() Sv: Banningmmm Jeg har jo resgistrert min sønn som med hjelpende stemme kommer papa til unnsetning:
![]() |
#7 |
superbruker
|
![]() Sv: BanningJeg har lett for å banne. Skylder på at jeg oppvokst i Sverige og det bannes mye mer der enn her. Jeg prøver på skjerpe meg men det hender at det kommer noen mindre pene gloser.
![]() |
#8 |
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
![]() Sv: BanningBannende finnmarking melder seg og hamrer fast sterotypien.
![]() |
![]() |
#9 |
høyt og lavt
![]() |
![]() Sv: BanningPrøver å ikke banne, men det hender jo det glipper ut en gang i blant.
![]() |
#10 |
klossemajor
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
![]() Sv: BanningJeg har vokst opp med at banning er fyfy, jeg har visst hørt faren min banne én gang. (Til gjengjeld var det en så morsom situasjon at vi lo av det i mange år etterpå.) Nå har jeg bodd noen år i Trøndelag og blitt en smule herdet, det er mange bannord som inngår naturlig i dialekten her. Men fillern er vel omtrent det sterkeste jeg er komfortabel med å bruke. En annen sak er hvor mye Knotten bør være med pappaen sin og mekke bil ...
![]() |
#11 |
madmanized
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Banning
![]() |
![]() |
#12 |
Getting in tune
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Banning"Pokker", er vel det sterkeste uttrykket jeg bruker i næreheten av barn. Men det kan selvsagt glippe, det har det nok gjort ja ... Ellers så banner jeg ikke så mye til vanlig, jeg la av meg det i 16-års alderen da jeg tenkte at jeg hørtes mer intelligent ut dersom jeg fant alternativer for banneordene
![]() |
#13 |
Lett rørt
|
![]() Sv: BanningJeg prøver å unngå det så langt det lar seg gjøre, men har store problemer med å holde munnen igjen i trafikken fra tid til annen da noen kjører usigelig sakte.
![]() |
#14 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: BanningEkte nordlenning melder seg. Jeg banner faktisk ikke |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ctrl+z
|
![]() Sv: BanningJeg jobbet hardt med å legge av meg banningen når eldstejenta var liten. Det har jeg da også klart, med enkelte glipp. Ungene banner ikke, vi har uskrevne familieregler og null banning er et av punktene. Vi passer på hverandre.
![]() |
#17 |
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() Sv: BanningVi innførte "ti armhevinger per banneord" her hjemme en stund. Det hjalp. Ikke at det var så viktig med armhevingene, men vi ville gjerne bli bevisste vår egen ordbruk. Så jeg prøver så langt det er mulig å la det være. Små barn som banner er noe av det mest usjarmerende jeg vet om.
![]() |
#18 |
trøtt
|
![]() Sv: BanningJeg banner heller ikke, og synes ikke det er greit med banning med barn til stede. (Egentlig ikke med voksne til stede heller, men... |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: BanningStorebror her i huset storkoser seg hver gang jeg glipper og banner så han hører det - da ser han på meg og sier med streng stemme: "Mamma, det er ikke lov å si F(piiip)!"
![]() |
|
|