|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Passiv
|
![]() Sv: Alkoholforbruk - hva regner du som "normalt"?Jeg innbiller meg at jeg drikker ganske lite, i hvert fall i forhold til mange av vennene mine. |
![]() |
![]() |
#2 |
Pen. Så det så.
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Alkoholforbruk - hva regner du som "normalt"?
Men er det egentlig OK for deg? Er du ikke redd for han eller hva han kan finne på f.eks? Vil du egentlig dra hjem alene?
![]() |
#3 |
Tidsklemma
|
Det har vært noen ganger jeg har syns det har vært utrolig kjipt, men nå har vi vært sammen såpass lenge at jeg orker ikke å legge så mye i det lenger. Han drikker til tider til han stuper, det får være hans problem. Han har sett det i etterkant, og han sier selv at han ikke liker seg selv når han blir så full. Vi har et par ganger prøvd å gjøre avtaler om at vi kommer sammen og drar sammen, men det har endt i krangel, så jeg gidder ikke lenger gjøre slike avtaler.
![]() |
#4 |
Guardian of the galaxy
|
Jeg svarer bare for meg da:
![]() |
#5 |
Pen. Så det så.
Når jeg skrev "finne på", så mente jeg ikke nødvendigvis utroskap om dere leste det slik.
![]() |
#6 |
Guardian of the galaxy
|
![]() |
#7 |
Tidsklemma
|
![]() |
#8 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Alkoholforbruk - hva regner du som "normalt"?Jeg drikker mer enn min mann, og er også mer glad i "en kveld med venner og en del vin". Han koser seg mer med å treffe kompisene til en fotballkamp. Bortsett fra at han er utrolig sympatiløs og hardhudet hvis jeg skulle være litt fyllesyk en gang i skuddåret
![]() |
#9 |
intro
|
![]() Sv: Alkoholforbruk - hva regner du som "normalt"?Vi er veldig like når det gjelder alkohol, bortsett fra at det nok er litt mindre viktig for ham, slik at han tilbyr seg å kjøre hvis det er konglete å komme seg til festen.
![]() |
![]() |
#10 |
|
![]() Sv: Alkoholforbruk - hva regner du som "normalt"?Min kjære og jeg er forholdsvis samkjørt. Han har til tider ment at jeg har drukket for mye, (hvis jeg har vært ute uten ham... |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Alkoholforbruk - hva regner du som "normalt"?Vi er også samkjørte. Jeg tar nok i litt større grad initiativ til to glass vin en fredag.
![]() |
#12 |
Pen. Så det så.
![]() Sv: Alkoholforbruk - hva regner du som "normalt"?Mex: Full forståelse for at du ikke orker lage avtaler og krangle, men jeg er bare nysgjerrig på hva du "sier til deg selv" for at dette skal være en greie du klarer å ikke bruke for mye energi på.
![]() |
#13 |
Tidsklemma
|
Hmm.. Det jeg sier til meg selv er stort sett at han ser ut til å kose seg, dette er noe han ønsker og da bør jeg la være å "nagge" om det. Han får en kjip dag dagen derpå, det er hans problem.
![]() |
#14 |
Tidsklemma
|
.. og så er det noen ganger at jeg ser at nå er det på vei til å gå for langt. Og jeg syns det er litt pinlig. Og da tenker jeg som så at jeg har hatt det gøy frem til nå, nå har jeg det ikke gøy lenger, da er det på tide for meg å dra.
![]() |
#15 |
intro
|
![]() Sv: Alkoholforbruk - hva regner du som "normalt"?For å svare på spørsmål fra hovedinnlegget: Jeg regner ikke mitt alkoholforbruk som problematisk, i alle fall ikke til hverdags. (I ferier tar jeg meg iblant sammen og begrenser meg fordi jeg trives litt for godt med å drikke hver dag, men det er jo ikke noe problem å styre det.) Jeg legger ikke skjul på at jeg tar 2-3 glass vin på fredags- og lørdagskvelden fordi jeg liker effekten det gir, men det bekymrer meg ikke.
Sist redigert av Bluen : 12-10-12 kl 13:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
![]() Sv: Alkoholforbruk - hva regner du som "normalt"?Vi har et moderat alkoholkonsum mener jeg. Vi drikker ikke hver helg, eller hver uke.
![]() |
#18 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() Sv: Alkoholforbruk - hva regner du som "normalt"?Jeg drikker relativt sjelden, og da gjerne kun ett glass vin, sjelden mer enn 1/2 flaske vin. Jeg går gjerne ut, på fest, på middag både i jobb og privat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() Sv: Alkoholforbruk - hva regner du som "normalt"?Jeg er ferdig med de voldsomme mengdene alkohol vi kunne drikke da vi var yngre. Jeg orker ikke prisen som må betales dagen etter.
![]() |
#20 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() Sv: Alkoholforbruk - hva regner du som "normalt"?Charlie, du sier mye fornuftig. Men jeg sliter litt med at det skulle være rett og slett upassende og ikke bra for barna at foreldre tar et glass vin til maten eller at familie tar konjakk til kaffen. Mener du virkelig det? For i min verden utvikler sånt seg aldri til fyll og jeg kan heller ikke se hva som ikke er bra. Jeg er vel også der at jeg synes det ikke er riktig å skjerme barna fra absolutt alt her i verden. Folk drikker vin til maten jevnt over, tante Olga røyker som en skorstein, fetteren til Hans er narkoman og onkel Kåre er alkoholiker. Det er bra å prate om forskjellige problemstillinger og for meg er det viktig at barna mine faktisk ikke reagerer på om jeg har solo eller rødvin i glasset på fredagskvelden. At det ikke er en big deal eller utrygt for dem. At de faktisk kan le og se på med litt store øyne hvis vi skulle møte på fulle folk i byen en lørdag, ikke bli redde. Verden er jo ikke alkohol-og narkotikafri og folk er fulle av laster og uvaner.
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|