Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Et spørsmål til dere erfarne foreldreportalmennesker

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-09-08, 12:54   #121
Slettet bruker
Passiv

Standard

Sv: Et spørsmål til dere erfarne foreldreportalmennesker

Er kneggen borte? Det der må jeg teste.

Den er jo der. Nå har jeg tydeligvis gått glipp av noe igjen.

Svar med sitat
Gammel 02-09-08, 12:57   #122
kie
weird

kie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Dysleksiargumentene på begge sider er helt tullete.

Vi snakker om at alle bør skrive så godt som de kan. Verken mer eller mindre.

Jeg synes det bør være rom for å tenke litt om i hvor stor grad hele forumopplevelsen skal preges av dette også. Det å være her bør vel være mer enn å jobbe med språket også? Selv for en dyslektiker? Altså; det bør stå i forhold til noe. Er det riktig at 99,5% av forumopplevelsen skal handle om å konse om språk, dobbelt-trippelt og ørtenganger-sjekke at man ikke skrev noe feil eller mener man at også dyslektikere skal få senke skuldrene her?

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-08, 12:58   #123
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Jeg skjønte det. Jeg prøvde å fortelle deg at den ikke passet der.

Å.....

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Du vet at du kan trykke på "Mer" under den lille smiley-oversikten, for å få opp alle smileyene i et eget vindu?

Ja, er jo måte på hvor jeg er ! Den har lagt under "mer" hele tiden,men har tydeligvis stukket av. Utbrent?

Opprinnelig lagt inn av FarOutFishing, her.

Er kneggen borte? Det der må jeg teste.

Den er jo der. Nå har jeg tydeligvis gått glipp av noe igjen.

Tror det er bare min som er borte. Har nok for mye.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-08, 13:02   #124
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1278
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av kie, her.

Men dyslektikere er ikke en ensartet gruppe. Jeg synes det blir galt dersom man bruker "de vellykkede dyslektikerne" mot de som kanskje ikke har fått samme resultat. Kanskje også på tross av minst like mye øving.

En annen ting jeg tenker på er at det slett ikke er alle som har lyst til å oute noe så personlig som en diagnose. Så hva vet vi om slurv vs. dysleksi?

Har jeg sagt at de er en ensartet gruppe? Nei. Jeg skrev at det er dyslektikere som har skrevet glitrende innlegg, og da er det innhold og ikke form jeg tenkte på.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-08, 13:03   #125
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

...og så vidt jeg vet har ikke utstrakt fargebruk og fascinerende mengder smileyer noe med dysleksi å gjøre.

Gammel 02-09-08, 13:07   #126
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Da jeg var ny her ble jeg litt skremt av rettskrivings-mafiaen.
Det var ikke mye jeg turde å poste i starten, for jeg innrømmer at jeg er fæl til å slurve.
Men, når det er sagt så har jeg på grunn av dette forumet blitt mer bevisst på rettskriving (det vises kanskje ikke så godt. ).

Hadde jeg fått røde prikker som helt fersking derimot, så hadde jeg nok lagt forumet dødt.
Det tok tid før jeg fant meg til rette her, men i dag er det vel det forumet jeg bruker mest tid på, jeg storkoser meg her og elsker det faktum at de fleste seriøse tråder ender opp med en blanding av alvor og fjas.

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-08, 13:10   #127
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Tror det er bare min som er borte. Har nok for mye.

Beklager, du har brukt opp kneggekvoten for i dag. 20 nye i morgen.

Gammel 02-09-08, 13:10   #128
rine
Halloen!

rine sin avatar

rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det bør være rom for å tenke litt om i hvor stor grad hele forumopplevelsen skal preges av dette også. Det å være her bør vel være mer enn å jobbe med språket også? Selv for en dyslektiker? Altså; det bør stå i forhold til noe. Er det riktig at 99,5% av forumopplevelsen skal handle om å konse om språk, dobbelt-trippelt og ørtenganger-sjekke at man ikke skrev noe feil eller mener man at også dyslektikere skal få senke skuldrene her?

Akkurat! Foreldreportalen er noe jeg driver med på fritida, en hobby, et tidsfordriv, u name it. Det er synd hvis noen føler at de ikke kan skrive her inne uten å bli stemplet som sløve og slaurete. Selvfølgelig ser jeg at mye her inne er slurv, og gidder heller ikke alltid lese innlegg med så mange skrivefeil at selv budskapet ikke kommer helt klart fram. Men jeg lar det bli med det. (Har mer enn nok av retting i jobben, og er vel lettet over at dette ikke er "mitt bord".) En annen ting er jo at man ( iallfall jeg) ofte skriver innlegg i en rivende fart. Ser jo selv i ettertid at jeg kan ha glemt et komma, eller en bokstav, men dette er jo på "privaten", da slurver jeg litt mer enn jeg gjør ellers. Klarer dog ikke å la det gå så langt at jeg starter setninger med liten bokstav... et sted jo grensen gå.

Gammel 02-09-08, 13:10   #129
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Det forundrer meg, på generelt grunnlag, at mange tror man kan "fikse" litt på dysleksien ved å være ekstra nøye. Ja, jeg vet det fungerer for noen, men jeg kjenner også de som prøver og prøver og ikke får dette til.

Men hva som er årsak til skrivefeil er jo uvisst i mange tilfeller og jeg setter også pris på et prikkfritt språk .

Gammel 02-09-08, 13:12   #130
safran
frakoblet

safran sin avatar

safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ser ikke noe poeng med å unngå den for enhver pris, det ville jo være å lagt skjul på meningene sine, slik jeg ser det iallfall?

Jeg sa vel ingenting om at man måtte unngå dem for enhver pris? Jeg prøvde å si at hvis man syns det er så fælt med røde prikker, så er det mange måter man kan unngå dette på uten å legge skjul på hva man mener.

Det var da som pokker så kjapt du skriver da. Hva mente du? Var den ment til meg, eller mer generelt?

Hvorfor vil du ikke lage mellomrom mellom teksten og smiletrynet? Det ser veldig dumt ut slik du bruker dem.

Gammel 02-09-08, 13:12   #131
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Alle disse innleggene her, viser at det bare er de staeste som overlever på dette forumet. Tror at svært mange, inkludert meg selv, fikk en litt "heftig" start. Men jeg er sta som faen, når jeg vil

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-08, 13:14   #132
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jo, da enig med deg i det. Det er ikke snakk om at alle skal bestrebe seg etter å skrive feilfritt. Man kan ikke bruke så mye energi på å skrive feilfritt at annen opplevelse av forumlivet forsvinner.

Men langt fra de fleste gjør vel det? De fleste har ikke dysleksi. De fleste som skriver med forskjellige farger, forskjellige fonter og forskjellige størrelser gjør det fordi de liker det. Og det kan da ikke være noe galt å si ifra om at man er uenig? Hva er forskjellen på om jeg sender avgårde en rød prikk, eller om jeg i full offentlighet sier at "En slik måte å skrive på liker jeg ikke".

For jeg mener det skal være lov å si ifra.

Også regner jeg med at de som har dysleksi og som har fått beskjed om å "skjerpe seg". Klarer å se at det er en generell oppfordring. Vi vet at noen har dysleksi. Vi vet at noen sliter med å skrive. Så alt maset om å skrive riktig gjelder for de som kan. Om man ikke kan skrive riktig, så kan man ikke det, og da gjelder ikke gnagingen.

Folk flest vet vel om de skal ta til seg en oppfordring om å forsøke å skrive bedre? Hvis man ikke mener man bør det, ja, så gjør man ikke det da.

Drama.

Gammel 02-09-08, 13:19   #133
rine
Halloen!

rine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Jeg sa vel ingenting om at man måtte unngå dem for enhver pris? Jeg prøvde å si at hvis man syns det er så fælt med røde prikker, så er det mange måter man kan unngå dette på uten å legge skjul på hva man mener.

Du skrev vel at man lærer å unngå dem. Hvis man har sterk dysleksi, kan det jo være et problem å unngå de røde prikkene. Forøvrig ser jeg ikke noe poeng i å unngå dem ellers.

Hvorfor vil du ikke lage mellomrom mellom teksten og smiletrynet? Det ser veldig dumt ut slik du bruker dem.

Viser til mitt forrige innlegg.
( Tid er penger! Tenk hvor mye jeg har spart på å droppe alle de mellomrommene i de litt over 300 innleggene mine.

Gammel 02-09-08, 13:21   #134
safran
frakoblet

safran sin avatar

safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Viser til mitt forrige innlegg.
( Tid er penger! Tenk hvor mye jeg har spart på å droppe alle de mellomrommene i de litt over 300 innleggene mine.

Der, ja! Du kan!

Gammel 02-09-08, 13:22   #135
kie
weird

kie sin avatar

kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Jo, da enig med deg i det. Det er ikke snakk om at alle skal bestrebe seg etter å skrive feilfritt. Man kan ikke bruke så mye energi på å skrive feilfritt at annen opplevelse av forumlivet forsvinner.

Da er vi enige, da.

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
Gammel 02-09-08, 13:22   #136
malena

malena sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Når det gjelder presentasjonen til HI så skal jeg innrømme at jeg himlet litt over farge- og fontbruken. Men, hun synes sikkert det er veldig fint og har gjort seg flid med det for at det skulle se bra ut.
Så hvorfor rødprikke for det eller kritisere det når det er selveste presentasjonen og det også er det eneste stedet hun har skrevet sånn?

Gammel 02-09-08, 13:24   #137
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Da er vi enige, da.

Nei, det tror jeg egentlig ikke, men vi kan godt late som.

Gammel 02-09-08, 13:25   #138
kie
weird

kie sin avatar

Standard

Jeje.

Gammel 02-09-08, 13:25   #139
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg registrerer at det er 15 brukere inne på denne tråden nå.

Svar med sitat
Gammel 02-09-08, 13:26   #140
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Jeg registrerer at hit-tallet på profilsiden min står sørgelig stille, og håper torsk sitt gjør det samme.

Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:21.