Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Et spørsmål til dere erfarne foreldreportalmennesker

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-09-08, 12:40   #101
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Et spørsmål til dere erfarne foreldreportalmennesker

Opprinnelig lagt inn av Kaija, her.

Du synes det er dårlig gjort å rødprikke et nytt medlem. Jeg tror at de færreste sjekker hvor nytt medlemmet er før de velger å sende en prikk i en vanlig diskusjonstråd. "Likt for alle". Jeg tror at HI ville ha fått adskillig vennligere påminnelser om språket hvis hun skrev slik i en presentasjonstråd, der alle ville være klar over at hun var ny og ukjent med forumets norm for språklig bevissthet.

Men det gjorde hun da også: http://www.foreldreportalen.no/forum...ad.php?t=47758

Og jeg kan tenke meg at hun kanskje har fått påpakning for utstrakt bruk av fonter og farger, jfr den tråden som har blitt linket til flere ganger her:

Opprinnelig lagt inn av Liven, her.

1. Bruk punktum
  2. Husk stor bokstav etter punktum
  3. Sms-språk hører til på mobilen
  4. Man må tåle å bli spikket for skrivefeil og rare setninger
  5. Sort skrift
  6. Skriftstørrelse 2
  7. Skriftstørrelse 1 om du skal fortelle en hemmelighet
  8. Skriftstørrelse 3-7 om du vil rope. Jo større skrift, jo høyere roper du.
  9. Ikke sutre over røde prikker
  10. Grønnprikketigging resulterer i mange røde
  11. Røde prikker er kun en tilbakemeldig, ingen dødelig sykdom eller mobbing
  12. Man kan prikke hvem man vil i hvilken farge en vil
  13. Det er en fordel å være god på ironi
  14. Det står lite mellom linjene
  15. Om noen er litt skarp (eller slem ): get over it! Ta igjen! Dette er et internettforum, ikke førstesiden av VG
  16. Ikke vær redd for å skrive innlegg, vi liker medlemmer som har meninger.
  17. Alle tråder kan kuppes og ende i fjas og tull (bortsett fra trådene i Sorg og Krise-underforumet. Man kødder ikke med andres sorg og savn.)
  18. Det er lurt å ha et nick som ikke er likt alle andre (som Lille My1, Lille My2, Lille My* osv)
  19. Finn deg en avater som ikke er lik alle andre sin, det er lett å blande bruker om avatarene er neste lik
  20. Man trenger ikke like fotball, men det er en fordel

Gammel 02-09-08, 12:43   #102
Fru Snurp
Overdriver

Fru Snurp sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: Oslo
Fru Snurp er populærFru Snurp er populærFru Snurp er populærFru Snurp er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Så det var deg!

(Tenk så mye morsommere om du hadde puttet i stedet for på slutten av den setningen. )

Jammen, det hadde jo blitt feil... for hun er virkelig pen! Og snill.

Skjønner at noen av innleggene mine har blitt litt motsatt tolket og ufrivillige morsomme i det siste :midlertidig smileyfobi:

Gammel 02-09-08, 12:45   #103
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når man skriver "et spø", så synes jeg det blir rimelig far out å dra inn dysleksi. Jeg er lei av dysleksiargumentet, det er rom for skriveproblematikk her på FP. Jeg har ikke rødprikket hovedinnlegger, men jeg synes det er helt greit å gi et hint skriftlig eller per prikk om at mange på dette forumet forventer at man bør forsøke å skrive "spørsmål" framfor "spø".

Gammel 02-09-08, 13:01   #104
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Og DM? Litt søkte metaforer? Sextrakassering? Forretningsreiser?

Og apropos: Trakassering skrives med to s-er
( Men jeg har ikke rødprikket altså.)

Næsj, det var jo poenget som var poenget. Det med å definere ting annderledes enn andre i hodet sitt. Det var det eneste jeg kom på. Du kan jo se om du finner en bedre metafor for meg, så får du demonstrert at du skjønte poenget mitt. (Jeg skjønte forøvring ditt poeng her altså, jeg måtte bare flisespikke på det med at det faktisk betyr veldig mye hvilke ord vi velger på ting og om hendelser. )

Apropsos smileyene? Hvor i #"!?& er kneggesmileyen min blitt av? Nå må jeg gå over til å humre, og det er jo slett ikke det samme? Urettferdig!!!

Du hadde en kneggsmiley som var litt malplassert i quoten av innlegget mitt. Kanskje du mistet den der.

Gammel 02-09-08, 13:06   #105
Beckett
Fornøyd

Beckett sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Takk for tipset. Det sakl jeg bytte teksten til. (Bare si i fra om dere har flere gode forslag. )

Mitt forslag er å lese igjennom teksten før du poster. *host*

...og, for ikke å fjase bort hele tråden,

aC, du er uansett dronningen av fjaseri.

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-08, 13:08   #106
DM
Live and let live

DM sin avatar

DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Arken, her.

Mitt forslag er å lese igjennom teksten før du poster. *host*

Det var et meget godt forslag Arken. Bare at det tar dobbelt så lang tid og jeg prøver å spare på energien min og slutte å være perfeksjonist. :vanskelig:

Dessuten, hva skulle dere da mobbe meg for? :liker ikke alternativet:

Gammel 02-09-08, 13:15   #107
Beckett
Fornøyd

Beckett sin avatar

Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det var et meget godt forslag Arken. Bare at det tar dobbelt så lang tid og jeg prøver å spare på energien min og slutte å være perfeksjonist. :vanskelig:

Dessuten, hva skulle dere da mobbe meg for? :liker ikke alternativet:

Med et par ekstra egg i døgnet så klarer du den jobben - men jeg ser jo at det sikkert ville vært behagelig å være litt mindre perfeksjonist.

Gammel 02-09-08, 13:16   #108
kie
weird

kie sin avatar

kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Et spørsmål til dere erfarene foreldreportaldamer

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg kjenner mange her inne som har ganske stor grad av dysleksi, de skriver tilnærmet feilfritt fordi de har giddet å jobbe med grammatikken sin.

Jeg håper du ikke mener at de dyslektikerne som ikke skriver tilnærmet feilfritt derfor ikke gadd?

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-08, 13:18   #109
DM
Live and let live

DM sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Arken, her.

Med et par ekstra egg i døgnet så klarer du den jobben - men jeg ser jo at det sikkert ville vært behagelig å være litt mindre perfeksjonist.

Et par ekstra egg ja ...

Gammel 02-09-08, 13:19   #110
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg lurer på en ting. Kan noen allmektige forumadminer se hvor mange ganger jeg har skrevet :knegg:?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-08, 13:22   #111
kie
weird

kie sin avatar

kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, jeg må innrømme at jeg er litt lei av den argumentasjonen også, jeg. Dysleksi fremstilles noen ganger som noe som bare kan trenes vekk og dermed mener jeg at man underkjenner at dette faktisk er et helt reellt problem som bunner i noe annet enn manglende trening og selvdisiplin.

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
Gammel 02-09-08, 13:22   #112
Beckett
Fornøyd

Beckett sin avatar

Standard

Jeg lurer på en ting. Kan noen allmektige forumadminer se hvor mange ganger jeg har skrevet :knegg:?

Knis, det kunne vært interessant å se. I grunnen for min egen del også. Så kunne vi sett hvem som hadde flest - sånn prosentvis i forhold til antall inlegg, altså.

Gammel 02-09-08, 13:25   #113
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av kie, her.

Ja, jeg må innrømme at jeg er litt lei av den argumentasjonen også, jeg. Dysleksi fremstilles noen ganger som noe som bare kan trenes vekk og dermed mener jeg at man underkjenner at dette faktisk er et helt reellt problem som bunner i noe annet enn manglende trening og selvdisiplin.

Nå er jo dette en fin liten avsporing, men her er det slurv og ikke dysleksi som blir pirket på. Selvfølgelig. Det er flere dyslektikere på dette forumet som har skrevet glitrende innlegg om språkpirk og dysleksi før, så jeg skal ikke prøve å hoppe etter Wirkola her.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-08, 13:34   #114
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du hadde en kneggsmiley som var litt malplassert i quoten av innlegget mitt. Kanskje du mistet den der.

Nope! Det var din smiley. Slettet det som ikke var relevant for meg å quote, og da glemte jeg visst den igjen. Mine "kneggere" forsvant i forrige uke. Er blitt erstattet av en del andre, f.eks: . Personlig har jeg mer bruk for enn.
Men nå vet jeg i det minste hvordan man lager den "manuelt".

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-08, 13:36   #115
DM
Live and let live

DM sin avatar

Standard

Nope! Det var din smiley. Slettet det som ikke var relevant for meg å quote, og da glemte jeg visst den igjen.

Jeg skjønte det. Jeg prøvde å fortelle deg at den ikke passet der.

Gammel 02-09-08, 13:40   #116
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dysleksiargumentene på begge sider er helt tullete.

Vi snakker om at alle bør skrive så godt som de kan. Verken mer eller mindre.

Gammel 02-09-08, 13:44   #117
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mine "kneggere" forsvant i forrige uke. Er blitt erstattet av en del andre, f.eks: . Personlig har jeg mer bruk for enn.
Men nå vet jeg i det minste hvordan man lager den "manuelt".

Du vet at du kan trykke på "Mer" under den lille smiley-oversikten, for å få opp alle smileyene i et eget vindu?

Gammel 02-09-08, 13:44   #118
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Vi snakker om at alle bør skrive så godt som de kan. Verken mer eller mindre.

Gjerne mer, da.

Gammel 02-09-08, 13:50   #119
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

[quote=perper;1171540]

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Gjerne mer, da.

"Skriv gjerne litt bedre enn du kan."

Burde stå i forumreglene.

Gammel 02-09-08, 13:52   #120
kie
weird

kie sin avatar

Standard

Nå er jo dette en fin liten avsporing, men her er det slurv og ikke dysleksi som blir pirket på. Selvfølgelig. Det er flere dyslektikere på dette forumet som har skrevet glitrende innlegg om språkpirk og dysleksi før, så jeg skal ikke prøve å hoppe etter Wirkola her.

Men dyslektikere er ikke en ensartet gruppe. Jeg synes det blir galt dersom man bruker "de vellykkede dyslektikerne" mot de som kanskje ikke har fått samme resultat. Kanskje også på tross av minst like mye øving.

En annen ting jeg tenker på er at det slett ikke er alle som har lyst til å oute noe så personlig som en diagnose. Så hva vet vi om slurv vs. dysleksi?

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:32.