|
Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: et spø til dere erfarene foreldreprotall damer
Mobbing? |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Eklektisk
|
![]() Sv: Et spørsmål til dere erfarene foreldreportaldamerDysleksi eller ikke: |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
frakoblet
|
![]() Sv: Et spørsmål til dere erfarene foreldreportaldamer
Okei, det er kanskje noen som sliter med det. Men dyslektikere kan også jobbe med problemene sine, og mange vil få det til. Jeg kjenner flere dyslektikere, mange av dem har jobbet hardt for å komme dit de er med skriftspråket sitt. Og mammsen31 har både forkortelser og prikker her og der som forsterker inntrykket om at dette er slurv.
Poenget mitt er at prikkesystemet her inne blir brukt litt hardere enn på kosemoseforum. Tåler man det ikke, er det bare å skru av ryktesystemet. Fullstendig unødveldig å hyle opp om mobbing, ikke la det gå inflasjon i det! En rød prikk er ikke pr. def. mobbing, det kommer an på kommentaren som følger med.
![]() |
#24 |
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: et spø til dere erfarene foreldreprotall damer
Det er jo ikke alle som har et like avslappet forhold til det å motta røde prikker? Og hva var det som kom opp når HI holdt musepekeren over ryktefeltet? Det stod i alle fall ikke "lucky you, du har mottatt konstruktiv kritikk". Jeg skjønner godt at det føles ubehagelig, spesielt for en nykommer.
![]() |
#25 |
superbruker
|
![]() Sv: Et spørsmål til dere erfarene foreldreportaldamerJeg som faktisk har et problem med å skrive, setter stor pris på at andre brukere skriver riktig. Jeg har ikke dysleksi men har noen skrivevansker og oppmerksomhetsvansker. Å lese innlegg som HI gidder jeg ikke. Jeg gidder heller ikke være på forum hvor folk skriver på den måten. Det krever alt for mye å prøve å tyde det som står der. Jeg har heller aldri fått noen komentarer på hvordan jeg skriver. Jeg kan glemme hele ord, ofte flere ord i samme setning. Skrivefeil har jeg også en del men det er veldig greit å bruke ting som stavekontrollen. Det er en stor hjelp. Etter min erfaring er det ikke de som har et problem med lese og skrivevansker som skriver dårligst. De er heller opptatt av at det skal være så korrekt som mulig. Da er det mye lettere å lese.
![]() |
#26 |
WF: Sausnebbet
|
![]() Sv: Et spørsmål til dere erfarene foreldreportaldamerhttp://www.foreldreportalen.no/forum...ad.php?t=37926 |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Opp og ned
|
![]() Sv: Et spørsmål til dere erfarene foreldreportaldamerDet er forskjell på å være slurvete og ha skrivevansker. Jeg er elendig i grammatikk, men jeg prøver nå å skrive så korrekt jeg kan.
![]() |
#28 |
Det går også an å være litt fintfølende og gjøre vedkommende oppmerksom på det uten at hun skal føle seg upopulær.
![]() |
#29 |
frakoblet
|
Nå kan jo verken du eller jeg vite om det var konstruktiv kritikk eller ei med de røde prikkene. Er den konstruktiv, så er det helt fair.
![]() |
#30 |
superbruker
|
Da er jo prikker en kjempefin måte synes jeg. Enten de er rød eller grønne.
![]() |
#31 |
Opp og ned
|
![]() |
#32 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Litt som Skinners rotter.
![]() |
#33 |
representert
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Et spørsmål til dere erfarene foreldreportaldamerVelkommen skal du nå være!!
![]() |
#34 |
Nei, jeg siktet ikke til deg.
![]() |
#35 |
<*(((<
|
![]() Sv: Et spørsmål til dere erfarne foreldreportaldamerJeg er litt delt; jeg er helt med på at røde prikker også bare er prikker, men jeg har ingen problemer med å skjønne at det kan være litt voldsomt å få dem når man er helt sylfersk på forumet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
<*(((<
|
![]() Sv: Et spørsmål til dere erfarne foreldreportaldamerOgså glemte jeg helt å syte og klage over at tittelen retter seg mot damer, og at andre skriver ting som «hvor er manerene deres, damer». Jeg er da både erfaren og har dårlige manerer! :taper seg: Sist redigert av torsk : 02-09-08 kl 09:41. Årsak: Skrivefeil hadde jeg også, gitt. Men fikk ingen røde, puh! |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Et spørsmål til dere erfarne foreldreportaldamerJeg gir svært sjelden røde prikker, og ser absolutt torsk sitt poeng med at det kan være litt voldsomt som fersk på et forum. Som selverklært pyse innrømmer jeg glatt at jeg nok hadde snudd i døra.
![]() |
#38 |
representert
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Et spørsmål til dere erfarne foreldreportaldamer
Tipper det bare er damer som skyter røde for skrivefeil. Menner tenker, vanligvis, ikke i de baner. Vil jeg tro!
![]() |
#39 |
Live and let live
|
Nei, hva du kaller det er ikke en detalj, det er ordene du setter på det, og virkeligheten du lager om det. Ord har makt, derfor er diskusjoner som dette utrolig viktig. Om du mottar en rød prikk fra Safran, så er det jo greit å vite at det ikke er ment som mobbing. Om sjefen din ber deg med på en foretningsreise, så er det jo mye hyggeligere om du er innforstått med at det er en forretningsreise og at det skal være flere kollegaer med, og ikke går rundt med din egen definisjon og tror han har drevet med seksuell trakaksering (fordi du trodde det innebar noe helt annet enn det som var tilfelle).
Takk for tipset. Det sakl jeg bytte teksten til.
... sa hun etter en kos.
![]() |
|
|