Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

FP-valget 2009

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hvilket parti ville du stemt på i dag?
Rødt 6 2,06%
SV 53 18,21%
Arbeiderpartiet 112 38,49%
SP 10 3,44%
Venstre 49 16,84%
KrF 6 2,06%
Høyre 42 14,43%
FrP 13 4,47%
Deltakere: 291. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-09-09, 22:38   #121
safran
frakoblet

safran sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: FP-valget 2009

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg vet. Jeg er nesten litt sånn selv. Men neste gang. Neste gang er tallene og alternativene på den andre siden bedre. Håper jeg.

Gammel 08-09-09, 09:18   #122
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fortell meg hva du stemte!

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-09, 12:34   #123
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Har ikke bestemt meg enda.
Aldri vært så usikker som nå.
Men blir AP eller SV.

Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-09, 12:41   #124
Rug
Det er bare en fase

Rug sin avatar

Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

KrF.

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-09, 14:02   #125
Benmurphy
-

Medlem siden: Oct 2006
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Både FrP, KrF og SP under sperregrensen.

Ben "in a perfect world" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-09, 14:15   #126
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men venstre har ganske bra fokus på distriktsnorge, har det ikke? :nettopp lest reklame i posten: Har liksom følelsen av at FP er litt anti-disktrikt noen ganger

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-09, 15:48   #127
Noba
🎈

Noba sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Jeg kunne ikke blitt mer forvirra jeg nå, så nå må noen hjelpe meg. I følge NRKs valgtest så skal jeg stemme KRF. I følge Aftenposten Sp og i følge VG Venstre. Selv trodde jeg kanskje at jeg skulle stemme Ap, muligens Sp. Frp, KRF og H er helt utelukka å stemme på uansett. Jeg er opptatt av miljøpolitikk, forebygging, både innen "privathelse" og arbeidsrelatert helse, skole/barnehager (men vet ikke om jeg er for eller imot full skoledag, den må jeg lese litt mer om), distriktspolitikk, likestilling (særlig i forhold til ekteskapsloven og homofiles rett til å få barn/adoptere) m.m. Jeg er opptatt av humanitær bistand og at vi skal ha et felleskap der man ikke faller utenom fordi man er mindre resurssterk, enten det er på den ene eller andre måten.

Så hva stemmer jeg?

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-09, 16:48   #128
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Necesario, her.

Har liksom følelsen av at FP er litt anti-disktrikt noen ganger

Jeg leste FrP og tenkte "Men nessie, det visste du vel fra før?" (med lettere oppgitt mine).

FP skal ikke være stolte av å være antiditrikt, men jeg er redd at du har rett. Jeg bor jo midt, midt i Norges største by, og da blir jeg litt mer fokusert på rushtidsavgift og integreringspolitikk enn landbruksspørsmål og disitriktsskoler.

Gammel 08-09-09, 17:00   #129
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Polyanna: Jeg er en av de som fratar deg nattesøvnen.

Jeg har tidligere stemt SV, men tenker nå at det må mer venstreorienterting til for å avskaffe kapitalismen. Vi må ha en sterk stat for å sikre miljømessige hensyn og få mer retterdighet både nasjonalt, men ikke minst globalt. Det vil sannsynligvis medføre mindre valgfrihet og redusert forbruk for meg personlig, men jeg har tro på at dette er veien å gå for at vi skal få bedre levekår for mennesker i verden.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-09, 17:01   #130
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Jeg vet. Og jeg er Venstredame i jærte mitt. Men jeg vil heller ha den sittende regjering enn et blått samarbeid. Og ja, jeg vet at dersom alle hadde stemt Venstre så hadde det blitt et stort Venstre. Og en stemme på AP nå er en stemme mot FrP i regjering. Så derfor ble det sånn denne gangen. Taktisk.

Men saffy, en stemme på V er også en stemme mot FrP! Sponheim har skrevet kontrakt og alt!

Nessie, jeg er ikke mot distriktene, som V er jeg all for å legge forholdene til rette for gode bedriftsidéer - også i distriktene. Jeg er bare mot å subsidiere veier/skoler/bedrifter/ferger/broer FORDI de er i distriktene, uten noen annen fornuftig grunn.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-09, 17:14   #131
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fadese, her.

Polyanna: Jeg er en av de som fratar deg nattesøvnen.

Jeg har tidligere stemt SV, men tenker nå at det må mer venstreorienterting til for å avskaffe kapitalismen. Vi må ha en sterk stat for å sikre miljømessige hensyn og få mer retterdighet både nasjonalt, men ikke minst globalt. Det vil sannsynligvis medføre mindre valgfrihet og redusert forbruk for meg personlig, men jeg har tro på at dette er veien å gå for at vi skal få bedre levekår for mennesker i verden.

Og jeg tror at det vil drive fattige land enda dypere inn i fattigdom, og stoppe den positive utviklingen som globaliseringen har medført: Stadig færre fattige, stadig færre som sulter, flere mennesker med utdanning, etc. Det blir kjipt for Asia, dette her.

Gammel 08-09-09, 17:17   #132
safran
frakoblet

safran sin avatar

safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Men saffy, en stemme på V er også en stemme mot FrP! Sponheim har skrevet kontrakt og alt!

Jeg vet det.

Gammel 08-09-09, 17:20   #133
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men safranen, da! Du kan ikke stemme slik at du får vondt i magen! Det er ikke sunt!

Gammel 08-09-09, 17:31   #134
safran
frakoblet

safran sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Men safranen, da! Du kan ikke stemme slik at du får vondt i magen! Det er ikke sunt!

Hehe, jeg hadde fått mer vondt i magen av å stemme på andre siden. Får håpe landskapet ser litt annerledes ut neste gang. Forhåndsstemme er avgitt til AP.

Gammel 08-09-09, 19:24   #135
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fadese, her.

Jeg er virkelig, virkelig uenig. Jeg tror for det første vi trenger kapitalismen for å komme oss gjennom miljøproblematikken. Ganske enkelt fordi det er teknologien som må løse problemene, og teknologi drives først og fremst gjennom markedet, fordi profitt er den nødvendige guleroten som peser utviklingen. Akkurat dette ser jeg litt til i jobben min, hvordan industrien tenker miljø for å skape konkurransefortrinn. En fabelaktig mekanisme.

Og hva gjelder rettferdighet så er det fint og flott, men ingen kommunisme har klart å skape velferd. Økt velstand (og da tenker jeg mat og helse mer enn diamanter og champagne) har blitt skapt gjennom markedsmekanismer. Og ikke minst ser vi nå at mikrofinans er et slagkraftig våpen i fattigdomsbekjempelsen - og hvis ikke det er kapitalisme så vet ikke jeg.

Kapitalisme er ikke motpol til rettferdighet og miljø, den er et verktøy. Og det er her staten kommer inn, for å sette rammebetingelsene og stimulere. Ikke staten alene, det bringer ingenting annet enn elendighet for alle.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-09, 19:43   #136
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Avskaffe kapitalismen? Du er klar over hvordan det pleier å gå i kommunistiske land f.eks.?

Gammel 08-09-09, 20:48   #137
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Jeg er virkelig, virkelig uenig. Jeg tror for det første vi trenger kapitalismen for å komme oss gjennom miljøproblematikken. Ganske enkelt fordi det er teknologien som må løse problemene, og teknologi drives først og fremst gjennom markedet, fordi profitt er den nødvendige guleroten som peser utviklingen. Akkurat dette ser jeg litt til i jobben min, hvordan industrien tenker miljø for å skape konkurransefortrinn. En fabelaktig mekanisme.

Og hva gjelder rettferdighet så er det fint og flott, men ingen kommunisme har klart å skape velferd. Økt velstand (og da tenker jeg mat og helse mer enn diamanter og champagne) har blitt skapt gjennom markedsmekanismer. Og ikke minst ser vi nå at mikrofinans er et slagkraftig våpen i fattigdomsbekjempelsen - og hvis ikke det er kapitalisme så vet ikke jeg.

Kapitalisme er ikke motpol til rettferdighet og miljø, den er et verktøy. Og det er her staten kommer inn, for å sette rammebetingelsene og stimulere. Ikke staten alene, det bringer ingenting annet enn elendighet for alle.

Signerer innlegget i sin helhet og det uthevde i særdeleshet.

Der man har har innført All Makt Til Staten har riktignok stort sett alle det likt, men likt as in like ille .

Gammel 09-09-09, 07:18   #138
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Noba, her.

Jeg kunne ikke blitt mer forvirra jeg nå, så nå må noen hjelpe meg. I følge NRKs valgtest så skal jeg stemme KRF. I følge Aftenposten Sp og i følge VG Venstre. Selv trodde jeg kanskje at jeg skulle stemme Ap, muligens Sp. Frp, KRF og H er helt utelukka å stemme på uansett. Jeg er opptatt av miljøpolitikk, forebygging, både innen "privathelse" og arbeidsrelatert helse, skole/barnehager (men vet ikke om jeg er for eller imot full skoledag, den må jeg lese litt mer om), distriktspolitikk, likestilling (særlig i forhold til ekteskapsloven og homofiles rett til å få barn/adoptere) m.m. Jeg er opptatt av humanitær bistand og at vi skal ha et felleskap der man ikke faller utenom fordi man er mindre resurssterk, enten det er på den ene eller andre måten.

Så hva stemmer jeg?

Ap.

Anbefaler å gå inn på hjemmesidene til feks Ap og Sv, så ser du hvem som tiltaler deg mest. Sv er vel noe tydeligere på miljø enn Ap.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-09, 08:06   #139
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Monsoon!

Gammel 09-09-09, 09:01   #140
Bærekraftig
Gro

Bærekraftig sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Bærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populær
Standard

SV.

Bærekraftig er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:07.