Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Sommeravslutning. So last year?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-06-16, 10:27   #1
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sommeravslutning. So last year?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg foretrekker en Torokake foran en Pascal-kake, any day, og jeg har spist mange kaker fra Pascal.

Det bunner selvsagt i at jeg egentlig ikke liker kaker sånn voldsomt. Jeg har til dags dato aldri smakt en sjokoladekake jeg foretrakk foran et par knekk kokesjokolade.

Og jeg tør love at det er mye større odds for at sitronformkaken blir stående igjen til slutt enn en Toro browniesmix (som er omtrent den eneste kaken jeg foretrekker foran sjokolade). Sånn refs Pascals formaninger om at det er viktig at mor baker noe barna kan være stolte av.

Hvorfor skal ikke FAR bake noe barna kan være stolte av da?

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-16, 10:28   #2
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og jeg tør love at det er mye større odds for at sitronformkaken blir stående igjen til slutt enn en Toro browniesmix (som er omtrent den eneste kaken jeg foretrekker foran sjokolade). Sånn refs Pascals formaninger om at det er viktig at mor baker noe barna kan være stolte av.

Nei, jeg syns jo selvfølgelig Pascals formaning er helt på jordet. Jeg har tross alt barn selv, og vet hva som forsvinner fra kakefatet. Du trenger ikke fortelle meg det, altså.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-16, 10:32   #3
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Nei, jeg syns jo selvfølgelig Pascals formaning er helt på jordet. Jeg har tross alt barn selv, og vet hva som forsvinner fra kakefatet. Du trenger ikke fortelle meg det, altså.

Nei, den var til Pascal, ikke til deg.

(Og jeg kommer sikkert til å bruke oppskriften hans, altså, den var jo veldig lettvint. Det at man kan kjøre ting i maskinen uten å lage eggedosis er jo storartet. Men akkurat til skoleavslutninger er ikke overskuddet der. )

Gammel 20-06-16, 10:36   #4
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, den var til Pascal, ikke til deg.

(Og jeg kommer sikkert til å bruke oppskriften hans, altså, den var jo veldig lettvint. Det at man kan kjøre ting i maskinen uten å lage eggedosis er jo storartet. Men akkurat til skoleavslutninger er ikke overskuddet der. )

Jeg er jo veldig glad i Pascal og bruker kokeboken hans mye, og har brukt sitronoppskriften en hel masse, men han er virkelig på bærtur her altså. Hiawata syns alt som er mousse og gele er superekkelt, og er ikke stor fan av kakene han selger i sjappene sine. Fryktelig ironisk at han, som mannlig baker, gir råd til mor må jeg si.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-16, 10:35   #5
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns jo alle langpannekaker smaker ganske traurig, da, så jeg bryr liksom ikke smaksløkene mine med å skille mellom "litt traurig" og "veldig traurig".

Gammel 20-06-16, 10:38   #6
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg blir mest irritert av at Toro lurer oss til å spare fire minutter pr. kake. Har jeg først tatt frem bakebollen og likevel må måle opp væske og olje, så er det liksom veldig kort vei til å putte oppi mel, kakao, sukker og bakepulver selv. Jeg ser bare ikke vitsen med de posene, bortsett fra at Toro skal ha åpenbart skal ha sitt.

Må også si at jeg har tid til avslutninger, jeg, men det er veldig begrenset hvor gøy og hyggelig jeg syns det er å mingle med andre foreldre over en overfylt fellesgrill. Jeg gjør det, men jeg liker det ikke og gleder meg alltid til det er over.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-16, 10:42   #7
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vet ikke hva det er, men jeg sliter med å få til muffins. Jeg har prøvd masse oppskrifter, og synes likevel at de ofte ikke blir noe særlig. Toros muffins blir alltid vellykket, er stort sett bare en unnskyldning for masse pynt (ypperlig sysselsetting av mindre barn) og har den store fordelen at de er glutenfrie. Så med veldig lite arbeid for meg selv har jeg ordnet noe som alltid er populært på kakebordet og skaffet meg et ufortjent godt rykte som en som er veldig omtenksom mot glutenallergikere.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-16, 10:45   #8
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Jeg vet ikke hva det er, men jeg sliter med å få til muffins. Jeg har prøvd masse oppskrifter, og synes likevel at de ofte ikke blir noe særlig. Toros muffins blir alltid vellykket, er stort sett bare en unnskyldning for masse pynt (ypperlig sysselsetting av mindre barn) og har den store fordelen at de er glutenfrie. Så med veldig lite arbeid for meg selv har jeg ordnet noe som alltid er populært på kakebordet og skaffet meg et ufortjent godt rykte som en som er veldig omtenksom mot glutenallergikere.

Ja, jeg er også veldig omtenksom og får masse skryt for det. Bonus!

Gammel 20-06-16, 10:45   #9
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

For meg er det som sparer tid og krefter forberedelsene som ligger i å finne frem ting og oppskrifter man vanligvis ikke bruker. Sjekke at man har det som trengs, lure på oppskrift, huske at stemmer det, det skulle piskes sånn, ja... Det er det rett-fremme i Toro som apellerer til meg, ikke tidsbesparelsen.

Sånn sett sammenlignbart med hvit saus, men det gjør jeg så ofte at jeg ikke trenger å tenke = trenger ikke pose for å spare 2 minutter.

Bake gjør jeg hvert jubelår, altså, mer styr med å tenke.

Gammel 20-06-16, 10:49   #10
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 222
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi glutenallergikere elsker dere!

Gammel 20-06-16, 10:54   #11
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg gidder ikke å kjøpe glutenfritt mel for å bake én kake, derfor er Toromixen kjempefin å bruke! Uten melk er det og, er den ikke?

(Og til konfirmasjonen kjøpte jeg ikke inn masse sukrin, men bakte muffins av mix.)

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-16, 11:06   #12
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Jeg synes jo at noe bør vike, og at avslutningsopplegget ikke trenger dimensjoneres for deltidsarbeidende ettbarnsmødre og at vi andre bare skal suck it up. Det er jo ikke slik at det mangler arenaer å møte andre foreldre på, med alle avslutningene, kampene, bursdagene og grillkveldene. Jeg ser mer til andre foreldre enn jeg rekker se mannen min hver desember og juni.

Grunnen til det blir så mange avslutninger er jo at alle barn ikke er med på alt. Feks har ikke jeg noen barn på fotball, og hadde opplevd det som virkelig leit hvis skolen skulle ha kuttet sin avslutning fordi det var "for mange avslutninger" (og dette til tross for at mitt barn gikk på håndballavslutning, men ikke skoleavslutning - det var riktignok på grunn av sykdom, ellers ville vi ha gått på begge).

Det er jo frivillig å delta. Hva er alternativene, for å si det slik? At man kun kan ha en avslutning hvis man melder den inn til en eller annen kordinator? Jeg ser du nevner mer til feks halloween, men det er jo masse potensialet for kollisjoner der også. Jeg tenker fremdeles at det er et "luksusproblem" at man har så mange arenaer å frivillig sosialisere seg på.

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Kan dere se på en langpannekake at den er laget av Toro-pose?

Vi har blitt bedt om å merke kakene (glutenfritt etc) så toro kaker er gode på dette. Kan ellers ikke se det på kakene, nei.

Gammel 20-06-16, 12:05   #13
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Folk må gjerne bake posekaker for min del. Men det er latterlig at det skal være pretensiøst å gjøre noe så enkelt som å knekke egg og sikte hvetemel og lage kaka selv.

Gammel 20-06-16, 12:27   #14
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Hvem sier at det er pretensiøst å bake kaka selv? Det er da bare helt fint!

Men det er forbasket snobbete å faktisk moralisere over posekakene i akkurat disse anledningene, altså.

Og det er noe helt annet enn poseMAT. Mat spiser man hver dag, det å lære seg å bruke råvarer, smake på dem, bruke ekte smaker, lære seg å sette sammen et godt sammensatt måltid, osv., osv., det er KJEMPEviktig å lære barn. Å ikke kunne bake kaker? Pft, det er ikke verre enn å ikke kunne strikke eller lage seljefløyter, altså.

Gammel 20-06-16, 12:32   #15
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Enig Polyanna. Å ty til kake fra posemix i en periode med mye arrangement betyr ikke at barna vokser opp i en verden der de ikke vet hvordan en kake egentlig bakes. Det er ikke akkurat det som bør være settingen hvor den slags prinsipper bør stå sterkest.

Men det betyr heller ikke at de som lager fra bunnen av gjør det for å imponere, eller fordi de synes de må.

Sist redigert av My : 20-06-16 kl 13:08.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-16, 12:31   #16
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Og det er Pascal, alle som jeg kjenner som har klikket "Like" på saken der han mener norske foreldre bør skamme seg, en jeg kjenner som høylydt proklamerte at hun var motstander av posekaker, og derfor måtte gå komme sent og gå tidlig på jobb en dag, for det var en kake som skulle pyntes, og litt Chanett, som faktisk ikke engang vil spise posekaker, jeg syns er snobbete. Ikke folk som enkelt og greit bare baker selv, fordi de foretrekker det, liker det, syns det er like enkelt, eller har masse tid.

Gammel 20-06-16, 12:36   #17
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og det er Pascal, alle som jeg kjenner som har klikket "Like" på saken der han mener norske foreldre bør skamme seg, en jeg kjenner som høylydt proklamerte at hun var motstander av posekaker, og derfor måtte gå komme sent og gå tidlig på jobb en dag, for det var en kake som skulle pyntes, og litt Chanett, som faktisk ikke engang vil spise posekaker, jeg syns er snobbete. Ikke folk som enkelt og greit bare baker selv, fordi de foretrekker det, liker det, syns det er like enkelt, eller har masse tid.

Gammel 20-06-16, 12:39   #18
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1275
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-16, 13:41   #19
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes stort sett folk ikke er så flinke til å bake og går for kaker som ser safe ut, og det er gjerne posekakene, en sitronformkake hadde fått stå i fred for meg altså.

Jeg tuller altså, men det er slett ikke alle hjemmelagde kaker som er gode, det kuttes i sukkeret og blandes inn surmelk osv. Og siden de færreste av oss er Pascal og de fleste ikke forventer en konditorkake på skoleavsluttning kommer jeg fortsatt til å bruke pose når jeg har dårlig tid, eller skal bake noe jeg ikke har bakt før. Nå siste poseeplekake.
Svosh! En diger langpanne borte vekk. Så jeg tror ikke ungene skammet seg så mye. Ferdigkrem på boks var det også til. Men den var norsk da, i det minste.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-16, 14:57   #20
zinatara
Bør lage seg en tittel selv

zinatara sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Jeg synes stort sett folk ikke er så flinke til å bake og går for kaker som ser safe ut, og det er gjerne posekakene, en sitronformkake hadde fått stå i fred for meg altså.

Jeg tuller altså, men det er slett ikke alle hjemmelagde kaker som er gode, det kuttes i sukkeret og blandes inn surmelk osv. Og siden de færreste av oss er Pascal og de fleste ikke forventer en konditorkake på skoleavsluttning kommer jeg fortsatt til å bruke pose når jeg har dårlig tid, eller skal bake noe jeg ikke har bakt før. Nå siste poseeplekake.
Svosh! En diger langpanne borte vekk. Så jeg tror ikke ungene skammet seg så mye. Ferdigkrem på boks var det også til. Men den var norsk da, i det minste.

Mine hjemmelagde bruker å gå de. Men jeg bruker ikke akkurat å eksperimentere med spesielle smaker når det er til unger da. Det går ofte i kjelesjokoladekake, vaniljesauskake, gulrotkake eller en eplekake når det skal lages til typiske barnearrangement. En gang lagde jeg gløggkake i langpanne og rice crispie treats med julestrøssel til et julearrangement. Bruker sjelden å få med meg rester hjem. Eller jeg har stekt vafler eller sveler, det pleier å forsvinne veldig raskt.

Det viktigste er vel egentlig at det skal kunne serveres på en serviett. Da utgår krem, mousse og andre klissete ting. Surmelk i kaker syns jeg ikke er rart, er jo vanlig med litt surmelk eller rømme for å gjøre kaker mer saftige. Det smaker jo ikke surt av kaka etterpå da.

Men jeg syns altså at det er helt greit at folk baker posekaker. Det er jo ikke alle som liker å bake og jeg tror ikke ungene bryr seg nevneverdig så lenge det er kake, smaker søtt og ser godt ut.

Det viktigste er vel at kakene både ser gode ut og smaker godt. Det verste jeg vet er sånne bloggkaker som ser så utrolig fristende ut på bildene, men når man baker dem er det aaaaalt for søtt, smakene er ikke balansert og det er lassevis med smørkrem på. Lillesøster kjøpte nylig en sånn red velvet kake på kafe, jeg smakte på den og alt den smakte var smørkrem og bismak av rød konditorfarge. Den så veldig fin og fristende ut da, men rosemønster på smørkremen utenpå.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:32.