|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Glamorøs
|
Beste regntøyet til en lang førsteklassing?Jeg må ut på regntøyjakt, i størrelse 134. Brukeren herjer, klatrer, henger seg fast, løper, faller og er en gjennomsnittlig aktiv seksåring. Problemet er at han er så lang! Og regntøyprodusentene tror tydeligvis at barn som er så lange, de har sluttet å herje, og vil ha tynt voksenregntøy.
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Beste regntøyet til en lang førsteklassing?Jeg har sluttet å bruke regntøy og bruker heller skallsett. I år skal hun på 6 ha HH tech bukse og jakke. XXL har tilbud nå på buksene til 179, G Max til 199 og jakke til 299. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Viser tenner
|
Sv: Beste regntøyet til en lang førsteklassing?Jeg har også en lang, smal førsteklassing, og hun trenger også nytt regntøy nå. Tror hun klarer seg med 128. Min erfaring er at skallklær holder til et visst punkt, men at man trenger regntøy i tillegg. Jeg er veldig glad i HH sine Helly Tec-klær, men T klarte å få hull på buksekneet ved første gangs bruk i fjor. Tror jeg skal kjøpe en Po.P-bukse i år, for jeg synes den virker litt mer slitesterk.
|
|
|
#5 |
|
MORMOR
Medlem siden: Sep 2008
Sv: Beste regntøyet til en lang førsteklassing?Vårt skalltøy holder tett, vi bruker aldri regntøy lenger.
|
|
|
|
#6 |
|
Uhelbredelig B-menneske
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Beste regntøyet til en lang førsteklassing?
I vårt tilfelle så holdt skallsettet fra POP mål mens regntøyet fra Reflex ikke gjorde det. Etter at jenta vår, flere dager på rad, ble våt i regnsettet sitt, dro jeg på senteret her og kjøpte altså todelt sett fra POP. Etter det var hun ikke våt en eneste gang, så regntøyet tok jeg likegodt med hjem. I tillegg til at skallsett holder ungen tørr, så er klærne pustende, så man slipper å bli klam, slik man ofte blir i gummitøy. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Sv: Beste regntøyet til en lang førsteklassing?Min erfaring er at skallklær holder enda mer tett enn regntøy. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Personlig pessimist
|
|
|
|
|
#9 |
|
Sv: Beste regntøyet til en lang førsteklassing?Vi hadde vanlig regntøy fra Kapp Ahl og reflex de første bhg årene, men jeg kommer aldri mer til å kjøpe det, dvs vanlig regntøy. Etter at vi sluttet med regntøy er det slutt på å måtte bruke skiftetøy i bhg fordi de ble våte. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Medlem siden: Sep 2010
![]() ![]() |
Sv: Beste regntøyet til en lang førsteklassing?Vi bruker kun skallsett.
|
|
|
#11 |
|
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Beste regntøyet til en lang førsteklassing?Vi har ikke hatt regntøy på mange år. Bruker kun teknisk tøy, fra 8848 Altitude, Reimatec og Bergans. Er knallfornøyd! |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Uhelbredelig B-menneske
Sist redigert av Esme : 04-03-11 kl 14:46. Årsak: Fjernet lenke |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Mother of Dragons
|
Jepp.
|
|
|
#16 |
|
Glamorøs
|
Sv: Beste regntøyet til en lang førsteklassing?Men dette skalltøyet, bruker dere det kun som regntøy? Jeg ser for meg at det blir innmari dyrt. Gi meg gjerne eksempler på akkurat hvilke modeller dere snakker om. :trenger teskje:
|
|
|
#17 |
|
Uhelbredelig B-menneske
Bruker det på vår og høst, når det er vått, kjølig, regnvær.....Jakken blir brukt hele våren/høsten og buksen etter behov. Trenger strengt tatt ikke regntøy eller annen vær/høstjakke, men jeg foretrekker å ha en ltt lettere jakke i tillegg som er for litt varmere dager. Og ja, det er mye dyrere enn vanlig gummitøy, men du har større bruksområde og du slipper klamme unger. Skallsettene puster i tillegg til at de er vanntette. Mange bruker også skallsett på vinteren med ull under. Selv bruker både jeg selv og ungene skallsett fra senvinteren/våren og på høsten og fram til det blir veldig kaldt. Ofte er det gode innstrammingsmuligheter, så man kan godt kjøpe litt stort slik at det varer et par sesonger. Storesøster har et sett fra Swedemount (kjøpt i Sverige) som har 20.000 i vannsøyle, det samme har Isbjørn settet til lillesøster. Mange regnsett/gummisett har kun vannsøyle på 5-8000, så da sier det seg selv hvilke som tåler mest vann... Sist redigert av Liljekonvall : 04-03-11 kl 14:43. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Uhelbredelig B-menneske
Sv: Beste regntøyet til en lang førsteklassing?HELLY HANSEN : Er vel det billigste av de variantene jeg har lagt inn her, har hatt settet selv, men ikke prøvd det i regnvær (hadde da ikke fått helt øynene opp for at skallklær også kunne duge som regnklær til barnehagebarn). |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Glamorøs
|
Sv: Beste regntøyet til en lang førsteklassing?Takk for tips, Liljekonvall. Hvordan er slitestyrken på disse plaggene? Det blir jo mye skrensing på asfalt i regn, og man henger seg opp i pinner og liknende. Om det har gått hull på et (relativt) billig regntøy, har det ikke gjort så mye, og vi har fikset endel med gaffa. Men dette har vi jo ikke råd til å bytte ut i samme frekvens.
|
|
|
#20 |
|
Uhelbredelig B-menneske
Har kjempegod erfaring med Bergans og POP hva slitestyrke angår. Isbjørn ser også ut til å være veldig slitesterkt. Men skrensing på asfalt....det tør jeg ikke garantere at holder altså |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|