|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Fortynnet
|
![]() Vafler med utrolig sukkermengdeJeg har fått oppskrift fra idrettslaget på vaffelrøre til turnering. Jeg har ikke sukker-skrekk, men 4 dl sukker i en vaffelrøre på to liter? En dl sukker pr egg? Jeg syns det er helt vilt mye, og fryktelig unødvendig. Og i tillegg er det altså 250 g smør og 4 teskjeer vaniljesukker. Sist redigert av Filifjonka : 17-11-11 kl 17:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Vafler med utrolig sukkermengdeJeg har laget dem en gang før, det er den oppskriften de vil at alle bruker for at vaflene skal være like hver gang. Men jeg har planer om å ta det opp med idrettslaget om ikke det er på tide å revurdere den oppskriften. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
kamerat
|
![]() Sv: Vafler med utrolig sukkermengdeHehe, det høres ut som den vaffeloppskriften jeg har vokst opp med. Jeg synes egentlig at de er gode, men de er jo langt mer kakeaktige enn regulære vafler, og særlig sunt blir det jo ikke. (Selv lager jeg vafler med lite sukker og mye havregryn. :glorie: )
![]() |
#5 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Vafler med utrolig sukkermengdeJeg liker ikke søte vafler eller vaniljesukker selv, og jeg trenger overhodet ikke spise disse, så det er ikke problemet. Jeg tenker bare at sukkermengden kunne minst vært halvert, og fortsatt ville vaflene vært søte. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Vafler med utrolig sukkermengdeJøsses! Er det vanlig å ha sukker i vafler og pannekaker i det hele tatt? Har aldri laget sånt etter oppskrift, og er helt grønn på hvordan det egentlig skal være. Jeg har aldri hatt i annet enn vanilijesukker, og det er ikke av antisukkerårsaker ikke har det i. Det har bare ikke falt meg inn, det søte putter jeg oppå.
![]() |
#7 |
intro
|
![]() Sv: Vafler med utrolig sukkermengde
Nei, nå tror jeg nesten at du spøker, Irma!
![]() |
![]() |
#8 |
Er frisk!
|
![]() Sv: Vafler med utrolig sukkermengdeJeg har aldri sukker i verken vafler eller pannekaker. De består av egg, melk, havregryn, grovt mel (kardemomme - i vafler, ikke i pannekaker), hvetemel og litt smør.
![]() |
#9 |
Yes, we can!!
|
Nettopp her tror jeg vi har grunnen til at klubbene er så strikse på røreoppskriften. Ellers hadde de fått rører med alt fra de søteste søte, til sånne som denne. Og jeg er temmelig sikker på at disse her ikke gir så mye mersalg, dessverre, selv om de helt sikkert er gode. Men "massene" forventer nok tradisjonelle sprø, søte fotballcup-vafler som kan spises uten syltetøy.
![]() |
#10 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Vafler med utrolig sukkermengdeJeg lager ikke helt sukkerfrie vafler, men til en sånn røre hadde jeg kanskje brukt to spiseskjeer sukker eller noe deromkring. Og vaniljesukker i vafler er ikke godt i det hele tatt. Som sagt så skal ikke jeg spise disse vaflene selv, jeg ville bare høre om jeg var helt på jordet som syns den sukkermengden høres helt ekstrem ut. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg syns vaniljesukker i vafler er himmelsk, og bruker masse av det.
![]() |
#12 |
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Vafler med utrolig sukkermengdeIkke bare for mye sukker, altfor lite egg. Hvor mye melk skal det være?
![]() |
#14 |
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Vafler med utrolig sukkermengdeTil 7 dl melk tar jeg minst 6 egg, og en spiseskje sukker pr. egg. Det blir rikelig søtt nok. Jeg måler aldri melet, men jeg synes 1 liter høres mye ut.
![]() |
#17 |
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
Jeg har! Fete, søte vafler er nydelig, mens pannekaker er best uten sukker og med bacon. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
![]() Sv: Vafler med utrolig sukkermengdeDjeeze!
![]() |
![]() |
#19 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Vafler med utrolig sukkermengdeHer er den vi lager til svømmestevner med svømmegruppen, du kan jo sammenligne med din oppskrift og heller justere ned.
Gina og gutta, 2001 og 2005 Jeg eldes ikke - jeg mørner. ![]() Sist redigert av GinaK : 24-11-11 kl 21:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Vafler med utrolig sukkermengdeJeg skal ikke forandre på røren, jeg må følge oppskriften idrettslaget bruker. Aner ikke hva slags tradisjoner som ligger bak her, om det er oppskriften til grunnleggerens bestemor fra 1820 eller hva det er. |
![]() |
![]() |
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|