Sv: Vafler med utrolig sukkermengde
Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.
Hvorfor må alltid alt være så sunt?
Ja, sukkermengden i denne oppskriften er kanskje litt voldsom, men alle vet jo at vafler er kake og man skal ikke spise mye av det, men det må vel være lov for barn og voksne å kose seg litt av og til.
Jeg heller heller mot måtehold enn å finne på alt slags "sunne" varianter.
Nei, alt trenger ikke å være så sunt. Men problemet er at kaker og vafler dukker opp i enhver sammenheng, og dermed noe man gjerne støter på opptil flere ganger i uka om man er med på litt forskjellig. Da kan det faktisk være greit at man har sunne alternativer som også frister. Jeg velger heller noe sunt enn noe usunt på slike arrangementer hvis jeg har muligheten.
Jeg går som andre for at du halverer sukkermengden, og hvis reaksjonene uteblir tar du dette opp med "røreoppskriftansvarlig" og sier at du foreslår halvering av sukkermengden (minst) siden ingen merket forskjell.
Apropos kaker og usunn mat på idrettsarrangement. Her i byen ble det gjort et "eksperiment" under en cup. I stedet for den tradisjonelle serveringen med kaker etc ble det kun servert sunn mat, smoothies, frukt, muligens noe slags matmuffins og usøt gjærbakst. Dette var så populært at alt ble mer eller mindre revet vekk. Kanskje noe å tenke på. Ulempen med det hele er at det krevde en del mer forberedelser og litt mer jobb underveis enn det tradisjonelle kakesalget.
|