Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Forbanna kattekrek! Hvordan bli kvitt?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-03-14, 14:04   #1
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Forbanna kattekrek! Hvordan bli kvitt?

Ja, nå blir jeg vel tatt for å være kattehater, men jeg har på ingen måte tenkt å ta livet av noen katt, altså. Jeg er bare drita lei av en katt som nylig har dukket opp i hagen min, og den forsurer tilværelsen for både oss og hunden vår.

Jeg aner ikke hvem som eier denne katten, jeg burde kanskje spurt naboene om det, men jeg vet ikke helt hva de kan gjøre heller. Det er mange katter i nabolaget. Ingen av dem er til besvær, skjønt de kan finne på å overnatte i hagemøblene våre om sommeren. Den katten jeg snakker om, dukker til stadighet opp i hagen vår, den er ikke sky, men stiller seg opp utenfor terrassedøra. Hunden hater den og jager den. Vi har jobber mye med at hunden ikke skal jage og varsle sånn generelt, men akkurat på katter er den uoppdragen. Katten kommer stadig tilbake, og hundrn klikker. Den har til og led greid å komme seg ut av hagen og forsvunnet etter katten. Sånn gjør hun aldri ellers, og det er en forutsetning for oss å kunne ha hunden løs i egen inngjerdet hage.

Men det verste er at kattekreket hyler hele natta. Den står et sted i nærheten av soverommet vårt (vi klarer ikke se den) og hyler. Hver natt. Det har vart siden den dukket opp, kanskje for en uke eller to siden.

Hva kan gjøres for å få denne katten til å forstå at den ikke er velkommen i vår hage? Finnes det humane metoder? Jeg kan ingenting om katter.

Fader altså, det ble jeg avbrutt midt i innlegget fordi hunden fant enda et hull i gjerdet jeg hadde oversett.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:11.