Sv: Forbanna kattekrek! Hvordan bli kvitt?
Altså, jeg har katt selv og er likevel drittlei av et par katter som reker i nabolaget og er klar til å "skyte dem" (i overført betydning ). De hyler og remjer utenfor husene, kommer gjerne inn hvis verandadøra står åpen, og slåss rett som det er i hagen vår og nabohagene på nattestid. Katta vår er lita men utrolig tøff og har satt seg i respekt blant alle de andre kattene i området, så det er ingen av dem som våger seg inn i territoriet hennes, altså hagen vår, men disse to har ingen respekt.
Jeg snakket med naboen som er like forbanna selv om han også har katt selv - de har bl.a. vært inne i kjelleren hans flere ganger - og han sier det er to ukastrerte monser. Det er stort sett de som oppfører seg på denne måten (men ikke bare de, altså). Han har ikke klart å finne ut hvem som eier kattene, så han planla å fange den ene, verste, og ringe dyrebeskyttelsen for å få dem til å finne eieren og oppfordre sterkt til å kastrere. Nå har jeg ikke sett den katta på ei stund, så kanskje han har lyktes?
Prøv å se om det er en mons, og i så fall kan det være verdt å prøve å spore opp eierne for å oppfordre pent til å kastrere.